AnonymBruker Skrevet 14. juni #41 Skrevet 14. juni nytt liv? skrev (1 minutt siden): Å herregud så gledelig å lese. Men så rart å føle at jeg skal tenke mer på meg selv. Jeg har ikke noe andre alternativer så det må skje. Tusen takk❤️ Btw. Her røk det etter 16 år. Og jeg har aldri vært lykkeligere enn fra den dagen vi ble separert. Både jeg og ungen blomstret. Mht eiendom så skal du selvsagt ikke gi slipp på huset. Få takst og så har dere enten mulighet til å kjøpe hverandre ut eller selge det. Men skulle du flytte ut fordi det blir usunt å bo i huset frem til salg må han betale deg husleie om han nekter å flytte ut. Pass også på å få full oversikt over felles formue og få inn advokat asap. Det at han er så stygg mot deg nå gjør at jeg mistenker utroskap. Alle venninnene mine der det brått har blitt slutt der de plutselig har blitt behandlet som dritt har det vært utroskap i bildet. Så gi en god faen i han og fokuser på deg og barna og tenk heller "Good riddance" Du fortjener en bedre mann. I dag er jeg forlovet i nytt hus med en nydelig mann og to bonusbarn ❤️ Anonymkode: 05fcc...59c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #42 Skrevet 14. juni nytt liv? skrev (2 minutter siden): Ja, det har gått opp et lys for meg nå. Og alle dere har rett i det dere sier. Nå må jeg få fortgang i dette. Det er vondt å være i samme hus som han. Må fortelle en ting. Når jeg er ferdig på jobb, bruker jeg lang tid på å komme meg hjem🙈 Det er så ubehagelig å være rundt han. Det skal ikke være sånn. Nei huff av meg Kjenn på gleden av at du snart er kvitt han. Hev deg over det å være en føkking solstråle. Bare smil, vær hyggelig og konsentrer deg om barna. Skal love deg han mest sannsynlig vil få en reaksjon om han ser at du er lykkelig og klar for å gå videre 🤭🤭🤭 Anonymkode: 05fcc...59c 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #43 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke flytt ut før takst og avtale om deling er på plass er mitt beste råd, bit tennene sammen og stå i det! Hold avstand til han, ikke gi respons på dårlig oppførsel og hold en lav profil for å sikre deg selv best mulig utfall. Det er hardt men absolutt det beste rådet. Anonymkode: 3cd79...1a1 Tusen takk! Godt forslag. Det har jeg ikke tenkt på. Det må jeg få til.
Tradegy Skrevet 14. juni #44 Skrevet 14. juni Uff, dette høres utrolig vondt ut. 💔 Det virker som han har sjekket helt ut av forholdet både emosjonelt og mentalt, og da blir det nesten umulig å kommunisere. Når han svarer med ting som "det driter jeg i", så er det et klart tegn på at han ikke lenger ønsker å være en del av noe felles. Du bor fortsatt hjemme, og det har du full rett til inntil du har et sted å flytte til. Kanskje han er irritert over det, men det unnskylder ikke måten han behandler deg på. Fokuser på å stable livet på beina igjen og løsriv deg snarest mulig. Det høres ut som du allerede vet at du må videre og godt er det. Det viktigste nå er at du fokuserer på deg selv og gjør det du trenger for å komme deg ut av denne situasjonen med hodet hevet. Ikke bruk mer energi på å analysere ham eller forsøke å "nå inn". Han har tydelig vist hvor han står. Dette ordner seg med et hode som ønsker å finne vilje og muligheter. 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #47 Skrevet 14. juni TLR skrev (20 minutter siden): Han er jo en dust når han ødelegger et ekteskap på grunn av en ny dame. Det går jo utover ungene også med delt ansvar. Mye du må igjennom TS og jeg ønsker deg lykketil. Har du familie og gode venner som kan støtte deg? Enig i at han er dust nå. Han har lært seg mye rart oppover årene. Ja, heldigvis har jeg god familie og venner som støtter meg. 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #48 Skrevet 14. juni Tradegy skrev (5 minutter siden): Uff, dette høres utrolig vondt ut. 💔 Det virker som han har sjekket helt ut av forholdet både emosjonelt og mentalt, og da blir det nesten umulig å kommunisere. Når han svarer med ting som "det driter jeg i", så er det et klart tegn på at han ikke lenger ønsker å være en del av noe felles. Du bor fortsatt hjemme, og det har du full rett til inntil du har et sted å flytte til. Kanskje han er irritert over det, men det unnskylder ikke måten han behandler deg på. Fokuser på å stable livet på beina igjen og løsriv deg snarest mulig. Det høres ut som du allerede vet at du må videre og godt er det. Det viktigste nå er at du fokuserer på deg selv og gjør det du trenger for å komme deg ut av denne situasjonen med hodet hevet. Ikke bruk mer energi på å analysere ham eller forsøke å "nå inn". Han har tydelig vist hvor han står. Dette ordner seg med et hode som ønsker å finne vilje og muligheter. Det er så riktig oppfattet og sagt. Jeg er imponert. Jeg skal slutte å analysere han og tilpasse meg. Jeg er fornøyd med meg selv at jeg turte å ta kontakt her. Aldri gjort før. Dette gjorde meg glad. Tusen takk❤️ 1
Tekumseh79 Skrevet 14. juni #49 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært gjennom tre langvarige forhold (12, 5 og 3 år) og i alle tilfellene ble mennene utrolig "kalde". Det er en veldig vanlig overlevelsesmekanisme å skru av følelsene sine i et brudd, så prosesserer han muligens mer om ett år eller to. Når han ikke er nødt til å se deg hver eneste dag. Min første samboer sa til og med "det er bare en hund, samme for meg" om det å skulle la meg få vår felles hund, som han elsket over alt på jord, sov sammen med, var på turer med hver dag osv. Først da han sa de ordene forsto jeg hvor reell og aktiv den "skru av"-følelsen kan være. Et halvt år senere kom han med tårer i øynene og spurte om vi kunne dele på ansvaret for hunden likevel. Ikke ta det personlig, det er bare en sorgmekanisme en del menn har (der jeg eksempelvis gråter og vil prate til sammenligning). Anonymkode: 116ef...433 Dette tror jeg også. Han kan like gjerne være livredd eller deprimert. Det kan være skam, at han innser at han ikke har gjort sitt, men ikke greier å innrømme det. Det blir som han med snøskuffa i Home Alone, som ikke tør si at han savner sønnen, og sønnen tør ikke si at han savner faren, så går begge og er bitre.. Mange menn har lett for den løsningen. Men det kan også være så mangt. KG er full av fantasi, ulike erfaringer og spekulasjoner. Uansett tungt for deg å ha det sånn. Erfaringsmessig går det alltid oppover etter man har vært nedi de dyper dalene. Så jeg håper den tid kommer til deg også. Bearbeidinga og normalisering i hans humør kommer seg nok når dere har vært fra hverandre og tiden får gnagd litt på det. Det er skikkelig slitsomt og destruktivt å bo sammen etter et brudd. Det bør man unngå. 1 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #50 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): At han plutselig behandler deg som dritt er nok fordi han ikke klarer å avslutte på en moden måte. Det er nok like vanskelig for han å snu opp ned på livet han kjenner. Så istedenfor å føle og kjenne på ting så går han heller i forsvar og angrep. At du er såret og lei deg forsterker nok skyld i han og noen blir da heller sint enn fordi de ikke klarer noe annet fordi det er så store følelser. Beste er nok at du slår av alt. Kun fokusere på å bli separert asap og komme deg vekk. Når dere er separert og har fått litt avstand kontakt advokat og la de ta seg av mht å dele alt. Eier dere så får det på markedet asap så du får EK til eget sted. Er det barn involvert? Anonymkode: 05fcc...59c Jeg skal slå av alt. Det blir rart for meg, men det skal jeg få til. Ja, vi har barn, men myndige. De er så trygge på seg selv og ønsker at vi har det bra. De har fortalt meg at pappaen deres og jeg er veldig forskjellige. Så barna forstår jo også hvorfor.
nytt liv? Skrevet 14. juni #51 Skrevet 14. juni Tekumseh79 skrev (17 minutter siden): Dette tror jeg også. Han kan like gjerne være livredd eller deprimert. Det kan være skam, at han innser at han ikke har gjort sitt, men ikke greier å innrømme det. Det blir som han med snøskuffa i Home Alone, som ikke tør si at han savner sønnen, og sønnen tør ikke si at han savner faren, så går begge og er bitre.. Mange menn har lett for den løsningen. Men det kan også være så mangt. KG er full av fantasi, ulike erfaringer og spekulasjoner. Uansett tungt for deg å ha det sånn. Erfaringsmessig går det alltid oppover etter man har vært nedi de dyper dalene. Så jeg håper den tid kommer til deg også. Bearbeidinga og normalisering i hans humør kommer seg nok når dere har vært fra hverandre og tiden får gnagd litt på det. Det er skikkelig slitsomt og destruktivt å bo sammen etter et brudd. Det bør man unngå. Herregud, du har faktisk riktig oppfatning om han. Det tror jeg også. Han vet hvor flott jeg i utgangspunktet er, men for han har det nok vært for bra....Og han klarer ikke å levere standard pakka tilbake i ekteskapet. 2
nytt liv? Skrevet 14. juni #52 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Btw. Her røk det etter 16 år. Og jeg har aldri vært lykkeligere enn fra den dagen vi ble separert. Både jeg og ungen blomstret. Mht eiendom så skal du selvsagt ikke gi slipp på huset. Få takst og så har dere enten mulighet til å kjøpe hverandre ut eller selge det. Men skulle du flytte ut fordi det blir usunt å bo i huset frem til salg må han betale deg husleie om han nekter å flytte ut. Pass også på å få full oversikt over felles formue og få inn advokat asap. Det at han er så stygg mot deg nå gjør at jeg mistenker utroskap. Alle venninnene mine der det brått har blitt slutt der de plutselig har blitt behandlet som dritt har det vært utroskap i bildet. Så gi en god faen i han og fokuser på deg og barna og tenk heller "Good riddance" Du fortjener en bedre mann. I dag er jeg forlovet i nytt hus med en nydelig mann og to bonusbarn ❤️ Anonymkode: 05fcc...59c Jeg blir så glad på dine vegne at du har fått det bedre og en mann som spiller på laget ditt og ikke minst bonusbarna dine❤️ Takk for at du delte din historie med meg. Føler det er et håp for meg også. Usikker på utroskap siden han er stort sett hjemme, men jeg har fått bekreftet notorisk utroskap🥹 Det er heller ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #53 Skrevet 15. juni Denne historien virker «redigert». Alle svar TS gir er litt kunstige og lite personlige i forhold til hvordan stilen på HI var. Er det Chatpgt som lager svarene basert på tilbakemeldingene som TS får? Anonymkode: 405fb...e19 1
nytt liv? Skrevet 17. juni #54 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2025 den 10.34): Denne historien virker «redigert». Alle svar TS gir er litt kunstige og lite personlige i forhold til hvordan stilen på HI var. Er det Chatpgt som lager svarene basert på tilbakemeldingene som TS får? Anonymkode: 405fb...e19 Å nei, kan det stemme tror du?? Hilsen bekymret meg. Hvem er TS?
AnonymBruker Skrevet 17. juni #55 Skrevet 17. juni nytt liv? skrev (4 timer siden): Å nei, kan det stemme tror du?? Hilsen bekymret meg. Hvem er TS? Du begynte som anonym , i svarer med nick. Det er måten setningene er bygd opp. Det er som en skriver uten ekte følelser. Derfor virker dette oppdiktet Anonymkode: 405fb...e19
AnonymBruker Skrevet 17. juni #56 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du begynte som anonym , i svarer med nick. Det er måten setningene er bygd opp. Det er som en skriver uten ekte følelser. Derfor virker dette oppdiktet Anonymkode: 405fb...e19 Enig i at svarene til TS virker kunstige - men hvem gidder holde på sånn? Trodde ungdommen var på tiktok, jeg. Anonymkode: a1db2...45c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #57 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 23.39): Hvordan har sexlivet vært de siste årene? Anonymkode: 65c13...5fb Hva har det med saken å gjøre? De skal jo skilles, forholdet er over. Anonymkode: fbb1e...107
AnonymBruker Skrevet 17. juni #58 Skrevet 17. juni nytt liv? skrev (På 14.6.2025 den 8.28): Vel, når barna har rommet ved siden av... Ja så har det vært ekstremt lite samvær. Det har tatt mye av samlivet vårt. Vi har prøvd å komme oss ut osv, men for han ble det nok mye pes Ingen unnskyldning for ikke å ha sex. Trenger ikke rope og skrike. Trenger heller ikke ha sex på soverommet. Kan ha sex når barna er i bhg/skole(hvis hjemmekontor eller fri), har barnevakt, er hos venner. Dette er prioritering Anonymkode: 73519...c4f
TomKrus Skrevet 17. juni #59 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 8.55): BRA at du ikke lar han kjøre på som han vil! Det viser at du har litt selvrespekt! Veldig bra! Han skal ikke få slippe unna med høyere gevinst en deg. Egentlig burde han skjønt det selv. Han burde være den som flyttet ut, hvertfall når han ikke klarer å behandle deg noe bra nå mens dere bor sammen. Du burde gjøre ting litt vanskelig for han fremover, slik at han ser at du ikke er til å kødde med😄 Anonymkode: 7fde4...b6f Feil, ikke skalere dette opp med å være vanskelig. Innse realitetene, gjør det beste ut av det og få et oppgjør etter en skilsmisse unnagjort og fokusere på det. En partner sine reaksjoner kan man aldri gjøre noe med, og man vet aldri hva som ligger bak. Bare ikke eskalere ting, for da kan alt bli veldig mye vanskeligere. Spill med, få ting oppgjort på en rettferdig måte, lukke dritten og fortsett med livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 17. juni #60 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig i at svarene til TS virker kunstige - men hvem gidder holde på sånn? Trodde ungdommen var på tiktok, jeg. Anonymkode: a1db2...45c Jeg leser igjennom svarene. Leter etter kunstige svar. Og jeg må si du er årvåken. Jeg skjønner ingenting jeg. Ja, hvem gidder å holde på sånn? Trodde folk var seriøse her jeg. Svindel? Hjelp! Anonymkode: 211ea...341 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå