AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Ja, da var ekteskapet over. Mannen som ønsker det. Nå lever jeg i ett mareritt. Hvordan ville dere tenkt hvis partneren din svarer, det driter jeg i. Eks på smitte (forkjølelse etc) jeg er ikke sulten nå. Det driter jeg i. Han er kald og snakker ikke stort. Vanskelig å kommunisere med en som har forandret seg totalt fra en hyggelig og morsom mann til en negativ gretten mann. Hva skal jeg si når han gir bare @#€% La han være i fred? For å si det sånn skal jeg flytte ut, men må finne et sted som passer. Kanskje derfor han er gretten for at jeg bor hjemme? Anonymkode: 211ea...341 3
Lyslys Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Vet ikke om jeg helt forstod. Men det går kanskje å be om å holde en fin tone til du har funnet deg et sted? 3
nytt liv? Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Lyslys skrev (2 minutter siden): Vet ikke om jeg helt forstod. Men det går kanskje å be om å holde en fin tone til du har funnet deg et sted? Ja, det er jeg enig i. Jeg prøver så godt jeg kan. Men ekstra vondt at han har blitt så kald🥹 Takk for at du svarte selv om du ikke forstod. Det er bare vanskelig å sette ord på situasjonen fordi alt er nytt for meg 2
Nymerïa Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Hvis han har bestemt seg for at dere skal skilles, så må du akseptere det. Sikkert lettere sagt enn gjort etter 20 år, men vi har det heldigvis sånn at man ikke trenger være enige om å skilles. Det holder at en vil det. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva skal jeg si når han gir bare @#€% Ingen verdens ting. Bruk energien din på å løse det praktiske. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): La han være i fred? Jeg tror ikke du har noe alternativ. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kanskje derfor han er gretten for at jeg bor hjemme? Det er i så fall hans problem hvis han ikke en gang gidder å ta en sivilisert samtale om hvordan dere gjør det med huset etter at HAN har tatt ut separasjon. Jeg synes du skal gjøre akkurat det du mener er best for deg, TS. Hvis det er å stikke til en venninne, gjør du det. Hvis det er å sette deg og drikke vin og se på Netflix, gjør du det. Hvis det er å kikke på boligannonser gjør du det. Han er utenfor din kontroll, fokuser på det som er innenfor. Dette kommer til å gå bra. 4 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Hvordan har sexlivet vært de siste årene? Anonymkode: 65c13...5fb 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Jeg har vært gjennom tre langvarige forhold (12, 5 og 3 år) og i alle tilfellene ble mennene utrolig "kalde". Det er en veldig vanlig overlevelsesmekanisme å skru av følelsene sine i et brudd, så prosesserer han muligens mer om ett år eller to. Når han ikke er nødt til å se deg hver eneste dag. Min første samboer sa til og med "det er bare en hund, samme for meg" om det å skulle la meg få vår felles hund, som han elsket over alt på jord, sov sammen med, var på turer med hver dag osv. Først da han sa de ordene forsto jeg hvor reell og aktiv den "skru av"-følelsen kan være. Et halvt år senere kom han med tårer i øynene og spurte om vi kunne dele på ansvaret for hunden likevel. Ikke ta det personlig, det er bare en sorgmekanisme en del menn har (der jeg eksempelvis gråter og vil prate til sammenligning). Også, ta vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 116ef...433 1 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvordan ville dere tenkt hvis partneren din svarer, det driter jeg i. Jeg hadde tenkt at han ikke ville snakket med meg. Lev et parallelt liv med han mens dere enda er i samme hus. Ikke snakk med han. Det betyr også at du ikke skal gjøre noe annet for han, f.eks. vaske klærne hans, lage mat, kjøpe mat osv osv. Og hvis han sier noe, svar tilbake med samme mynt: det driter jeg i. Skal han kjøpe deg ut siden du sier du skal flytte? Anonymkode: f1f70...9ac 2 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni Nymerïa skrev (8 timer siden): Hvis han har bestemt seg for at dere skal skilles, så må du akseptere det. Sikkert lettere sagt enn gjort etter 20 år, men vi har det heldigvis sånn at man ikke trenger være enige om å skilles. Det holder at en vil det. Ingen verdens ting. Bruk energien din på å løse det praktiske. Jeg tror ikke du har noe alternativ. Det er i så fall hans problem hvis han ikke en gang gidder å ta en sivilisert samtale om hvordan dere gjør det med huset etter at HAN har tatt ut separasjon. Jeg synes du skal gjøre akkurat det du mener er best for deg, TS. Hvis det er å stikke til en venninne, gjør du det. Hvis det er å sette deg og drikke vin og se på Netflix, gjør du det. Hvis det er å kikke på boligannonser gjør du det. Han er utenfor din kontroll, fokuser på det som er innenfor. Dette kommer til å gå bra. Så takknemlig for det du skriver til meg. Det lettet på samvittigheten min. Det skal jeg gjøre. Ja, faktisk dine forslag skal gjennomføres. Og det føltes ut som du kjenner meg hvis du skjønner🥰 2
nytt liv? Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde tenkt at han ikke ville snakket med meg. Lev et parallelt liv med han mens dere enda er i samme hus. Ikke snakk med han. Det betyr også at du ikke skal gjøre noe annet for han, f.eks. vaske klærne hans, lage mat, kjøpe mat osv osv. Og hvis han sier noe, svar tilbake med samme mynt: det driter jeg i. Skal han kjøpe deg ut siden du sier du skal flytte? Anonymkode: f1f70...9ac Dette var gode ideer. Det blir utfordrende. Men ja, han som vil kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Han skal selge huset vårt til neste år siden barna våres flytter ut. Det ønsker jeg å være en del av... Det er vondt å miste mye av det økonomiske når det er jeg som har bidratt mye med det økonomiske og i tillegg pusset opp huset og vært hushjelpen for han!
nytt liv? Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan har sexlivet vært de siste årene? Anonymkode: 65c13...5fb Vel, når barna har rommet ved siden av... Ja så har det vært ekstremt lite samvær. Det har tatt mye av samlivet vårt. Vi har prøvd å komme oss ut osv, men for han ble det nok mye pes 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni nytt liv? skrev (22 minutter siden): Dette var gode ideer. Det blir utfordrende. Men ja, han som vil kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Han skal selge huset vårt til neste år siden barna våres flytter ut. Det ønsker jeg å være en del av... Det er vondt å miste mye av det økonomiske når det er jeg som har bidratt mye med det økonomiske og i tillegg pusset opp huset og vært hushjelpen for han! Ikke la det være han som får viljen sin når det er han som avslutter alt og er så kald og kjip mot deg nå. Vær kald og hard mot han tilbake, vis han en ny side av deg. Hvis du har gjort alt for han gjennom forholdet deres tror han sikkert at han fremdeles kan herse med deg. Ikke la han gjøre det. Du må stå opp for deg selv nå! Anonymkode: 7fde4...b6f 3
NakenPanda Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Jeg har vært der du er, det er skikkelig kjipt. Det er over aksepter det, innerst inne vet du det selv, det er bare gamle vaner som sitter i enda. -Fokuser på det praktiske, og få deg en plass å være så fort som mulig, det er en stor forbedring uansett. -Etter 20+ år er vel neppe barna veldig unge så organiser hvordan samværet med de burde bli etter at du flytter, men du kan jo diskutere det nå. -Bare hold konfliktnivået så lavt som det er mulig, men det vil bli konflikter med 2 folk som ikke vil fremdeles bor sammen. -Etter at du flytter fant jeg det veldig nyttig å absolutt minimere kontakten i en periode, samt å tenke på at det deretter blir som du vil og du trenger ikke lengre ta hensyn til eksen men fokuser på barna. Lykke til, det kommer til å være trist og grusomt til tider, men det er en del av prosessen å bryte av. 3
nytt liv? Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde tenkt at han ikke ville snakket med meg. Lev et parallelt liv med han mens dere enda er i samme hus. Ikke snakk med han. Det betyr også at du ikke skal gjøre noe annet for han, f.eks. vaske klærne hans, lage mat, kjøpe mat osv osv. Og hvis han sier noe, svar tilbake med samme mynt: det driter jeg i. Skal han kjøpe deg ut siden du sier du skal flytte? Anonymkode: f1f70...9ac Jeg liker forslaget ditt og du har rett i det. Men det er utfordrende for meg når jeg er omsorgsfull og kjærlig. Men jeg skal prøve. Ja, han har sagt at han skal kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Jeg har bidratt med myyye økonomisk som jeg har delt med han... Så han sitter igjen med høyere gevinst i såfall. Han har planer om å selge huset til neste år. Da skal barna våres flytte ut. Og det "kakestykket" der vil jeg være en del av for å få en bedre start på mitt nye liv. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni nytt liv? skrev (1 minutt siden): Jeg liker forslaget ditt og du har rett i det. Men det er utfordrende for meg når jeg er omsorgsfull og kjærlig. Men jeg skal prøve. Ja, han har sagt at han skal kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Jeg har bidratt med myyye økonomisk som jeg har delt med han... Så han sitter igjen med høyere gevinst i såfall. Han har planer om å selge huset til neste år. Da skal barna våres flytte ut. Og det "kakestykket" der vil jeg være en del av for å få en bedre start på mitt nye liv. BRA at du ikke lar han kjøre på som han vil! Det viser at du har litt selvrespekt! Veldig bra! Han skal ikke få slippe unna med høyere gevinst en deg. Egentlig burde han skjønt det selv. Han burde være den som flyttet ut, hvertfall når han ikke klarer å behandle deg noe bra nå mens dere bor sammen. Du burde gjøre ting litt vanskelig for han fremover, slik at han ser at du ikke er til å kødde med😄 Anonymkode: 7fde4...b6f 1
Million Skrevet 14. juni #16 Skrevet 14. juni nytt liv? skrev (2 minutter siden): Jeg liker forslaget ditt og du har rett i det. Men det er utfordrende for meg når jeg er omsorgsfull og kjærlig. Men jeg skal prøve. Ja, han har sagt at han skal kjøpe meg ut, men så lettvindt får han det ikke. Jeg har bidratt med myyye økonomisk som jeg har delt med han... Så han sitter igjen med høyere gevinst i såfall. Han har planer om å selge huset til neste år. Da skal barna våres flytte ut. Og det "kakestykket" der vil jeg være en del av for å få en bedre start på mitt nye liv. Dere må jo få inn minst et par ulike meglere som kan gi dere en pris på boligen, hva den kan forventes å selges for. Du lar ikke eksmannen kjøpe deg ut for en pris HAN finner på, selvfølgelig! Virker nesten som det er det du tror? Gjør avtale med et par ulike eiendomsmeglere, som kommer hver for seg og går over boligen, og gir dere en pris. Er den enes pris høyere enn den andres, legger dere prisen midt i mellom og så er det den prisen han (eksen din) må betale deg ut for. Ser du skriver du vil være med å få en bit av kaka når eksen skal selge på markedet neste år, men vil du virkelig sitte og vente så lenge på å få oppgjøret ditt? Det er ikke en gang sikkert han får prisantydning, det er sånt man ikke vet på forhånd. Med mindre huset ligger i et svært ettertraktet og populært område, der absolutt alle boliger blir solgt etter første visning...? 2 2
nytt liv? Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke la det være han som får viljen sin når det er han som avslutter alt og er så kald og kjip mot deg nå. Vær kald og hard mot han tilbake, vis han en ny side av deg. Hvis du har gjort alt for han gjennom forholdet deres tror han sikkert at han fremdeles kan herse med deg. Ikke la han gjøre det. Du må stå opp for deg selv nå! Anonymkode: 7fde4...b6f Så sant og riktig som du sier! Skulle tro du kjente oss! Vet du hva, det skal jeg gjøre. Har ingenting å tape. Han har bestemt seg, da skal jeg være med på spillet. Jeg skal prøve. Det vil oppleves rart. Da har jeg en plan, takket være deg å bruke heller omsorgen og godhet mot meg selv jeg. Stå opp for meg selv!! 4
nytt liv? Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): BRA at du ikke lar han kjøre på som han vil! Det viser at du har litt selvrespekt! Veldig bra! Han skal ikke få slippe unna med høyere gevinst en deg. Egentlig burde han skjønt det selv. Han burde være den som flyttet ut, hvertfall når han ikke klarer å behandle deg noe bra nå mens dere bor sammen. Du burde gjøre ting litt vanskelig for han fremover, slik at han ser at du ikke er til å kødde med😄 Anonymkode: 7fde4...b6f Så sant så sant!! Egentlig så skulle han flyttet ut, hvertfall kommet seg oftere ut fra huset, men nei. Det er det jeg som gjør. Drar hit og dit som en "tater" blir utslitt av dette jeg. Jeg skal gjøre det vanskelig for han. Han blir nok overrasket når jeg tar kontakt med advokat... Det vil han ikke tro om meg. Årsaken til at jeg må det, er fordi han er økonomisk sosial kontroller. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, da var ekteskapet over. Mannen som ønsker det. Nå lever jeg i ett mareritt. Hvordan ville dere tenkt hvis partneren din svarer, det driter jeg i. Eks på smitte (forkjølelse etc) jeg er ikke sulten nå. Det driter jeg i. Han er kald og snakker ikke stort. Vanskelig å kommunisere med en som har forandret seg totalt fra en hyggelig og morsom mann til en negativ gretten mann. Hva skal jeg si når han gir bare @#€% La han være i fred? For å si det sånn skal jeg flytte ut, men må finne et sted som passer. Kanskje derfor han er gretten for at jeg bor hjemme? Anonymkode: 211ea...341 La han være i fred ja. Begynne å planlegge livet ditt uten han nå fremover og ta vare på deg sjøl. Du kan ikke tvinge han til noe. Men du kan la han se at han mistet deg og gå med hevet hode utav dette. Dette er en vanskelig tid du skal igjennom nå. Men som oftest klarer kvinnen seg best etter bruddet og menn ofte angrer- når det er for seint. Mulig han har truffet en annen også. Lykke til❤️ Anonymkode: 3b3dd...6d0 1
nytt liv? Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni Nymerïa skrev (9 timer siden): Hvis han har bestemt seg for at dere skal skilles, så må du akseptere det. Sikkert lettere sagt enn gjort etter 20 år, men vi har det heldigvis sånn at man ikke trenger være enige om å skilles. Det holder at en vil det. Ingen verdens ting. Bruk energien din på å løse det praktiske. Jeg tror ikke du har noe alternativ. Det er i så fall hans problem hvis han ikke en gang gidder å ta en sivilisert samtale om hvordan dere gjør det med huset etter at HAN har tatt ut separasjon. Jeg synes du skal gjøre akkurat det du mener er best for deg, TS. Hvis det er å stikke til en venninne, gjør du det. Hvis det er å sette deg og drikke vin og se på Netflix, gjør du det. Hvis det er å kikke på boligannonser gjør du det. Han er utenfor din kontroll, fokuser på det som er innenfor. Dette kommer til å gå bra. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke la det være han som får viljen sin når det er han som avslutter alt og er så kald og kjip mot deg nå. Vær kald og hard mot han tilbake, vis han en ny side av deg. Hvis du har gjort alt for han gjennom forholdet deres tror han sikkert at han fremdeles kan herse med deg. Ikke la han gjøre det. Du må stå opp for deg selv nå! Anonymkode: 7fde4...b6f Million skrev (8 minutter siden): Dere må jo få inn minst et par ulike meglere som kan gi dere en pris på boligen, hva den kan forventes å selges for. Du lar ikke eksmannen kjøpe deg ut for en pris HAN finner på, selvfølgelig! Virker nesten som det er det du tror? Gjør avtale med et par ulike eiendomsmeglere, som kommer hver for seg og går over boligen, og gir dere en pris. Er den enes pris høyere enn den andres, legger dere prisen midt i mellom og så er det den prisen han (eksen din) må betale deg ut for. Ser du skriver du vil være med å få en bit av kaka når eksen skal selge på markedet neste år, men vil du virkelig sitte og vente så lenge på å få oppgjøret ditt? Det er ikke en gang sikkert han får prisantydning, det er sånt man ikke vet på forhånd. Med mindre huset ligger i et svært ettertraktet og populært område, der absolutt alle boliger blir solgt etter første visning...? Du har et poeng der! Om jeg vil sitte og vente på oppgjøret? Jeg vil jo egentlig ikke det. Og dessuten stemmer det du oppfatter om han. Han har satt en pris som han tror huset er verdt, og jeg vet nå at det er feil vei å gå. Der vi bor er ikke så attraktivt. Det er ikke sikkert vi får det på prisantydning engang. Jeg har tatt kontakt med megler, men har ikke svart tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå