Gå til innhold

Hvordan bli kvitt fetish

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (3 minutter siden):

Eeeeehhhh……jo.

Det er faktisk det eneste bærekraftige tiltaket. Og ellers holde seg innenfor lover og samtykke, men det gjør jo TS fordi TS er et voksent og ansvarlig menneske slik som 99% av oss.

Nå ønsker jo ts å bli kvitt sin fetisj, så at du vet bedre enn vedkommende selv er ugreit. 

Anonymkode: b4888...e58

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (14 timer siden):

Jeg har svart på dette over. Det er lett å skille mellom fetisjer og vold, overgrep og lovbrudd.

Men det virker ikke som du om du helt forstår problemstillingen her. TS spør ikke hvordan man lar være å leve ut en destruktiv impuls, men hvordan man blir kvitt impulsen.

Anonymkode: 1426d...8e3

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå ønsker jo ts å bli kvitt sin fetisj, så at du vet bedre enn vedkommende selv er ugreit. 

TS ber om råd. Dette er mitt råd. Det er til TS, ikke til deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har grunngitt rådet mitt til TS flere ganger og stoler på at TS leser denne tråden bedre enn deg.

Skrevet

Du kan prøve sånn konverteringsterapi som kristne fanatikere bruker for å kurere homofili.

Det vil funke omtrent like bra på fetisj vil jeg tro 😁

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 9.45):

Kan det kalles en fetisj å like å se damer iført strømpebukser? Altså å ikke bruke de selv?

Anonymkode: d16c9...286

Ja absolutt! Damer uten strømpebukser men med bleike knoklete bein er ikke sexy!

Anonymkode: 690ca...442

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 14.37):

En på jobben hadde fetisj for å smøre sin avføring rundt der folk ville se og lukte dette. Det var ikke ok for noen andre. Noen har fetisj for å blotte seg for ukjente, noen for å skite seg ut i bleie på offentlig sted og at det lukter, noen for voldtekt, noen for å ha sex der tilfeldige ser det, noen for kikking/spionasje, noen for å stjele andres undertøy, og det finnes mange andre fetisjer som går utover andre. Å påtvinge andre sin seksualitet er aldri greit, så ja det er mange fetisjer som går utover noen. 

Æsj!

Anonymkode: 690ca...442

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 15.6.2025 den 16.02):

Ingen ting av dette som du lister skjer med samtykke, og da er det godt utenfor det jeg betrakter som fetisj-sex.

mesteparten av det du lister er rent herværk, mens noe er ulovlig blotting.

Alt som er ulovlig har selvsagt ingenting i en tråd om seksualitet å gjøre.

Fetisj-lek er livlig og samtykkebasert. La oss holde oss innenfor denne rammen.

Hææ??? Er samtykke blitt et kriterium for å betegne et fenomen som fetisj (parafili) ? Igjen er du er helt på jordet.

Anonymkode: c7849...3d8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 21.19):

Mange som har fetisjer som involverer vold og smerte og også livsfarlige ting 

Anonymkode: c5a52...7b0

Absolutt. I de vanligst brukte diagnoseregistrene (DSM og ICD) regnes fetisjisme/parafili, som patologisk bare dersom det opptar en plagsomt stor plass i personens følelses- eller tankeliv, eller til skade/plage for andre.

Fx er Sexually Sadistic Disorder (seksuell sadistisk forstyrrelse) og Sexual Masochism Disorder (seksuell masochistisk forstyrrelse) diagnoser i DSM V når personen føler seg plaget av sine seksuelle tenningsmønstre (f.eks. skam, angst, funksjonsnedsettelse), eller personen handler ut sine impulser på en måte som skader andre (i sadisme, f.eks. vold uten samtykke eller vold og nedverdigende handlinger mot særlig utsatte individer).

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 15.6.2025 den 21.21):

Jeg har svart på dette over. Det er lett å skille mellom fetisjer og vold, overgrep og lovbrudd.

Det ene utelukker ikke det andre. Selv om fetisjen blotting ikke er lov er det like fullt en fetisj og en lyst som man ikke bør gi etter for. Jeg tror du bare gjør deg litt vanskelig for dette forstår helt sikkert du også. Og hvis man har slike fetisjer/lyster som er såpass påtrenge og tilstedeværende i ditt eget liv, så er det selvsagt ikke rart om man ønsker å tøyle disse lystene eller få hjelp til å bli kvitt dem. Det er neppe så godt å gå rundt med masse ønsker og lyster man vet man ikke kan leve ut p.g.a moralske årsaker.

Da er det helt rimelig å spørre om det finnes grep man kan ta for å bli kvitt disse lystene. 

Anonymkode: 81703...540

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 9.41):

Nei det er ikke, bare nesten menn som har en fetisj. Det er ganske utbredt blant alle kjønn. 

Anonymkode: c207c...b28

Alle kjønn?? Du mener begge kjønn. Både damer og menn har fetisjer. Alle mennesker i verden har en eller annen form for fetisj. Men alle vet ikke hva den er. Om det er store hengepupper eller en linjal. 

Anonymkode: 84524...97f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hææ??? Er samtykke blitt et kriterium for å betegne et fenomen som fetisj (parafili) ? Igjen er du er helt på jordet.

Dersom du ikke forstår hvor viktig det er å skille mellom fetisjer og lovbrudd og overgrep, er det lett å se at ditt mål er å stemple fetisjer som noe negativt og skadelig.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ene utelukker ikke det andre. Selv om fetisjen blotting ikke er lov er det like fullt en fetisj og en lyst som man ikke bør gi etter for.

Man kan lett lage et lovlig og samtykkebasert rollespill rundt blotting som fetisj.

Ren blotting overfor uvitende ofre er ulovlig, og da et lovbrudd som ikke er en fetisj.

Dårlig eksempel, men forsøk gjerne igjen.

Endret av Snok1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Dersom du ikke forstår hvor viktig det er å skille mellom fetisjer og lovbrudd og overgrep, er det lett å se at ditt mål er å stemple fetisjer som noe negativt og skadelig.

Du bør slutte å uttale deg om ting du ikke har greie på. Du driter deg bare enda mer ut.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du bør slutte å uttale deg om ting du ikke har greie på. Du driter deg bare enda mer ut.

Jeg registrerer at du har forlatt trådens tema og gått over til hets. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Jeg registrerer at du har forlatt trådens tema og gått over til hets. 

Hvis du mener det er et definitorisk kjennetegn ved en fetisj at den er etisk og juridisk akseptabel, er du så langt ute på viddene at en saklig meningsutveksling blir umulig.

• Nyttig 2
Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden så hva fetisjen er har jeg ikke fått med meg😳 

Men trenger man egentlig å bli kvitt en fetisj? Noen er jo helt innenfor som man som dele med partner og ha både glede og morro med😊 Typen har en greie med sko med høye heler og han har god smak, resultatet er at han stadig spanderer kule sko på meg og bruket jeg de får jeg ham lett dit jeg vil😃 Det gjelder forsåvidt en hel del andre plagg også😃😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...