Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #1 Del Skrevet 21. november 2002 :-? Er det noen som har et tips til oss. Det er nemlig en pus i nabolaget som har adoptert oss. Hun begynnte i høst, hoppet inn soveromsvinduet til oss om natten, og når vi våknet om morgenen så lå hun fint og sov på føttene våre. Så har hun holdt seg i nærheten av oss da, sittet på terrassen vår og sett bedende inn på oss, bedt oss om mat og slikt. Vi er glade i dyr begge to, og da det etter noen uker ikke så ut til å gi seg klarte vi ikke mer, katta var jo kjempesulten jo. Hun fikk litt mat (dumme oss, men hva gjør man ikke), litt kos, og så satte vi henne ut igjen. Hun tuslet avgårde, og ble borte i etpar dager, så var hun tilbake hos oss. Jeg tok bilder av henne som jeg hang opp rundt forbi i nabolaget, (for jeg hadde jo sett henne der før hun adopterte oss), men ingen respons. Men så kom sambo med en ide, han kjøpte halsbånd til henne, med anheng som man kan legge navn og tlf nr i, der han skrev ; hvem eier denne pus? ring venligst og så nummeret vårt. Allerede dagen etter kom responsen, da var det noen som visste hvem som eide henne, og kunne fortelle at eieren hadde flyttet og kunne ikke ha henne lenger, om ikke vi ville ha henne? Vel, sambo har jo allerede smeltet for pusen, så han sa at heller det enn at eier tar livet av henne. Men så har det seg slik at vi skal flytte selv oom et par uker, og har ikke anledning til å ha henne (selv om vi så gjerne vil) Er det noen som har noen tips om hva vi kan gjøre?, vi vil nødig være nødt til å avlive henne Jeg blir så sint når folk bare flytter fra dyrene sine uten å sørge for dem. :evil: Håper noen kan tipse. Eller er det noen her som kunne tenke seg å overta henne? En nydelig hunnpus på ca året. Livlig og kosete. -zadine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 21. november 2002 #2 Del Skrevet 21. november 2002 Dere kan jo ta kontakt med dyrebeskyttelsen og se om de kan hjelpe dere. Hvis ikke er det, enda så tragisk det er, bedre at dere får katten avlivet enn å dra fra den! En katt klarer seg ikke alene i verden gjennom vinteren! Men jeg håper jo dere finne er annen løsning, for katter er veldig ålreite dyr! LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 21. november 2002 #3 Del Skrevet 21. november 2002 Hei! Så trist at de bare reiste fra pusekatten! http://home.no.net/fodtrond/lenker.html Der kan du finne omplasseringshjem til pusen! Bedre det enn at den går rundt hjemløs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2002 #4 Del Skrevet 21. november 2002 Takk for svar Det er ihvertfall en ting som er sikkert, denne pusen skal ikke bli overlatt til seg selv en gang til. Jeg skal finne noen som kan ta hånd om henne. Ikke mistenk meg for å overlate en katt til seg selv ihvertfall. :x Tror jeg får begynne med å ta kontakt med Kari Mills. :blunke: -zadine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. november 2002 #5 Del Skrevet 22. november 2002 Hm..katter er sterke personligheter...du skal føle deg bittegrann priviligiert..katten lette etter hjem og valget falt på deg..hehehe Neida..slikt er vanskelig ;/ Foreldre som skaffer katt som lekedyr til barna, for å så bare kvitte seg med de..slik jeg har fått hvertfall den ene pusen min.. Jeg synes utrolig synd i kattene når de tusler rundt "og leter etter flokken sin" som i dette tilfelle var deg.. Men vil du ikke ha den selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #6 Del Skrevet 22. november 2002 Vil ha henne? jo selvfølgelig Men der jeg skal flytte har jeg ikke anledning til å ha henne. :cry: Men hun er verdens nydeligste, og jeg føler meg virkelig priviligert fordi jeg har fått anledning til å ta vare på henne en periode. Men kan jeg ikke så kan jeg ikke. -zadine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 23. november 2002 #7 Del Skrevet 23. november 2002 Katter er sterke og selvstendige dyr. og jeg hadde virkelig ikke avlivet en sunn og frisk pus som kom på min dør (selv om jeg visste at eieren ikke ville ha henne), for jeg tror nok den klarer seg fint selv (med å bl.a. "adoptere" andre familier). Tror hun heller vil leve slik enn å bli avlivet... Katter gjør jo ofte slik selv om de har familie.. Men det er fryktelig at noen etterlater pusen sin slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 24. november 2002 #8 Del Skrevet 24. november 2002 Mrs. B skrev: Katter er sterke og selvstendige dyr. Jada, katter er både sterke og selvstendige - NÅR de får mat og omsorg! De kattene vi omgir oss med er HUSkatter - og de er ikke vant til å finne mat selv, spesielt ikke om det er en kald vinter! Se på de hjmeløse kattene som løper rundt, skabbete og med sår både her og der, og fortell meg en gang til at de er sterke og selvstendige dyr som klarer seg godt på egenhånd! Jeg er helt enig i at avliving er siste utvei, men av to onder....! Håper du finner et nytt hjem til kattepusen - og fortell om hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå