Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en vanskelig rid i vårt ekteskap. Han ville gå. Det var som å slå av en knapp etter han sa det. Ble veldig kald. Ble litt sjokkert over at det så ut så enkelt for han å slå av. No gikk vi i terapi da. Og fiksa opp i alt. Så vi har det veldig fint sammen no. 

Anonymkode: 80498...f60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke flytt ut før takst og avtale om deling er på plass er mitt beste råd, bit tennene sammen og stå i det! Hold avstand til han, ikke gi respons på dårlig oppførsel og hold en lav profil for å sikre deg selv best mulig utfall. Det er hardt men absolutt det beste rådet. 

Anonymkode: 3cd79...1a1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

La han være i fred ja. Begynne å planlegge livet ditt uten han nå fremover og ta vare på deg sjøl. Du kan ikke tvinge han til noe. Men du kan la han se at han mistet deg og gå med hevet hode utav dette.  Dette er en vanskelig tid du skal igjennom nå. 
Men som oftest klarer kvinnen seg best etter bruddet og menn ofte angrer- når det er for seint. Mulig han har truffet en annen også. Lykke til❤️

Anonymkode: 3b3dd...6d0

Takk for forslaget. Og det er fornuftig sagt. Jeg må gjøre det, selv om det er vanskelig. Jeg har rast ned i vekt på grunn av dette, og sånt liv fortjener ikke jeg. Ja, kanskje han har funnet en annen🤔 Det jeg vet er at han har brukt tiden sin på å tekste til kvinnelig kollegaer på privaten og ikke snakket med meg. Aner ikke hvem de er. Og sånt vil jeg heller ikke ha det. For meg er det forskjell på kjæreste og ekteskap

AnonymBruker
Skrevet

Du har like stor rett til å bo i huset som han om dere eier det i sammen. Om han er gretten fordi du er der så kan han flytte ut til du finner et passende sted. Ta deg god tid til du finner et sted du kan trives. 
Kjenner igjen det du beskriver fra min eksmann. Ble iskald og så viste det seg at han hadde truffet ei annen i flere måneder.
Tror vi bodde i samme hus i ca 6 mnd til før jeg flyttet til min nye bolig. Vi har også barn så det var viktig for meg å finne et greit sted til meg og barna. Trives kjempefint her jeg bor nå og det er så viktig i den fasen du skal igjennom for å starte et nytt liv. 

Anonymkode: d27ea...9cd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi hadde en vanskelig rid i vårt ekteskap. Han ville gå. Det var som å slå av en knapp etter han sa det. Ble veldig kald. Ble litt sjokkert over at det så ut så enkelt for han å slå av. No gikk vi i terapi da. Og fiksa opp i alt. Så vi har det veldig fint sammen no. 

Det var godt å høre! Da har du en mann som ikke skal sitte i førersetet og leke sær... Jeg har kommet med forslaget jeg også, men det er ikke aktuelt for han. Ja ja, tenkte jeg, vi hadde hatt godt av det, og jeg vet han hadde blitt tatt med buksene nede. Stoltheten hans har tatt over, desverre for meg og barna våres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har like stor rett til å bo i huset som han om dere eier det i sammen. Om han er gretten fordi du er der så kan han flytte ut til du finner et passende sted. Ta deg god tid til du finner et sted du kan trives. 
Kjenner igjen det du beskriver fra min eksmann. Ble iskald og så viste det seg at han hadde truffet ei annen i flere måneder.
Tror vi bodde i samme hus i ca 6 mnd til før jeg flyttet til min nye bolig. Vi har også barn så det var viktig for meg å finne et greit sted til meg og barna. Trives kjempefint her jeg bor nå og det er så viktig i den fasen du skal igjennom for å starte et nytt liv. 

Anonymkode: d27ea...9cd

Ja, jeg har også rett i å bo i huset, akkurat som han. Det du skriver høres kjent ut for meg, og jeg er så glad på dine og barnas vegne at du har det bra🥰 Det må skje meg også. Men jeg føler på meg at han har mer eieskap av huset, men den skal jeg få tilbake så lenge jeg er nødt til å bo her.  Jeg leter febrilsk etter et sted å bo, men det gjør meg enda tristere for jeg finner ikke noe trivelig...

AnonymBruker
Skrevet
nytt liv? skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg har også rett i å bo i huset, akkurat som han. Det du skriver høres kjent ut for meg, og jeg er så glad på dine og barnas vegne at du har det bra🥰 Det må skje meg også. Men jeg føler på meg at han har mer eieskap av huset, men den skal jeg få tilbake så lenge jeg er nødt til å bo her.  Jeg leter febrilsk etter et sted å bo, men det gjør meg enda tristere for jeg finner ikke noe trivelig...

Men er det slik at du vil flytt da? Kan du sitte med huset? Du har lik rett på huset som han. Hvem skal ha barna til dem flytter ut? For hvis dem skal bi til deg så kan du godt ha huset til dem flytter ut og selge selv hvis du vil. Er mye å tenke på. har du råa så hadde jeg tatt kontakt med advokat. 

• Liker 1
Skrevet
nytt liv? skrev (4 minutter siden):

Hvorfor vil han skilles? Har dere slitt i ekteskapet lenge? Er det noe tegn på utroskap kanskje? TS hvis du har lagt merke til noe uvanlig eks han sitter mye på mobilen sene kvelder etc. 

• Liker 1
Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Hvorfor vil han skilles?

Fordi jeg "reagerer" litt kraftig. Jeg har gitt uttrykk for samarbeid og inkludering med barna og husarbeid fra han i 19 år, men han har ikke respekt det, så ble "kamelene" mine for store å svelge, det er da jeg fikk reaksjon og ble sint, frustrert og såret. Se for deg også når mannen ligger stort sett på sofaen, eller bruker tiden på spillet og tekster til kvinnelige kollegaer, da kan man bli veldig sliten og irritert men jeg ser på mine reaksjoner som klassisk reaksjon. Det likte han ikke. Derfor vil han skilles. Det er klart at jeg kunne sagt ifra enda oftere, og ikke minst tidligere, men jeg er noe forbasket tålmodig og snill på det området. Det er min feil! Nå har jeg lært leksa mi. Slutte å være så snill og tålmodig og bry seg så mye.

• Hjerte 2
Skrevet
TLR skrev (11 minutter siden):

Hvorfor vil han skilles? Har dere slitt i ekteskapet lenge? Er det noe tegn på utroskap kanskje? TS hvis du har lagt merke til noe uvanlig eks han sitter mye på mobilen sene kvelder etc. 

Det er mye mobil bruk. Du vet når man skal åpne opp mobilen... Har jeg oppdaget at han har fått nytt passord. Ja, ja, han får bare holde på. Det er ikke jeg som skal leve med samvittigheten. Dessuten er det en dårlig start på nytt forhold. Ikke bra. Stakkars dame

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ikke flytt ut før takst og avtale om deling er på plass er mitt beste råd, bit tennene sammen og stå i det! Hold avstand til han, ikke gi respons på dårlig oppførsel og hold en lav profil for å sikre deg selv best mulig utfall. Det er hardt men absolutt det beste rådet. 

Anonymkode: 3cd79...1a1

God idé. Det høres fornuftig ut. Jeg skal gjøre det som du sier... Oj oj, dette blir utfordrende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
nytt liv? skrev (1 time siden):

Dette var gode ideer. Det blir utfordrende. Men ja, han som vil kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Han skal selge huset vårt til neste år siden barna våres flytter ut. Det ønsker jeg å være en del av... Det er vondt å miste mye av det økonomiske når det er jeg som har bidratt mye med det økonomiske og i tillegg pusset opp huset og vært hushjelpen for han! 

Ikke flytt ut elle la han selge deg ut før du selv er klar for det. Du kan også være i huset eller flytte ut og kreve husleie mens han bor der fram til huset faktisk blir solgt. Du skal ikke tape økonomisk på det! 

Anonymkode: f1f70...9ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
nytt liv? skrev (6 minutter siden):

Det er mye mobil bruk. Du vet når man skal åpne opp mobilen... Har jeg oppdaget at han har fått nytt passord. Ja, ja, han får bare holde på. Det er ikke jeg som skal leve med samvittigheten. Dessuten er det en dårlig start på nytt forhold. Ikke bra. Stakkars dame

Han er jo en dust når han ødelegger et ekteskap på grunn av en ny dame. Det går jo utover ungene også med delt ansvar. Mye du må igjennom TS og jeg ønsker deg lykketil. Har du familie og gode venner som kan støtte deg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men er det slik at du vil flytt da? Kan du sitte med huset? Du har lik rett på huset som han. Hvem skal ha barna til dem flytter ut? For hvis dem skal bi til deg så kan du godt ha huset til dem flytter ut og selge selv hvis du vil. Er mye å tenke på. har du råa så hadde jeg tatt kontakt med advokat. 

Både ja og nei. Men jeg tror jeg vil starte alt på nytt. Få noe som er bare mitt. For mange minner i huset...

AnonymBruker
Skrevet
nytt liv? skrev (45 minutter siden):

Takk for forslaget. Og det er fornuftig sagt. Jeg må gjøre det, selv om det er vanskelig. Jeg har rast ned i vekt på grunn av dette, og sånt liv fortjener ikke jeg. Ja, kanskje han har funnet en annen🤔 Det jeg vet er at han har brukt tiden sin på å tekste til kvinnelig kollegaer på privaten og ikke snakket med meg. Aner ikke hvem de er. Og sånt vil jeg heller ikke ha det. For meg er det forskjell på kjæreste og ekteskap

Gi en lang faen i han! Han er et avsluttet kapittel. Nå skal du kun tenke på deg og ditt! 

Finn deg selv igjen. Finn din indre glede. Vær med din familie og dine venner. Har du ikke venner, finn deg en hobby. Engasjer deg i noe du liker. Skaff deg et liv som er bare ditt. Du har sjansen på et nytt og bedre liv nå, et hvor du faktisk ikke er hushjelp eller noe for andre. Men er lov hvor du gjør ting for deg selv. Nå er det din tur til å blomstre 💐

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke flytt ut elle la han selge deg ut før du selv er klar for det. Du kan også være i huset eller flytte ut og kreve husleie mens han bor der fram til huset faktisk blir solgt. Du skal ikke tape økonomisk på det! 

Ja, det kan jeg gjøre! Det hørtes genialt ut. Takk for tipset❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
nytt liv? skrev (18 minutter siden):

Fordi jeg "reagerer" litt kraftig. Jeg har gitt uttrykk for samarbeid og inkludering med barna og husarbeid fra han i 19 år, men han har ikke respekt det, så ble "kamelene" mine for store å svelge, det er da jeg fikk reaksjon og ble sint, frustrert og såret. Se for deg også når mannen ligger stort sett på sofaen, eller bruker tiden på spillet og tekster til kvinnelige kollegaer, da kan man bli veldig sliten og irritert men jeg ser på mine reaksjoner som klassisk reaksjon. Det likte han ikke. Derfor vil han skilles. Det er klart at jeg kunne sagt ifra enda oftere, og ikke minst tidligere, men jeg er noe forbasket tålmodig og snill på det området. Det er min feil! Nå har jeg lært leksa mi. Slutte å være så snill og tålmodig og bry seg så mye.

Tenker du skal være glad denne skilsmissen kommer. Du går ikke glipp av noe 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At han plutselig behandler deg som dritt er nok fordi han ikke klarer å avslutte på en moden måte. Det er nok like vanskelig for han å snu opp ned på livet han kjenner. Så istedenfor å føle og kjenne på ting så går han heller i forsvar og angrep.

At du er såret og lei deg forsterker nok skyld i han og noen blir da heller sint enn fordi de ikke klarer noe annet fordi det er så store følelser. 

Beste er nok at du slår av alt. Kun fokusere på å bli separert asap og komme deg vekk.

Når dere er separert og har fått litt avstand kontakt advokat og la de ta seg av mht å dele alt.

Eier dere så får det på markedet asap så du får EK til eget sted.

Er det barn involvert?

Anonymkode: 05fcc...59c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gi en lang faen i han! Han er et avsluttet kapittel. Nå skal du kun tenke på deg og ditt! 

Finn deg selv igjen. Finn din indre glede. Vær med din familie og dine venner. Har du ikke venner, finn deg en hobby. Engasjer deg i noe du liker. Skaff deg et liv som er bare ditt. Du har sjansen på et nytt og bedre liv nå, et hvor du faktisk ikke er hushjelp eller noe for andre. Men er lov hvor du gjør ting for deg selv. Nå er det din tur til å blomstre 💐

Å herregud så gledelig å lese. Men så rart å føle at jeg skal tenke mer på meg selv. Jeg har ikke noe andre alternativer så det må skje. Tusen takk❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du skal være glad denne skilsmissen kommer. Du går ikke glipp av noe 🥰

Ja, det har gått opp et lys for meg nå. Og alle dere har rett i det dere sier. Nå må jeg få fortgang i dette. Det er vondt å være i samme hus som han. Må fortelle en ting. Når jeg er ferdig på jobb, bruker jeg lang tid på å komme meg hjem🙈 Det er så ubehagelig å være rundt han. Det skal ikke være sånn. Nei huff av meg

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...