Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Åh, kjære deg, høres ut som en babyshower i regi av Kaptein Kløne og gjengen :dåne: Det skal "liksom" være  overraskelse, ikke gruppearbeid med deg som prosjektleder... igjen.

Men altså; det er ganske imponerende hvordan folk klarer å gjøre en overraskelse så lite overraskende som mulig. Som et slags anti-talent. Kanskje nytt realitykonsept :sjenert:: "Hvem klarer å spoile en babyshower mest mulig ?" Søsteren din og venninna di hadde i hvert fall gått videre til semifinale.

Det er lov å være hormonell og sliten og litt "jeg gidder faktisk ikke være med på min egen feiring akkurat nå". Du er jo midt i et helt nytt menneskeprosjekt – det krever mer enn å koordinere datoer og gjestelister for muffins og ballonger.

Og husk: Verre ting har skjedd. Som for eksempel folk som får surprise babyshower på jobb, komplett med plastkopper, falsk latter og sjefen som holder tale. 😵‍💫

Men pust ut, snyt deg klar og husk overraskelsen om ikke altfor lenge.... DEN kan tross alt kan ingen spoilere ta fra deg :knegg: 💛

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på det på denne måten: Greit, dag og tid ble spoilet for deg, men hva som kommer til å skje av eventuelle leker og sånne ting det vet du (forhåpentligvis) ingenting om! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan du hadde reagert om du hadde blitt “overrasket” på en annen måte, altså hvis ingen hadde planlagt en babyshower i det hele tatt?

Anonymkode: 1ded2...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke nødvendigvis helt vanlig med babyshower, og de fleste får babyshower kun ved første barnet! 

Slutt å være sur for at de "spoiler", når de egentlig bare vil at du skal ha det best mulig. 

Anonymkode: 90ec8...b04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal babyshower være hemmelig...?😳

Anonymkode: 168cf...972

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I USA er det mer vanlig at kommende mor er med å planlegge babyshower eller til og med arrangerer selv. Det med overraskelse er noe som dukket opp her i Norge.. Glad jeg ble involvert i min babyshowerplanlegging så jeg kunne si hva jeg ønsket (minst mulig babyshoweraktig) og når det passet og være klar selv. Mye av graviditeten var jeg så dårlig og ville absolutt ikke ønsket å bli overrasket med noe sosialt jeg burde sett pyntet og presentabel ut for og være i ok form for. 

Anonymkode: fc457...fe1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man mister faktisk ikke totalt vettet og alle sosiale antenner fordi man er gravid. 

Anonymkode: 8caf7...245

Gravid og hormonell gir ikke kognitiv svikt. Da hadde ingen som opererer tungt maskineri eller jobbet innen helse fått være på jobb frem til fødsel.. 

Anonymkode: ee3b4...0f5

Nåja! I korte øyeblikk kan man det. Selv gråt jeg fordi jeg tapte i et kortspill (veldig ulikt meg). En bekjent ble helt hysterisk av at glidelåsen ikke fungerte når hun prøvde å glide den sammen feil. Heldigvis hadde jeg ikke mange dramatiske episoder, og det går veldig fort over, men akkurat i de sekundene det pågår kan det føles ut som verdens undergang. Godt mulig ts føler seg teit nå, når den første reaksjonen har lagt seg. Man kan bli litt midlertidig gal av hormonsvingingen. 

Anonymkode: 873a5...574

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh ja helt vanlig det

Anonymkode: 24c76...038

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel ikke nødvendigvis helt vanlig med babyshower, og de fleste får babyshower kun ved første barnet! 

Slutt å være sur for at de "spoiler", når de egentlig bare vil at du skal ha det best mulig. 

Anonymkode: 90ec8...b04

Eh hekt vanlig med hemmelig og til hvert barn 

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Jeg er en del av et internasjonalt miljø, med mange amerikanere, og alle babyshowere jeg har vært i (20+) har kommende mor visst om det på forhånd og bidratt til hva hun/de trenger/ønsker seg. 

Jeg har ikke lest alt, men jeg tror ikke det er så vanlig å overraske. Noen blir sikkert det, men mange ikke. Er det vanlig med showere i deres miljø? Er jo nytt for mange og ulike måter å arrangere det på.

(Sånn om dette ikke er trolling, så er det lurt å adressere det før tredjemann 😉)

Håper det blir et fint babyshower med gode venninner og familie 😊

I alle jeg har vært i så har det vært en overraskelse

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine ble spoilet, første av min søster som gav meg en heads up når de skulle komme, den andre av mannen min. Og takk gud for det!! De kjenner meg godt.

Jeg hater overraskelsesbesøk, og jeg hater at folk kommer når jeg ikke har stelt meg. Så da fikk jeg rydde og dusje og se OK ut når de kom, og faktisk nyte besøket.

Vi overrasket nylig en venninne - hun var høygravid, udusjet, usminket og i mannens joggedress. Hun ble lurt til å komme til moren sin, og hadde derfor ikke mulighet til å skifte. Hun satt der flau og utilpass, og jeg fikk vondt av henne. Tror ikke hun hadde en god babyshower.

Anonymkode: cd961...dce

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke noe synd på deg når du er heldig nok til og ha så fine folk som vil gjøre det for deg

Det er faktisk ganske mange som ikke har noen dom gjør det for den kommende mor 

Anonymkode: 29bbf...e83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 22.48):

Dette er andre gang jeg har opplevd at noen forteller meg om min egen babyshower til meg.. første gang fordi bestevenninna mi sa til en av de andre venninnene mine at hun ikke visste hva noen av vennene mine het.. og det gjorde visst ikke hun heller så hun valgte å avsløre alt så jeg kunne fortelle hvem som burde inviteres selv. Det var rart syns jeg, når vi har vært venner i 20 år og fortsatt ikke fått med seg hvilke venner jeg har. Så denne gangen spoiler søsteren min babyshower de planlegger for meg, fordi hun lurer på hvilken dag det passer best.. og igjen hvem jeg vil invitere og ikke. Nå fikk jeg seriøst ikke lyst på babyshower likevel 🙈 gidder ikke være med og planlegge! Argh hormonell og sliten i tillegg.. jeg som hadde ønsket å bli overrasket! Føler snytt for andre gang her 

Anonymkode: 3f013...898

Ærlig talt. Du blir sur når noen vil planlegge fest for deg? Ta deg sammen, virkelig. 

Anonymkode: 499a7...517

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 22.48):

Dette er andre gang jeg har opplevd at noen forteller meg om min egen babyshower til meg.. første gang fordi bestevenninna mi sa til en av de andre venninnene mine at hun ikke visste hva noen av vennene mine het.. og det gjorde visst ikke hun heller så hun valgte å avsløre alt så jeg kunne fortelle hvem som burde inviteres selv. Det var rart syns jeg, når vi har vært venner i 20 år og fortsatt ikke fått med seg hvilke venner jeg har. Så denne gangen spoiler søsteren min babyshower de planlegger for meg, fordi hun lurer på hvilken dag det passer best.. og igjen hvem jeg vil invitere og ikke. Nå fikk jeg seriøst ikke lyst på babyshower likevel 🙈 gidder ikke være med og planlegge! Argh hormonell og sliten i tillegg.. jeg som hadde ønsket å bli overrasket! Føler snytt for andre gang her 

Anonymkode: 3f013...898

Luksusproblem. Er det nå så farlig at du visste om det da? Og du burde være glad for at du får babyshower for andre gang

AnonymBruker
Skrevet

Nei herregud. Dine venner tror åpenbart at du er mindre barnslig enn du er, og at du hadde taklet å vite om overraskelse. Vær glad for det

Anonymkode: 85c19...917

AnonymBruker
Skrevet

Babyshower er bare så utrolig kleint og teit! 

Anonymkode: 50fb2...a8a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ler og tenker at du ikke har mye å bekymre deg for

Men bleiekaken ,den er teit den 

Anonymkode: bc73f...b57

Skrevet

Ler og tenker at du ikke har mye å bekymre deg for

Men bleiekaken ,den er teit den 

Anonymkode: bc73f...b57

Er mye lurt man kan putte i den da og bleier trenger man jo...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 18.50):

Det trenger ikke det. I usa er det heller ikke uvanlig at foreldrene selv inviterer til babyshower

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 23.05):

Husk at det er en gravid og hormonell kvinne dere prater til. Ting har en tendens til å bli blåst opp og krisemaksimert av svangerskapshormoner.

ts, trekk pusten dypt, og prøv å reflektere over det store bildet. Hvor viktig er egentlig en baby shower i det store og det hele? Er det ikke fint å ha venner som bryr seg nok til å stelle i stand for deg? Tenk, mange som er der for akkurat deg! Så utrolig fint å være elsket av flere. ❤️ gråt litt fordi det ikke ble som forventet, men så prøv å snu tankegangen til noe mer konstruktivt. Pust med magen - det går fint.

Anonymkode: 873a5...574

Hun har jo tross alt ikke vært gravid mellom disse to graviditetene, men åpenbart likefult tenkt at det var dårlig gjort at spolingen av første babyshower var dårlig gjort, siden hun gnager på det fremdeles. Og det er greit at man kan bli litt hormonell, egosentrisk og urimelig som gravid, men det finnes jo grenser (man går sjeldent så veldig langt utenfor egen personlighet, ting blir bare forsterket). En graviditet unnskylder ikke oppførsel. 

Ts: dette er en ikke-sak. Du er helt urimelig som gnager på dette, og må ta deg sammen og heller fokusere på hvor god og snill omgangskrets du har, som gidder å ordne babyshower (til og med to ganger!). Livet ditt vil bli så mye bedre om du fokuserer på det positive, istedenfor ubetydelige ting som du anser som negativt.

Anonymkode: 5607e...b3e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...