Gå til innhold

Gutten min vil ikke drikke melk lenger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis får han flaske à 240 ml

0700

1015

1500

1900

Men de siste to døgnene har han ikke villet drikke noen ting. Det eneste han drikker er vann fra koppen sin, og det er jo ikke i nærheten av all den melken han vanligvis drikker.

Han spiser som han pleier, middagsglass, grøt, brødskiver.

Han er 10,5 måned, begynnte å få sin første tann forrige helg. Kan dette han noe med det å gjøre?

Ellers har han tissebleier som vanlig, tror jeg...

Noen ideer om hva dette kan være??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke det mye væske??? Sies jo at unger skal ha 1dl væske pr kilo inkl.det som blandes i grøt.

Min pjokk på 8mnd får pupp ca 6 om morgenen og flaske 120ml i 19tiden.Ikke alltid han drikker opp alt. Da han begynte å spise brødskive til lunsj ville han plutselig(og takk og pris)ha vann å.(Vi slet litt med å få ham til å drikke vann skjønner du.) Tydelig at han hadde behov for mer væske i forhold til da han bare spiste grøt og middag. Kan jo tenkes at gutten din syntes det blir for mye væske slik at det blir tungt i magen,melk er jo tyngre i magen enn vann.

Det kan å være pga tenner.Her i huset ville eldstemann kun drikke kald melk og vann....(kaldt mme er jo ikke så godt at det gjør noe....)mens yngstemann begynte å spise store brødbiter som bare det.

Hadde ikke bekymret meg så lenge han er i form ellers!! Det går jo som regel over etter noen dager :)

Skrevet

Jenta mi hadde også en periode hvor hun drakk lite. Det gikk over av seg selv. De skal heller ikke ha så mye melk i den alderen. Hun er nå 10.5 mnd gammel og får ei flaske melk når vi står opp, og ei flaske før hun legger seg om kvelden. Hver flaske er det 150ml i, men er ikke alltid hun drikker opp alt. Ellers på dagen drikker hun vann. Har og fått beskjed fra helsesøster at det er nok melk iløpet ev en dag,da de sier ca 5-6dl melk inkludert grøt melken i døgnet. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Om han får i seg grøt og brødskiver så er det nok et tegn på at han begynner å gå over til vanlig fast føde. Jeg ville også ha sjekket med noen om jeg var deg om hvor mye melk han skal ha for dette høres alt for mye ut.

Skrevet

Mener jeg har lest et sted at barn ikke skal ha mer enn 1/2 dl melk om dagen. Dette dreier seg vel om vanlig kumelk, men det er vel ikke så lenge han skal over på det så det kan være fornuftig å trappe ned litt nå.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis det er MM eller MME han har fått på flaske, så tror jeg du trygt kan gå over til bare vann nå. Vendelin har stort sett bare drukket vann de siste mnd, hun er 11 mnd nå. Fin form og godt hold :)

Er det vanlig kumelk han har fått, så synes jeg kanskje du har gitt ham det litt vel tidlig (og mye!) i forhold til hva som er anbefalt. (fra ett år)

Skrevet

Han begynner å bli stor nå, så han trenger sikkert ikke all den melken han drakk før. Hvis han får en del fast føde vel og merke.

Dessuten er alle barn sånn i perioder, samme hvilken mat det skulle være.

Han begynner nok å drikke mer melk snart, skal du se.

Skrevet

Jeg snakker om mme.

Gjest gjesta
Skrevet

De skal vel bare ha en halvliter om dagen. Synes det høres veldig vanlig ut det han drikker nå.

Gjest Gjesta
Skrevet

Barn skal ikke ha mer enn en halvliter melkeprodukter i døgnet, her innunder regnet fex yoghurt, men ikke morsmelk.

Gjest Gjest
Skrevet

Gutten min er 9 mnd og jeg sluttet ammingen da han var 8 mnd, han fikk tenner, beit mye og sluttet å vise interesse for pupp. Gir mme et par ganger om dagen, men han er nesten bare interessert i fast føde. Litt frukt til frokost sammen med mme, grøt til lunsj, vanlig middag (glass eller hjemmelagd) og grøt og evt litt mme til kvelds. Mulig gutten din savner fast føde? Er han stor for alderen? Min er en stor gutt, og er MEGET interessert i fast føde!! Dette hjalp også godt på nattesøvnen, magen fikk mer å være mett på, og han har helt sluttet med nattmåltid

Skrevet

Som de andre sier er det slettes ikke uvanlig at han ikke lenger drikker masse MME. Og jeg har også hørt det med max 5-6dl i døgnet.

Emma Helene får 1 flaske om morgen (hun drikker mellom 100 og 200ml). Til alle andre måltider og litt innimellom drikker hun kun vann.

Hun er vel 1.5 mnd eldre enn sønnen din bare...

Emma Helene har ikke drukket noe særlig mere enn 2 flasker MME i døgnet siden hun var 7-8 mnd.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...