AnonymBruker Skrevet 14. juni #41 Skrevet 14. juni makkapakka skrev (2 minutter siden): Prøvde meg på en m barn, der måtte sønnen på 5 sitte fremme, for ellers prøvde jeg å komme mellom dem visstnok, ikke faen om jeg gadd dette. En femåring er litt unnskyldt 😎, ifht en 16- åring. Anyway : i begges tilfeller , fars oppgave å la kjæresten sitte foran. Og i ditt tilfelle : ulovlig 🤣 ( man må være 12 år for å sitte foran ,dersom man ikke har bakovervendt barnesete 📍) Anonymkode: 828fe...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #42 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): 1,5 år er lenge nok til å sitte foran 🤣 ❤ Men du , hvordan løser han høytidene ? Anonymkode: 828fe...fd5 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bursdager,jul og nyttår, 17.mai og de 2 Valentinesdagene dere har hatt. ? Involvering ifht hans foreldre,søsken,venner ,,jobb ...fritid , fremtidsplaner etc ...😅 Er han like noldus der ? 🙈 .. Anonymkode: 828fe...fd5 Ja han er litt noldus der også😆 Han må alltid vente på hele storfamilien på begge sider (inkl morssiden til sønnen) og se an hva de bestemmer og hva de skal gjøre, før vi kan bestemme noe for oss. Det er delvis fordi han vil sønnen skal få være sammen med slektninger, kusiner og fettere, og delvis fordi han aldri vet helt når han skal ha sønnen og ikke, fordi alle andre aldri klarer å legge planer. Dvs. de har sønnen annenhver jul/nyttår, men noe mer utover det, vet de ikke. Jeg har hittil ikke feiret jul med han, fordi han har vært bortreist til familie begge årene. Valentine feirer vi da, men det skulle bare mangle❤️ Andre høytider må jeg alltid mase om å legge planer til, og likevel blir det utsatt og utsatt. Så man føler seg ikke særlig viktig i det hele. Anonymkode: c7fe9...a6f 2
Fru Uperfekt Skrevet 14. juni #43 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Når dere er på biltur sammen med kjæresten og kjærestens barn, hvem sitter fremme i passasjersetet? Sønnen til kjæresten er hos faren sin annenhver uke. De får masse kvalitetstid sammen, bare de to. Det er sjelden vi sees de pappaukene, innimellom selvsagt, men det hører til sjeldenhetene. Jeg ser kjæresten lite den andre uken også, kanskje bare én ukedag, og et par av helgedagene, noen ganger bare en helgedag også. Det er altfor lite, men det er en annen historie. Av og til drar vi på en liten biltur sammen, alle tre. Kanskje til stranden, eller til byen, eller til et felles besøk et sted. Sønnen sitter alltid fremme sammen med faren, og jeg bak i. Er det naturlig at det alltid skal være sånn? Sønnen sitter uansett og hører på musikk, og snakker lite med faren der fremme. Jeg mener jo at han burde satt bak i, så kunne jeg så snakke litt med kjæresten. Både siden vi sees så sjelden, men også fordi det hadde vært litt gentleman av sønnen å flytte seg bak når jeg skal være med? Burde ikke kjæresten foreslått dette? Lært sønnen å være litt gentleman? Noen ganger, i alle fall? Sønnen er 16 år, om det har noe å si. Jeg har ikke sagt noe til kjæresten om dette, vil ikke være vanskelig på det heller, men har reagert på det. Hva tenker dere? Anonymkode: c7fe9...a6f Barn bak voksne fremme, en 16 åring er et barn 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #44 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og har DU barn ? ❤ Anonymkode: 828fe...fd5 Nei, jeg har ikke barn. Men jeg forstår selvfølgelig at barna kommer først. Jeg hadde nok likevel oppdratt barna mine til sånne enkle høflige ting, og hadde tatt vare på kjæresten min på en bedre måte selv om jeg hadde hatt barn. Anonymkode: c7fe9...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #45 Skrevet 14. juni Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Barn bak voksne fremme, en 16 åring er et barn Hadde du sagt fra om det til kjæresten? Anonymkode: c7fe9...a6f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #46 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): At far ikke ser dette blir rart? Jeg hadde ikke giddet på disse turene. Anonymkode: f30a4...9f2 Ja er det ikke litt rart? Kan det hende at han er redd sønnen skal føle seg tilsidesatt? Anonymkode: c7fe9...a6f 1
Fru Uperfekt Skrevet 14. juni #47 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En femåring er litt unnskyldt 😎, ifht en 16- åring. Anyway : i begges tilfeller , fars oppgave å la kjæresten sitte foran. Og i ditt tilfelle : ulovlig 🤣 ( man må være 12 år for å sitte foran ,dersom man ikke har bakovervendt barnesete 📍) Anonymkode: 828fe...fd5 Nei, men en må koble ut airbag og 12 år er bare en pekepinn for vekt og høyde og spiller inn HMS sett
Fru Uperfekt Skrevet 14. juni #48 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du sagt fra om det til kjæresten? Anonymkode: c7fe9...a6f Ja
AnonymBruker Skrevet 14. juni #49 Skrevet 14. juni Barna kommer først, men de trenger ikke nødvendigvis være fremst. Be han flytte seg. Du er jo et voksent menneske som kan stå opp for deg selv? Du må ta plassen du krever. Du trenger ikke tilrettelegging og tillatelse, bare si ifra at du skal sitte fremme fordi du er voksen. Når de cruiser rundt alene kan han sitte fremme med pappa, men nå skal han sitte bake. Vær bestemt. Ta plass. Sett krav. Vær deg selv! Jeg regner med kjæresten liker deg, så du risikerer ikke å bli satt av midt i veien heller. Anonymkode: af972...b0e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #50 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna kommer først, men de trenger ikke nødvendigvis være fremst. Be han flytte seg. Du er jo et voksent menneske som kan stå opp for deg selv? Du må ta plassen du krever. Du trenger ikke tilrettelegging og tillatelse, bare si ifra at du skal sitte fremme fordi du er voksen. Når de cruiser rundt alene kan han sitte fremme med pappa, men nå skal han sitte bake. Vær bestemt. Ta plass. Sett krav. Vær deg selv! Jeg regner med kjæresten liker deg, så du risikerer ikke å bli satt av midt i veien heller. Anonymkode: af972...b0e Nei det kan jeg ikke gjøre, jeg kan ikke si hva kjærestens sønn på 16 år skal gjøre, jeg som er halvveis ny inne i bildet. Det er det farens jobb å gjøre. Så jeg må evt snakke med kjæresten om dette, så får han forklare sønnen hva som er vanlig høflighet. Anonymkode: c7fe9...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #51 Skrevet 14. juni Jeg hadde først og fremst vært glad for at en sekstenåring gidder å henge med far og hans nye kjæreste. Det varer ikke lenge. Uansett er han voksen og flytter hjemmefra om noen veldig få år. Så dette hadde jeg ikke giddet å lage noen stor sak ut av. Anonymkode: 8b360...2d7 6 2
Ymse meninger Skrevet 14. juni #52 Skrevet 14. juni Enten er du rask og setter deg foran, eller så sier du " øyh piss off, eg vil prate med din far på veien og du hører jo bare på musikk. Get in the back!"
AnonymBruker Skrevet 14. juni #53 Skrevet 14. juni Ymse meninger skrev (4 minutter siden): Enten er du rask og setter deg foran, eller så sier du " øyh piss off, eg vil prate med din far på veien og du hører jo bare på musikk. Get in the back!" Sønnen sitter allerede foran når de henter meg. Hvis jeg skulle sagt det siste du skrev, så burde jeg har kjent han mye bedre og mye lengre, og ikke vært pappas nye kjæreste😅 Anonymkode: c7fe9...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #54 Skrevet 14. juni Jeg syns ikke dette er en liten sak. Det er en selvfølge at de voksne/de eldste sitter foran og de yngste bak. Alltid. Anonymkode: ac5ce...686 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #55 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når dere er på biltur sammen med kjæresten og kjærestens barn, hvem sitter fremme i passasjersetet? Sønnen til kjæresten er hos faren sin annenhver uke. De får masse kvalitetstid sammen, bare de to. Det er sjelden vi sees de pappaukene, innimellom selvsagt, men det hører til sjeldenhetene. Jeg ser kjæresten lite den andre uken også, kanskje bare én ukedag, og et par av helgedagene, noen ganger bare en helgedag også. Det er altfor lite, men det er en annen historie. Av og til drar vi på en liten biltur sammen, alle tre. Kanskje til stranden, eller til byen, eller til et felles besøk et sted. Sønnen sitter alltid fremme sammen med faren, og jeg bak i. Er det naturlig at det alltid skal være sånn? Sønnen sitter uansett og hører på musikk, og snakker lite med faren der fremme. Jeg mener jo at han burde satt bak i, så kunne jeg så snakke litt med kjæresten. Både siden vi sees så sjelden, men også fordi det hadde vært litt gentleman av sønnen å flytte seg bak når jeg skal være med? Burde ikke kjæresten foreslått dette? Lært sønnen å være litt gentleman? Noen ganger, i alle fall? Sønnen er 16 år, om det har noe å si. Jeg har ikke sagt noe til kjæresten om dette, vil ikke være vanskelig på det heller, men har reagert på det. Hva tenker dere? Anonymkode: c7fe9...a6f Når han var yngre satt jeg alltid foran, men nå er han 17 år og 194 cm høy, så nå tilbyr jeg, med mine 160 cm, alltid forsetet til han! Anonymkode: e0038...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #56 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns ikke dette er en liten sak. Det er en selvfølge at de voksne/de eldste sitter foran og de yngste bak. Alltid. Anonymkode: ac5ce...686 Ja, og i et sånt tilfelle som i min situasjon, så dreier det seg om høflighet og respekt, og å få den nye i gjengen (den nye kjæresten) til å føle seg velkommen. Anonymkode: c7fe9...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #57 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når han var yngre satt jeg alltid foran, men nå er han 17 år og 194 cm høy, så nå tilbyr jeg, med mine 160 cm, alltid forsetet til han! Anonymkode: e0038...e4c En helt annen situasjon, han er lang, og du er ikke fars nye kjæreste. Anonymkode: c7fe9...a6f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #58 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja han er litt noldus der også😆 Han må alltid vente på hele storfamilien på begge sider (inkl morssiden til sønnen) og se an hva de bestemmer og hva de skal gjøre, før vi kan bestemme noe for oss. Det er delvis fordi han vil sønnen skal få være sammen med slektninger, kusiner og fettere, og delvis fordi han aldri vet helt når han skal ha sønnen og ikke, fordi alle andre aldri klarer å legge planer. Dvs. de har sønnen annenhver jul/nyttår, men noe mer utover det, vet de ikke. Jeg har hittil ikke feiret jul med han, fordi han har vært bortreist til familie begge årene. Valentine feirer vi da, men det skulle bare mangle❤️ Andre høytider må jeg alltid mase om å legge planer til, og likevel blir det utsatt og utsatt. Så man føler seg ikke særlig viktig i det hele. Anonymkode: c7fe9...a6f Ja ha ha ha. Han er så søt og noldus. Nei, TS. Han er ikke forelsket og/eller har null respekt for deg. Anonymkode: d9135...ef9 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #59 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja ha ha ha. Han er så søt og noldus. Nei, TS. Han er ikke forelsket og/eller har null respekt for deg. Anonymkode: d9135...ef9 Hvorfor gidder noen være sammen med en de ikke er forelsket i eller har respekt for da? Det er jo veldig merkelig. Anonymkode: c7fe9...a6f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #60 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når dere er på biltur sammen med kjæresten og kjærestens barn, hvem sitter fremme i passasjersetet? Sønnen til kjæresten er hos faren sin annenhver uke. De får masse kvalitetstid sammen, bare de to. Det er sjelden vi sees de pappaukene, innimellom selvsagt, men det hører til sjeldenhetene. Jeg ser kjæresten lite den andre uken også, kanskje bare én ukedag, og et par av helgedagene, noen ganger bare en helgedag også. Det er altfor lite, men det er en annen historie. Av og til drar vi på en liten biltur sammen, alle tre. Kanskje til stranden, eller til byen, eller til et felles besøk et sted. Sønnen sitter alltid fremme sammen med faren, og jeg bak i. Er det naturlig at det alltid skal være sånn? Sønnen sitter uansett og hører på musikk, og snakker lite med faren der fremme. Jeg mener jo at han burde satt bak i, så kunne jeg så snakke litt med kjæresten. Både siden vi sees så sjelden, men også fordi det hadde vært litt gentleman av sønnen å flytte seg bak når jeg skal være med? Burde ikke kjæresten foreslått dette? Lært sønnen å være litt gentleman? Noen ganger, i alle fall? Sønnen er 16 år, om det har noe å si. Jeg har ikke sagt noe til kjæresten om dette, vil ikke være vanskelig på det heller, men har reagert på det. Hva tenker dere? Anonymkode: c7fe9...a6f Det kommer ann på hvor høye de er. Jeg sitter alltid foran, fordi jeg er høyest. Det er av praktiske, ikke romantiske årsaker.. Blir man bilsyk, bør man sitte foran... Anonymkode: fba30...f07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå