AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Jeg er lett overvektig. Dette legger seg i hovedsak rundt midjen. Jobber med å bli normalvektig, men nå er det jo sommer. Jeg har ikke sommerklær i det hele tatt! Kjære alle sammen, hvor kjøper dere klær? Hvilke klær kjøper dere? Jeg trenger badetøy, som jeg føler meg vel i. Trenger litt sommerkjoler og shortser/ topper. Har ikke verdens beste økonomi, men nå har jeg ikke kjøpt meg noe på et par år! Mvh kvinne, 45 år. Anonymkode: 87a80...e53
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Jeg kjøper det meste fra Floyd, Vila, Vero moda. Av og til Lindex, Kappahl og Cubus. En sjelden gang Zalando. Jeg kjøper klær jevnlig slik at jeg aldri går «tom» og slik at jeg kan gå 5-6 uker før jeg gjenbruker samme overdelen. Liker variasjon. Anonymkode: 5f2c4...80d
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Prøv Temu. Anonymkode: 915a2...31d Men det er så mye polyester der? Jeg har bestilt noe t-skjorter og sånt, synes det er klamt. Akkurat sommertøy hadde jeg ikke kjøpt der. Anonymkode: e5e88...e85 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekket Bonprix? Anonymkode: f0a89...24b Signerer denne. Jeg liker klærne derfra. Anonymkode: 9c82d...3fc
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Prøv Temu. Anonymkode: 915a2...31d Søppel-klær 🤮 Anonymkode: d9de9...a91 2 2
Skogstrolle Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men det er så mye polyester der? Jeg har bestilt noe t-skjorter og sånt, synes det er klamt. Akkurat sommertøy hadde jeg ikke kjøpt der. Anonymkode: e5e88...e85 Polyester finner du overalt i billige klær.
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni Bonprix har i mange størrelser, jeg kjøper ofte derfra. Rimelig pris også. Du sier lett overvektig, men hva vil det si om du ikke kan finne noe på de ordinære kjedebutikkene? Eller andre "vanlige" butikker. Jeg har BMI på 37, og passer f.eks overdeler i XL og XXL fra Cubus, noe går til og med i L. Jeg har store bryster, stor mage og store lår. Bukser er mye verre, men passer noen fra Kappahl. Jeg har brukt Zizzi også. Er det bomull eller god stretch, finner jeg underdeler også fra "vanlige" butikker. Jeg trenger ikke alltid XLNT fra Kappahl heller (de er dyrere enn de "normale" klærne). Jeg vet ikke helt med polyester, jeg føler det er å finne overalt med mindre man faktisk har noen ekstra kroner å avse når man shopper klær. Det har ikke jeg. Anonymkode: 4135e...12c
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Istedet for temu, vero moda og andre steder med hovedsaklig fast fashion og mye syntestiske materialer, hadde jeg kjøpt færre klær av bedre kvalitet - om sommeren er det deilig med f.eks. bomull og lin 😊 Arket og Cos har i hvert fall tidligere hatt en del av det, de er ikke så dyre heller, men hvis man ikke er redd for å bruke litt penger kan man også finne klær i butikker som Ferner Jacobsen, Høyer, Follestad o.l. Fordelen med litt dyrere butikker er at de som jobber der gjerne har litt mer peiling enn tenåringen i kassa på Cubus, og at de dermed faktisk kan hjelpe deg med å finne noe fint som passer til akkurat deg 👍🏻 Hvis du ikke har så mye penger å bruke, kan man også finne klær i 100% lin på H&M og Zara - men da hadde jeg dobbeltsjekket så det ikke var noe syntetisk blandet inn. Selv har jeg en løs, kortermet linskjorte fra H&M som jeg liker godt, den er fin til alle typer shortser, men kan også brukes åpen over en lett kjole. Tenk less is more - du trenger ikke SÅ mange plagg, det er viktigere at de plaggene du har kan kombineres med hverandre på ulike måter og at de har god kvalitet så de varer lenge 😊 Anonymkode: 6f39b...73c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Jeg synes hm har sluppet mye fint i naturmaterialer denne sesongen. Størrelsene er helt håpløse så må faktisk prøve på. Men de har mye lin, bomull også en del ting jeg synes er ok i blandt annet viskose men det er ikke nødvendigvis like holdbart. Leser alltid på hva plagg inneholder og sjekker snitt og sømmer nøye og hvordan snittet funker til meg. Finner en del gode produkter også i kjedebutikkene. Det beste du kan gjøre viss du bor et sted med fysiske butikker er å stikke innom og prøve. Jeg hadde lagt på meg akkurat nok under korona at ingen av mine sommerklær passet. Planen var jo å gjøre noe med dette iløpet av kort tid så en helt ny garderobe var uaktuelt å investere i. Det jeg gjorde var at jeg testet om jeg hadde noen få plagg som fortsatt fungerte uten å se ut som pølseskinn. Hadde noen få oversize plagg men det var ikke nokk. Kjøpte 2 løse denim shorts med høyt liv, 3 rimelige skjørt, 2 kjoler også 2 sett treningstøy. Hadde heldigvis noen topper som funket til skjørtene så brukte kun de. Gikk ned til å passe mine vanlige klær igjen og da var det fint å ikke ha invistert i mer enn akkurat hva jeg trengte. Anonymkode: 0f492...9fa
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Zalando har mye i god kvalitet for en grei pris. Anonymkode: f48a1...04a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå