550 Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Jeg ønsker å bleke huden min, for å få en lysere hudfarge/hudtone. Den mørke huden min ødelegger utseendet mitt. Det gjør at jeg blir ansett som uattraktiv av jenter, osv. Jeg har hørt om at det skal finnes kremer med monobenzone eller hydroquinone eller noe sånt, men jeg finner dem ikke noen steder. Vet noen her hvor jeg kan skaffe det?
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Dette er ikke svaret du ønsker, men: Å bleke huden er svært skadelig. Fokuser heller på sunn hud, og bruk solkrem hvis du ikke vil bli brunere. Jeg tviler uansett på at noen nyanseforskjeller i hudfarge har så mye å si. Jobb heller med selvtillit, trygghet og smil. Anonymkode: c4872...98e 3 1 1
550 Skrevet 13. juni Forfatter #3 Skrevet 13. juni 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette er ikke svaret du ønsker, men: Å bleke huden er svært skadelig. Fokuser heller på sunn hud, og bruk solkrem hvis du ikke vil bli brunere. Jeg tviler uansett på at noen nyanseforskjeller i hudfarge har så mye å si. Jobb heller med selvtillit, trygghet og smil. Anonymkode: c4872...98e Åssen er det skadelig? Det er ikke bare noen nyanser forskjell dessverre. Jeg har dessverre en hudfarge til en etnisitet som jenter generelt blir frastøtt av. Derfor vil jeg bleke huden for å I det minste ha en lysere brunfarge eller få en hudfarge som I det minste ser mer ut som etnisiteter som jenter tiltrekkes av.
550 Skrevet 14. juni Forfatter #4 Skrevet 14. juni Kan noen svare meg på hva slags produkter jeg må bruke og hvor jeg evt. får tak I dem, enten I Norge eller utlandet?
AnonymBruker Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni Du får reise til Thailand og be dem om rådgivning. I dette landet er etnisk innfødte med såkalte nordiske trekk, så bleke at vi ser syke og anemiske ut. Lys hud avslører dessuten strekkmerker, hudfolder, fregner, vorter og fremtredende blodutredelser i mye høyere grad. Mørkehudede mennesker er mer spennende og eksotiske for oss melkehvite og fargeløse. Ikke tukle på deg helseskader for noe som er ubetydelig! Fokuser heller på hva som faktisk gjør at du føler deg uattraktiv. Anonymkode: ac0f9...d42 4 1
mommyaka Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni Hvorfor vil.du få lysere hud? Pga gutter? Oh hvorfor tror du din hudfarge er frastøtende? Ja du snakker om kremer etc som vil skade huden din ..du etser jo vekk dine naturlige pigmenter i huden..dette vil skade huden i lengdene. Du bør heller kanskje få hjelp av lege din el snakke om hvordan du ser deg selv. Det finnes bare en av deg og alle farger og nyanser er vakre. Om du vil finne kjærligheten...finn en som vil like deg for den du er nå.... ikke finn noen som vil at du skal forandre deg Jobb med deg selv og elsk deg selv
550 Skrevet 14. juni Forfatter #7 Skrevet 14. juni (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du får reise til Thailand og be dem om rådgivning. I dette landet er etnisk innfødte med såkalte nordiske trekk, så bleke at vi ser syke og anemiske ut. Lys hud avslører dessuten strekkmerker, hudfolder, fregner, vorter og fremtredende blodutredelser i mye høyere grad. Mørkehudede mennesker er mer spennende og eksotiske for oss melkehvite og fargeløse. Ikke tukle på deg helseskader for noe som er ubetydelig! Fokuser heller på hva som faktisk gjør at du føler deg uattraktiv. Anonymkode: ac0f9...d42 Jeg trenger ikke å se ut som etnisk norsk. Se bildet I denne lenken her, hvordan mannen så ut før og etter så skjønner du hva jeg mener. https://incels.is/threads/shitskins-of-is-would-you-use-monobenzone-to-permantely-bleach-your-skin.511124/ Endret 14. juni av 550
mommyaka Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Worst case scenario, bleaching your skin increases the risk of mercury poisoning. Some bleaching creams contain mercury, which is proven to cause lung and kidney damage with prolonged exposure. Deep-seated cultural notions of what constitutes beautiful skin are often the driving force behind the demand for bleaching products. Here’s the problem: while certain skin bleaching treatments can be used safely under the guidance of a dermatologist, many products are sold over-the-counter or online. Those that are not regulated by the U.S. Food and Drug Administration may be dangerous, even lethal, when applied over time. Dangers of Skin Bleaching Why you could be slowly killing yourself with some products May 27, 2021 Skin bleaching is now so popular that on a global level skin lightening products now represent half the cosmetic industry, according to a recent news report from NPR. Worldwide, the market for skin lighteners last year was estimated at $8.6 billion and is projected to hit $12.3 billion in the next six years. This highlights the demand for skin lightening products, although there is much more to the story. Skin bleaching, specifically, can lead to dangerous health issues. Board-certified dermatologists say a little enhanced self-esteem for the sake of aesthetics is not worth the risk of bleaching your skin. Let’s look at what’s at stake. Worst case scenario, bleaching your skin increases the risk of mercury poisoning. Some bleaching creams contain mercury, which is proven to cause lung and kidney damage with prolonged exposure. Deep-seated cultural notions of what constitutes beautiful skin are often the driving force behind the demand for bleaching products. Here’s the problem: while certain skin bleaching treatments can be used safely under the guidance of a dermatologist, many products are sold over-the-counter or online. Those that are not regulated by the U.S. Food and Drug Administration may be dangerous, even lethal, when applied over time. Some of the common side effects of skin bleaching: High blood pressure Fatigue Light sensitivity Numbness Neurologic symptoms, including tremors, memory loss, and irritability Kidney failure Lung damage Greater risk of developing skin cancers Unregulated skin bleaching treatments may contain dangerously high concentrations of hydroquinone and topical steroids. Applied together, these two compounds halt melanin production in your skin. Melanin is the pigment that gives skin its color. In concentrated doses over time, these preparations can actually cause permanent discoloration of the skin, typically gray, blue and purple spotting. This is a side effect of the mercury found in most skin bleaching products. Mercury is also a known carcinogen. A temporary fix may lead to permanent damage. 1
550 Skrevet 14. juni Forfatter #9 Skrevet 14. juni 9 minutter siden, mommyaka said: Worst case scenario, bleaching your skin increases the risk of mercury poisoning. Some bleaching creams contain mercury, which is proven to cause lung and kidney damage with prolonged exposure. Deep-seated cultural notions of what constitutes beautiful skin are often the driving force behind the demand for bleaching products. Here’s the problem: while certain skin bleaching treatments can be used safely under the guidance of a dermatologist, many products are sold over-the-counter or online. Those that are not regulated by the U.S. Food and Drug Administration may be dangerous, even lethal, when applied over time. Dangers of Skin Bleaching Why you could be slowly killing yourself with some products May 27, 2021 Skin bleaching is now so popular that on a global level skin lightening products now represent half the cosmetic industry, according to a recent news report from NPR. Worldwide, the market for skin lighteners last year was estimated at $8.6 billion and is projected to hit $12.3 billion in the next six years. This highlights the demand for skin lightening products, although there is much more to the story. Skin bleaching, specifically, can lead to dangerous health issues. Board-certified dermatologists say a little enhanced self-esteem for the sake of aesthetics is not worth the risk of bleaching your skin. Let’s look at what’s at stake. Worst case scenario, bleaching your skin increases the risk of mercury poisoning. Some bleaching creams contain mercury, which is proven to cause lung and kidney damage with prolonged exposure. Deep-seated cultural notions of what constitutes beautiful skin are often the driving force behind the demand for bleaching products. Here’s the problem: while certain skin bleaching treatments can be used safely under the guidance of a dermatologist, many products are sold over-the-counter or online. Those that are not regulated by the U.S. Food and Drug Administration may be dangerous, even lethal, when applied over time. Some of the common side effects of skin bleaching: High blood pressure Fatigue Light sensitivity Numbness Neurologic symptoms, including tremors, memory loss, and irritability Kidney failure Lung damage Greater risk of developing skin cancers Unregulated skin bleaching treatments may contain dangerously high concentrations of hydroquinone and topical steroids. Applied together, these two compounds halt melanin production in your skin. Melanin is the pigment that gives skin its color. In concentrated doses over time, these preparations can actually cause permanent discoloration of the skin, typically gray, blue and purple spotting. This is a side effect of the mercury found in most skin bleaching products. Mercury is also a known carcinogen. A temporary fix may lead to permanent damage. Den sier "unregulated skin bleaching treatments", altså hvis man bruker det uten måte. Men jeg hadde nok passet på å dosere det riktig, bruke det med riktige intervaller og IKKE bruke for mye av det.
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni 550 skrev (2 timer siden): Jeg ønsker å bleke huden min, for å få en lysere hudfarge/hudtone. Den mørke huden min ødelegger utseendet mitt. Det gjør at jeg blir ansett som uattraktiv av jenter, osv. Jeg har hørt om at det skal finnes kremer med monobenzone eller hydroquinone eller noe sånt, men jeg finner dem ikke noen steder. Vet noen her hvor jeg kan skaffe det? Alle menn uavhengig av farge, pikkstørrelse, høyde og alt det der kan få seg dame om de ønsker det. Klarer du ikke å få deg dame er det enten personligheten som er problemet, selvtilliten eller så har du lista for høyt. Mest sannsynlig så er det en blanding. Du skal være glad for at du er den du er i den fargenyansen du har, Anonymkode: db633...796 3 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni Bruk retinol om vinteren og salisylsyre om sommeren, en god fuktighetskrem og ansiktskrem med høy solfaktor. Det holder lenge. Anonymkode: 75d8c...b4b 1
mommyaka Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni 550 skrev (1 time siden): Den sier "unregulated skin bleaching treatments", altså hvis man bruker det uten måte. Men jeg hadde nok passet på å dosere det riktig, bruke det med riktige intervaller og IKKE bruke for mye av det. Hvorfor må du ha blekerr hud? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni mommyaka skrev (7 minutter siden): Hvorfor må du ha blekerr hud? Han har vel fått det for seg at for å være tiltrekkende så må han være lysere. Blir litt som "oss" typisk etnisk norsk bleik som er så opptatt av å bli brun at de får hudkreft før de er 25, man synes det er fint. Anonymkode: db633...796 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni Er jeg den eneste som leste at TS ville bleke hunden sin?? 🐩😆🤣 TS: Kan du ikke oppsøke jenter med samme hudfarge som deg? De færreste ønsker en mann som bruker masse produkter for å bleke huden. De fleste kvinner synes ikke sminke på menn er attraktivt heller. Evt du kan holde deg innendørs. Mine asiatiske kollegaer blir nesten helt hvite etter et par måneder med minimalt med dagslys. Etter ferien er de mørke igjen. Anonymkode: 43fce...ce1 1
AprilLudgate Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni Det finnes, og gir skader på huden. Det er fort gjort å få etseskader. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bruk retinol om vinteren og salisylsyre om sommeren, en god fuktighetskrem og ansiktskrem med høy solfaktor. Det holder lenge. Anonymkode: 75d8c...b4b Han får ikke lysere hudtone av det. Han vil gå fra mørkebrun til lysebrun. TS: Aksepter deg selv og se hvor ønsker kommer fra. Vi soler oss brunere og dør av hudkreft, mens mørkhudede etser huden. Det er jo sinnsykt. 1
jukkapalme Skrevet 14. juni #16 Skrevet 14. juni Ikke gjør det. Du bare skader huden din. Syns mørk hud er pent jeg og det syns mange andre jenter/kvinner også. Jeg er sikker på at du finner den rette en dag. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni Og her har jeg tatt solarium i en årrekke for å bli brun, alle higer etter det de ikke har dessverre🙃 Anonymkode: 7dafa...8ce
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni Det er da ikke sant at jenter flest blir frastøtt av en mørk hudfarve. Vær glad i den du er, jeg er sikkert på du er helt nydelig, og du kommer til å finne en som blir glad i deg, uansett hvor mye melanin du har i huden. Usikkerhet og dårlig selvtillit gir dårlig utstråling og kan oppfattes som lite attraktivt av mange kvinner, men hvis du utstråler at du er trygg på din egen verdi, hva du står for og den kroppen du ble tildelt da du ble født, tror jeg du vil merke økt interesse blant det motsatte kjønn. Anonymkode: e0005...5fb
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og her har jeg tatt solarium i en årrekke for å bli brun, alle higer etter det de ikke har dessverre🙃 Anonymkode: 7dafa...8ce Heldigvis ikke alle Anonymkode: e1649...f4c
AnonymBruker Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni Du kan få resept på hydroquinone på på indikasjon hyperpigmentering, av hudlege. Da må du faktisk ha indikasjonen for å få kremen, og du vil ikke få mengder som dekker hele kroppen… Anonymkode: 17d76...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå