Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere er på biltur sammen med kjæresten og kjærestens barn, hvem sitter fremme i passasjersetet? Sønnen til kjæresten er hos faren sin annenhver uke. De får masse kvalitetstid sammen, bare de to. Det er sjelden vi sees de pappaukene, innimellom selvsagt, men det hører til sjeldenhetene. Jeg ser kjæresten lite den andre uken også, kanskje bare én ukedag, og et par av helgedagene, noen ganger bare en helgedag også. Det er altfor lite, men det er en annen historie. 

Av og til drar vi på en liten biltur sammen, alle tre. Kanskje til stranden, eller til byen, eller til et felles besøk et sted. Sønnen sitter alltid fremme sammen med faren, og jeg bak i. Er det naturlig at det alltid skal være sånn? Sønnen sitter uansett og hører på musikk, og snakker lite med faren der fremme. Jeg mener jo at han burde satt bak i, så kunne jeg så snakke litt med kjæresten. Både siden vi sees så sjelden, men også fordi det hadde vært litt gentleman av sønnen å flytte seg bak når jeg skal være med? Burde ikke kjæresten foreslått dette? Lært sønnen å være litt gentleman? Noen ganger, i alle fall? Sønnen er 16 år, om det har noe å si. Jeg har ikke sagt noe til kjæresten om dette, vil ikke være vanskelig på det heller, men har reagert på det. Hva tenker dere?

Anonymkode: c7fe9...a6f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De eldste sitter alltid foran, så fremst det ikke er bilsyke som gjør at det er vanskelig å sitte bak.

Anonymkode: 8bad7...e00

• Liker 26
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

De voksne sitter selvfølgelig foran måte på dilling med ungdommen. 

Anonymkode: 9847b...08f

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet

Sønnene våre bytter alltid på å sitte sammen med far framme, mens jeg og datter sitter bak. De er begge 190 høy, mens jeg og datter er 1,60. Bedre beinplass framme.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

La gutten øvelseskjøre, han er 16 år.

Du kan kjøre? 

Generelt sett så mener jeg barn sitter bak, så lenge ikke den voksne gir opp sitt sete til barnet. 

Anonymkode: 58a39...f4d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De eldste sitter alltid foran, så fremst det ikke er bilsyke som gjør at det er vanskelig å sitte bak.

Anonymkode: 8bad7...e00

Når de to er på bilferie sammen, veksler sønnen på å sitte fremme og bak, han har ikke problemer med bilsyke. Kan hende sønnen ikke tenker over det en gang, men kjæresten burde lært han dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig . De burde begge tilbydd deg å sitte foran. Særlig pappaen. 

Dette er egentlig et rødt flagg . Du er nå en medpassasjer  i bilen og livet deres. Men har ikke rettmessig plass i front. 

Anonymkode: 828fe...fd5

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig at de voksne sitter foran.

Men - her er du ny inn. Sønnen er vant til denne plassen. Så ville bare latt det være oppe i det hele.

Men ville nok kjørt selv omtrent halvparten av gangene. Kunne aldri vært i et forhold der det kun er mannen som sitter bak rattet. 

Anonymkode: bdfd3...b16

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De voksne sitter selvfølgelig foran måte på dilling med ungdommen. 

Anonymkode: 9847b...08f

Enig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (1 minutt siden):

Sønnene våre bytter alltid på å sitte sammen med far framme, mens jeg og datter sitter bak. De er begge 190 høy, mens jeg og datter er 1,60. Bedre beinplass framme.

Men sitter dere foran blir det jo tilsvarende bedre plass bak. Så denne forstod jeg virkelig ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (2 minutter siden):

Det er en annen sak, dere er fire i en familie som har vært sammen hele veien, i tillegge til sønner som er høye og trenger benplass, jeg er forholdsvis ny i livet deres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La gutten øvelseskjøre, han er 16 år.

Du kan kjøre? 

Generelt sett så mener jeg barn sitter bak, så lenge ikke den voksne gir opp sitt sete til barnet. 

Anonymkode: 58a39...f4d

Gutten er nesten 16, så ikke helt klar for å øvelseskjøre enda. Dessuten er ikke det mitt bord, jeg er bare et års tid inne i forholdet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig . De burde begge tilbydd deg å sitte foran. Særlig pappaen. 

Dette er egentlig et rødt flagg . Du er nå en medpassasjer  i bilen og livet deres. Men har ikke rettmessig plass i front. 

Anonymkode: 828fe...fd5

Enig i dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vanlig at de voksne sitter foran.

Men - her er du ny inn. Sønnen er vant til denne plassen. Så ville bare latt det være oppe i det hele.

Men ville nok kjørt selv omtrent halvparten av gangene. Kunne aldri vært i et forhold der det kun er mannen som sitter bak rattet. 

Som jeg nevnte, så sees vi for sjelden (lang historie, men dette er jeg også misfornøyd med). Akkurat i disse få tilfellene vi skal kjøre et stykke alle tre, så er det naturlig at han tar bilen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville dere nevnt dette til kjæresten? At han kanskje skulle ha sagt fra til sønnen at det er vanlig høflighet å tilby meg plassen framme? Jeg får vondt i ryggen av å sitte bak også.

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja ja, jeg måtte sitte bak og chihuahuaen til venninna mi i forsetet ned svingete fjellveier. Siste gangen jeg var på hyttetur med henne. Kjør selv, ts. 

Anonymkode: a3004...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja ja, jeg måtte sitte bak og chihuahuaen til venninna mi i forsetet ned svingete fjellveier. Siste gangen jeg var på hyttetur med henne. Kjør selv, ts. 

Anonymkode: a3004...f57

Æsj, så kjipt! Skjønner deg godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker en kan bytte på, særlig om det er lang tur. Neste gang dere skal dra, så hadde jeg bare sagt til sønnen at nå sitter jeg fremme. Ikke sikkert de tenker noe mer på det.

Anonymkode: 18fe5...585

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker en kan bytte på, særlig om det er lang tur. Neste gang dere skal dra, så hadde jeg bare sagt til sønnen at nå sitter jeg fremme. Ikke sikkert de tenker noe mer på det.

Anonymkode: 18fe5...585

Jeg tenker at faren/ kjæresten min er litt tankeløs her, så jeg har litt lyst å si noe for å vekke han litt. På en fin måte, selvsagt. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er en ikke-sak. Let it go. Tilby deg å kjøre evt.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...