Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bredbånd, og det går i perioder veldig tregt, men når jeg napper ut kontakten på ruteren og modemet (er det ikke det det heter?), så går alt plutselig veldig mye fortere igjen. Og etter en stund så går det tregt igjen.

Noen som har forklaring på hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nedlastningsprogrammer, spyware og virus eller hvis noen har kommet seg inn på trådløse nettverket ditt...hvis du har det.

Skrevet

Har lokka tråsløst nettverk. Vi er to som bruker nettverket. Kan det vært at den andre har virus eller annen dritt på maskinen sin?

Gjest Gjest
Skrevet
Har lokka tråsløst nettverk. Vi er to som bruker nettverket. Kan det vært at den andre har virus eller annen dritt på maskinen sin?

Ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan også være at den andre parten f.eks. konstant har masse stående til nedlasting på sin maskin, noe som kan stjele båndbredde fra deg.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har samme problem. Ofte går det så utrolig tregt at det minner om den tiden for 10 år siden da jeg nesten sovnet mellom hver sidebytte... :frustrert:

Selv om pcen er nyslettet, virusfri og jeg ikke har noe til nedlastning, så går det ufattelig tregt. Jeg pleier også å dra ut ruteren i 3- 5 min så den kan oppdatere seg. Av og til hjelper det, noen ganger ikke. Forbanna blir jeg hver gang! Grrr! :frustrert:

Skrevet

Nå har jeg muligens fått forklaringen fra en datakyndig person, så nå skal jeg som overhodet ikke er datakyndig forklare...

Jeg har satt maskinen i hvilemodus en periode og det kan ha ført til at maskinen ikke tømmer hurtigminnet (tror jeg han sa det var), så det minnet blir fullt. Ved å slå maskinen helt av tømmes det minnet. Jeg restarta maskinen og nå går alt veldig mye bedre her, så jeg håper det ikke er tilfeldig.

Gjest gjest1
Skrevet
Nå har jeg muligens fått forklaringen fra en datakyndig person, så nå skal jeg som overhodet ikke er datakyndig forklare...

Jeg har satt maskinen i hvilemodus en periode og det kan ha ført til at maskinen ikke tømmer hurtigminnet (tror jeg han sa det var), så det minnet blir fullt. Ved å slå maskinen helt av tømmes det minnet. Jeg restarta maskinen og nå går alt veldig mye bedre her, så jeg håper det ikke er tilfeldig.

Jeg synes det høres veldig rart ut. Jaja... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...