Frøken Valmue Skrevet 14. juni #1 Skrevet 14. juni (endret) Hei! Vi skal til La Zenia (Spania, Alicante) i oktober med barn på 3 og 11 år. Lander i 14 tiden. Har leilighet rett ved la zenia boulevard, så tror det er busstopp rett ved. Flyplass Alicante, Sist vi reiste var det et mareritt å komme seg fra flyplass til hotell (Mallorca, alcudua). Hadde bestilt leiebil på forhånd, men sto i flere timers kø for å få utlevert bil, fikk feil bil, så feil barnesete ++. Var ved hotellet 0230 på natten med 1,5 åring og tenkte «aldri mer». Vil unngå dette denne gang. Husker jeg tenkte den gang at det måtte være mye lettere med buss. Eller taxi. Dere som har reist litt, hvilke erfaringer har dere? Nå er jo minste 3 år så det er litt lettere. Enklest er vel taxi. Men dyrt, ca 1000,- en vei. Billigere å bestille der og da? Hva med buss, er det egentlig å anbefale? (Mtp sjåfør/kjøring, barnesete osv?) jeg aner ikke, derfor jeg spør. Endret 14. juni av Frøken Valmue
AnonymBruker Skrevet 14. juni #2 Skrevet 14. juni Taxi er både billig og effektivt. Anonymkode: 0b870...7b4
AnonymBruker Skrevet 14. juni #3 Skrevet 14. juni Du kan sjekke ut Marianne Tours, men ikke velg den felles flybussen, den venter på flere fly og det kan ta lang tid før man kommer seg avgårde. Anonymkode: ed85a...8f1
Frøken Valmue Skrevet 14. juni Forfatter #4 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du kan sjekke ut Marianne Tours, men ikke velg den felles flybussen, den venter på flere fly og det kan ta lang tid før man kommer seg avgårde. Anonymkode: ed85a...8f1 Takk, skal se! Ja, ser noen tar 3 t for å komme seg frem, uaktuelt! Tar vel 55 min med bil ish.
Frøken Valmue Skrevet 14. juni Forfatter #5 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Taxi er både billig og effektivt. Anonymkode: 0b870...7b4 Ja, men er 1000,- billig en vei? 55 min?
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Vi har vært fornøyd med Suntransfers på Rivieraen og en kollega har brukt dem mye flere steder i Spania. Da står sjåfør og venter på flighten deres. Anonymkode: 7493b...0f5 2
reiseglad Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni Buss fra flyplassen til Torrevieja, bytte buss og deretter videre til La Zenia? Du kan jo ta med eget sete til treåringen om du ønsker? Tar litt over 90 minutter, billigste alternativet. Mange treåringer synes det er kult å kjøre buss. Alternativet er vel å leie bil? Har ikke opplevd å stå lenge for å få utlevert bil i Alicante. Men trenger du bil i ferien? Taxi t/r er kanskje samme pris som leiebilen?
Frøken Valmue Skrevet 14. juni Forfatter #8 Skrevet 14. juni reiseglad skrev (14 minutter siden): Buss fra flyplassen til Torrevieja, bytte buss og deretter videre til La Zenia? Du kan jo ta med eget sete til treåringen om du ønsker? Tar litt over 90 minutter, billigste alternativet. Mange treåringer synes det er kult å kjøre buss. Alternativet er vel å leie bil? Har ikke opplevd å stå lenge for å få utlevert bil i Alicante. Men trenger du bil i ferien? Taxi t/r er kanskje samme pris som leiebilen? Kan godt hente at vi var veldig uheldig den ene gangen. Håper man slipper vente timesvis til vanlig likevel vet jeg ikke om jeg tar sjangsen. Kanskje best med buss/taxi.
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni Nordisk taxi opererer langs solkysten, vi har brukt dem i Malagaområdet flere ganger. Veldig greit å ha det betalt og oppgjort på forhånd. De har greie priser og er seriøse basert på våre opplevelser. Sjekk nordisktaxi.com Anonymkode: 7167c...406
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nordisk taxi opererer langs solkysten, vi har brukt dem i Malagaområdet flere ganger. Veldig greit å ha det betalt og oppgjort på forhånd. De har greie priser og er seriøse basert på våre opplevelser. Sjekk nordisktaxi.com Anonymkode: 7167c...406 Meg igjen.. når man legger inn strekning på nettsiden deres får man prisen opp og det er det. Dere oppgir personer, antall bagasje etc... gi beskjed om barnesete osv.. Vi opplevde prisforskjell på 17 euro ift vanlig taxi. Anonymkode: 7167c...406
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni I oktober tror jeg jeg ville tatt bussen. Sannsynligvis ikke lenge å vente på leiebil i oktober heller, men buss er greit. Går buss hver time til Torrevieja og hver halvtime til La Zenia i følge Rome2Rio. Anonymkode: 3d793...81d
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni Vi pleier å bestille taxi med taxi time torrevieja. Har fungert veldig fint. I bor også rett ved la zenia Anonymkode: 6120b...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå