AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Har flyttet inn til et nytt sted og radiatoren har vært skrudd av hele tiden. Den er gammel og fikk vite når jeg flyttet inn at den skal byttes ut etter hvert da den ikke virker optimalt. Men uansett, den siste uken har jeg irritert meg av en slags skurrende lyd som kommer og går om natten. Og i dag lager radiatoren den summelyden som de lager når man skrur de på for fullt, men den er jo skrudd av? Den er helt kald. Noen som aner hvordan man fikser det? Eller hva årsaken er? Anonymkode: 5ed4a...f5d
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Det er nok luft eller vann som går «gjennom» radiatoren Anonymkode: 40248...f80 1
Maskinfører Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni (endret) Radiatorer må luftes nøkkel fåes kjøpt på biltema om den er borte husk bøtte under ventilen når du åpner https://www.biltema.no/bygg/vvs/vvs-verktoy/universalnokler/radiatornokkel-2000029984 Endret 13. juni av Maskinfører 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Maskinfører skrev (Akkurat nå): Radiatorer må luftes nøkkel fåes kjøpt på biltema husk bøtte under ventilen når du åpner https://www.biltema.no/bygg/vvs/vvs-verktoy/universalnokler/radiatornokkel-2000029984 Åja! skal forbi biltema i morgen så da kan jeg ta å plukke med meg en. Men det er ikke farlig å gjøre sånt selv? Beklager for dumt spørsmål men jeg er virkelig ikke handy på noen måte 😂 Men hadde vært fint å få fikset det i helgen. Ellers må jeg sikkert vente lenge til firma som eier blokken jeg bor i svarer og får noen til å stikke innom og se på det. Anonymkode: 5ed4a...f5d 1
Maskinfører Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Åja! skal forbi biltema i morgen så da kan jeg ta å plukke med meg en. Men det er ikke farlig å gjøre sånt selv? Beklager for dumt spørsmål men jeg er virkelig ikke handy på noen måte 😂 Men hadde vært fint å få fikset det i helgen. Ellers må jeg sikkert vente lenge til firma som eier blokken jeg bor i svarer og får noen til å stikke innom og se på det. Anonymkode: 5ed4a...f5d Sånn radiator luftet jeg når jeg var 13 år gammel nå er jeg 36 så helt ufarlig brukte syltetøyglass i stedet for bøtte om jeg husker riktig 😀 så dette fikser du sjøl 26-446 er nummeret og prisen 74.90 Endret 13. juni av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har flyttet inn til et nytt sted og radiatoren har vært skrudd av hele tiden. Den er gammel og fikk vite når jeg flyttet inn at den skal byttes ut etter hvert da den ikke virker optimalt. Men uansett, den siste uken har jeg irritert meg av en slags skurrende lyd som kommer og går om natten. Og i dag lager radiatoren den summelyden som de lager når man skrur de på for fullt, men den er jo skrudd av? Den er helt kald. Noen som aner hvordan man fikser det? Eller hva årsaken er? Anonymkode: 5ed4a...f5d Sannsynligvis luft. Kontakt styret eller om dere har vaktmester. Be om at den blir «luftet» og se om det hjelper. Hvis ikke ber du dem om å fremskynde bytting av radiator hos deg. Anonymkode: 91d6e...457
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Maskinfører skrev (7 minutter siden): Sånn radiator luftet jeg når jeg var 13 år gammel nå er jeg 36 så helt ufarlig brukte syltetøyglass i stedet for bøtte om jeg husker riktig 😀 så dette fikser du sjøl 26-446 er nummeret og prisen 74.90 13 år ja😅 da burde jeg klare å få til det. Hodet mitt forteller meg bare at den kommer til å eksplodere og oversvømme hele leiligheten 🤣 Men da prøver jeg på det i morgen og ser om det hjelper. Anonymkode: 5ed4a...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sannsynligvis luft. Kontakt styret eller om dere har vaktmester. Be om at den blir «luftet» og se om det hjelper. Hvis ikke ber du dem om å fremskynde bytting av radiator hos deg. Anonymkode: 91d6e...457 Prøver meg i morgen på å lufte den selv først og ser om det fikser seg. Ellers får jeg kontakte de på mandag. Anonymkode: 5ed4a...f5d
Maskinfører Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 13 år ja😅 da burde jeg klare å få til det. Hodet mitt forteller meg bare at den kommer til å eksplodere og oversvømme hele leiligheten 🤣 Men da prøver jeg på det i morgen og ser om det hjelper. Anonymkode: 5ed4a...f5d Ja det burde du 😀 viktig å kunne sånt hehe da må den være svært gammel og rusten tror jeg men den eksploderer ikke Ja det må gjøre 😀 i fjor skiftet jeg varmtvannsbereder den gamle ble 47 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå