Gå til innhold

Velger du melkeprodukter med eller uten Bovaer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke? Takler ikke smaken av Tine-melk etter at de begynte med dette. Mulig at det er innbilning, men får en bæsk ettersmak på en måte? Orker heller ikke å støtte denne galskapen med pengene mine. Gir du f, eller kjøper du andre merker?

Anonymkode: e4b22...d45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører på fagfolk og bruker Tine såklart. Jeg hører ikke på konspi-folk! 

Anonymkode: 16e5c...862

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker plantemelk. 

Anonymkode: 016bc...fca

• Liker 3
Skrevet

Q-melk 4evah

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde ikke dette var i all melk (enda)? Jeg er imot at alle kyr skal få det i tilsatt fôr, og om det stemmer at bøndene må kjøpe dette fôret for å få støtte. Har lest at det kan være uheldig for dyra å gå det, og at det kan føre til smerte. Noen som vet mer om det?

Er melk merket med dette? 

Anonymkode: 50eea...442

• Liker 3
Skrevet

Hva er det? 

Selv har jeg alltid brukt Q, men nå bare havremelk og sånn. Kan dessverre ikke bruke vanlig melk lenger. 

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre og merker ingen forskjell.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Unngår det når det er alternativer, men kjøper dessverre ost og smør siden jeg er et svakt menneske. Håper det kommer et alternativ med gressforede kyr, så man heller kan velge å betale mer for bedre dyrevelferd, bedre karbonbinding (fra beitedyr) og mindre penger i lomma til kraftforprodusentene, enn stusselig symbolpolitikk som metanhemmere.

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jerseymeieriet her! Røros har vel og uten. Men jersey er best. 

Anonymkode: d1808...8a2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Unngår det når det er alternativer, men kjøper dessverre ost og smør siden jeg er et svakt menneske. Håper det kommer et alternativ med gressforede kyr, så man heller kan velge å betale mer for bedre dyrevelferd, bedre karbonbinding (fra beitedyr) og mindre penger i lomma til kraftforprodusentene, enn stusselig symbolpolitikk som metanhemmere.

Jerserymeieriet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper fra Røros meierier, men de har vel også begynt med bovaer? &nbsp

Anonymkode: 6f80a...30f

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare bruke laktosefri og da begrenser det seg veldig! Men er dette nå i all kumelk? Er veldig i mot dette. 

Anonymkode: 656c1...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jerseymeieriet her! Røros har vel og uten. Men jersey er best. 

Har kjøpt smør derfra. Nå ser jeg at de skryer i annonser av at deres melk er "ren" for fritt for dette stoffet - det synes jeg er en dårlig form for markedsføring. Jeg har ingen tro på at dette stoffet er noe negativt og det irriterer meg at de går til angrep til konukrrenter på den måten. 

Anonymkode: 05360...c6c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpt smør derfra. Nå ser jeg at de skryer i annonser av at deres melk er "ren" for fritt for dette stoffet - det synes jeg er en dårlig form for markedsføring. Jeg har ingen tro på at dette stoffet er noe negativt og det irriterer meg at de går til angrep til konukrrenter på den måten. 

Anonymkode: 05360...c6c

Men vi som forbrukere vil jo ha informasjonen? For noen av oss er det helt vesentlig. Det må jo ut. Kun positivt. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg drikker ikke melk, men hadde jeg gjort det så hadde jeg selvsagt unngått dette greiene. 

Grunner:

1. Det er potensielt helseskadelig for oss

2. Det er potensielt helseskadelig for dyrene

3. Det forsøker å løse et problem som ikke eksisterer - at kyr ødelegger klimaet

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om dette.

Anonymkode: e94b1...974

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (8 timer siden):

Q-melk 4evah

Hvorfor egentlig?

Det som er kjipt med Q er at de ikke vil hente melk hos alle bønder (feks de som befinner seg litt utenfor allfarvei). Det blir for meg synonymt med å støtte sentralisering og svære bruk, noe som er kjipt for mange små og mellomstore bruk. Ja til levende distrikter og landbruk i hele landet, derfor Tine "4evah".

Anonymkode: c1781...385

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg velger uten og det blir da Q-Melk 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...