Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Venter barn nå og er spent på hvordan ungen blir å se ut. Det har ingen betydning bare for å ha det avklart, men er spent likevel. Her er situasjonen at jeg er fra Etiopia og far er norsk. Spent på hud og hårfarge. Har noen erfaringer? 

Anonymkode: 62660...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjenner et par stykker, ungen ble brun med svart hår, brune eller svarte øyne fikk ikke med meg helt, ligner på den fra Etiopia🙂

"Alle" mørke barn er litt lysere i starten da, også mørkner huden etterhvert.

Anonymkode: 29d4e...639

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir et vakkert barn.🤎

Anonymkode: 73fc9...811

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inder, far er norsk. Dattera er lys i huden, mørkebrunt hår og mørkebrune øyne. Blir veldig fort brun i sola. Jeg tenkte hun kanskje kom til å bli mørkere i huden med tiden, men nå er hun snart 17 og er fortsatt like lys. Veldig pen jente!

Anonymkode: 5b6ce...ba7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mammaen min er norsk og pappa er av italiensk avstamning. Jeg har brune øyne, litt ubestemmelig I fargen og ikke mørke, og brunt hår som ble fort gyllen i sola. Jeg var alltid noen nyanser mørkere I huden enn alle andre og ble steike fort brun, ble ble sjelden solbrent. Som voksen føler jeg det meste har "jevnet seg ut" så jeg ser typisk norsk med brunt hår. 

Fikk to lyshudet, lyshåret knallblåøyde viking barn jeg da. Lol. 

Anonymkode: 6b192...a64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Far fra (Sør-) Egypt og jeg med typisk kommuneblondt + blå øyne. 3 nydelige barn sammen. To av de ligner ganske mye på pappaen sin, den tredje ligner ikke på noen av oss ved første øyekast, ser mer Sør-Europeisk ut, og har annen tekstur på håret enn de andre to. Skal sies at dette er den yngste og det er relativt vanlig at barns pigmenter blir noe sterkere i løpet av de første leveårene. 😊

Anonymkode: b72a1...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Mi er halv indisk. 
Veldig vakker 

Mørkebrunt hår , brunt øyne. Og gylden hud. 

Anonymkode: fc002...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn : halvt norsk/ halvt kurdisk. 

De har ikke arvet mine blå øyne - men snille som dagen er lang 🙂

Anonymkode: e2639...963

AnonymBruker
Skrevet

Det blir som den mørke forelderen. Den lyse vil sannsynligvis ikke kunne se at det er eget barn.

Anonymkode: d07de...c6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mi er halv indisk. 
Veldig vakker 

Mørkebrunt hår , brunt øyne. Og gylden hud. 

Anonymkode: fc002...cc4

Hun er fra Etiopia. Det er noe helt annet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir som den mørke forelderen. Den lyse vil sannsynligvis ikke kunne se at det er eget barn.

Det er ikke alltid tilfelle. Jeg er indisk, en rimelig mørk inder. Faren er lys nordmann. Det eneste dattera mi har fra meg, er brune øyne og mørkt hår. Og det er ikke svart hår engang, det er helt tydelig brunt. Jeg har KRØLLER, dattera har helt rett hår. Lys i huden er hun også. Ellers er hun blåkopi av faren i ansiktstrekk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er fra Etiopia. Det er noe helt annet. 

Nja, kjenner mange blandingsbarn der en er afrikaner. Den hvite siden er ofte mer sterk enn du tror. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk og far er fra Marokko. Litt vittig å erfare at både våre barn og barn av tilsvarende par vi kjenner fikk en veldig klar hvit hudfarge. Ikke rosaaktig, som nordmenn oftest har, eller gråaktig som marokkanske folk når de ikke er solbrune, men en mer hvit hud, men med pigmenter som gjør dem fortere brun i sol. Både mine og venners barn av den blanding har dessuten fått brunt hår, i ulike brunfarger. Ikke svart som den marokkanske forelderen. Min sønn har mørkebrunt hår, og min datter kastanjebrunt.  Alle barn av denne miks som jeg kjenner har fått brune øyne, hvitere (vinter)hud enn begge foreldrene og brunt hår. Det er jevnt over en veldig pen miks. 

Anonymkode: dcf03...069

• Liker 1
Skrevet

Far til min sønn er colombiansk og er veldig pen hvertfall. Lys i huden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er asiat og har barn med en hvit mann. Barnet vårt er 90% lik meg i trekk og hudfarge. Vi har en familie i vennegjengen hvor han er mørk og hun er lys. Barna er veldig mørke og veldig lik faren. 

Anonymkode: 70c16...d4b

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg var gift i mange år med en marokkansk mann. Han så ut som en typisk marokkaner med lysbrun hud, mørkebrune øyne og svart hår, og hun (kollegaen min) var typisk norsk, med blondt, langt krøllete hår og grønne øyne. 

De fikk ett barn sammen, en datter. Hun fikk blondt bølgete hår og grønne øyne. Kliss lik moren, ingenting fra faren! Så pass at farens kamerater begynte å mumle om blodprøve og dna-test av barnet, for det kunne umulig være hans... Men det var hans.

Vet ikke om de gjennomførte den testen da. 

Anonymkode: b1ea2...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Mine har afrikansk far. De er begge lyse, men blir fort brune i sola. Mørkt hår med krøller, ikke farens afrohår, og brune øyne. Begge ligner på meg, selv om fargene er mørkere. 

Anonymkode: 7170c...8bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kollega av meg var gift i mange år med en marokkansk mann. Han så ut som en typisk marokkaner med lysbrun hud, mørkebrune øyne og svart hår, og hun (kollegaen min) var typisk norsk, med blondt, langt krøllete hår og grønne øyne. 

De fikk ett barn sammen, en datter. Hun fikk blondt bølgete hår og grønne øyne. Kliss lik moren, ingenting fra faren! Så pass at farens kamerater begynte å mumle om blodprøve og dna-test av barnet, for det kunne umulig være hans... Men det var hans.

Vet ikke om de gjennomførte den testen da. 

Anonymkode: b1ea2...f8f

Blondt hår og grønne øyne er ikke helt uvanlig i deler av Marokko. Mange av de blonde barna blir imidlertid mørkere i håret etterhvert. 

Da Madeleine McCann forsvant var det flere turister i Marokko som meldte fra om blonde jenter som "umulig kunne være biologiske barn av de voksne de bodde med", men det er de. Det er mange slike barn i Marokko, spesielt i enkelte områder. 

Ikke et dette så fryktelig rart heller, siden Marokko bestandig har vært en smeltedigel av ulike kulturer og etnisiteter. Dna- test av min datter (halvt marokkansk) viste det veldig tydelig. Mitt DNA er nærmest helnorsk, til og med spesifisert til landsdelen jeg kommer fra, og har bare ørlite innslag av DNA fra Storbritannia. Min datters DNA er fra all over Europa, Asia og Afrika. Det er ikke fra meg, men fra hennes marokkanske far, og smeltedigelen Marokko har vært i utallige generasjoner. Og han som trodde han var rendyrket araber. 😂

Anonymkode: dcf03...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for mange svar, blir spennende å se på vår. Håper på en mix, ikke for lik den ene eller andre, men blir nok en fin unge uansett.

Anonymkode: 62660...4d7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er etnisk vietnameser og far norsk med blondt hår og blå øyne.

Datter er lys men blir fort brun i sola. Har brunt hår og brune øyne (som er mye lysere enn mine). Hadde blå øyne som baby. Hun er prikk lik faren sin og hans familie - ligner ikke det spor på meg!😂 vil si hun ser 70% norsk ut og 30% asiatisk ut (pga mørkt hår og øyne). Noen dager ser hun helt norsk ut.

Verdens vakreste jente 🥰

Anonymkode: 6df35...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...