AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:56 #41 Skrevet lørdag kl 07:56 Les boken til Marit Kolby. Du må spise ordentlige måltider. Om et måltid er typ en rugsprø med skinkeost så er det for lite! Du må spise MER til måltidene. Med nok karb, protein og fett Anonymkode: 4a7eb...dd5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:59 #42 Skrevet lørdag kl 07:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les boken til Marit Kolby. Du må spise ordentlige måltider. Om et måltid er typ en rugsprø med skinkeost så er det for lite! Du må spise MER til måltidene. Med nok karb, protein og fett Anonymkode: 4a7eb...dd5 Notert! Er bare så redd for å ende opp på tusenvis av ekstra kalorier hver dag, så har lagt meg på det KG sier er normalt inntak😆 1600-2000 pr dag. Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:16 #43 Skrevet lørdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Notert! Er bare så redd for å ende opp på tusenvis av ekstra kalorier hver dag, så har lagt meg på det KG sier er normalt inntak😆 1600-2000 pr dag. Anonymkode: e1067...82a Det finnes ikke noe "normalt kaloriinntak", det varierer etter hvor mye man forbrenner. På samme måte er det heller ingen fasit på hva man skal spise for å bli mett, gå ned i vekt eller få mer overskudd. Noen holder seg mett lengre på lavkarbo, andre holder seg mett lengre på karbo. Det eneste man kan si veldig sikkert er at såkalte tomme kalorier er bortkastet. Anonymkode: 363f0...2f6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:25 #44 Skrevet lørdag kl 08:25 Datteren min ble diagnostisert med pcos, og dette med å bli sulten igjen veldig kort tid etter et mettende måltid var et av de sterkeste symptomene. Hun var på vei til å bli ordentlig overvektig, og var virkelig dypt fortvilet. Nyttet ikke for henne å få svar hos fastlegen, så hun bestilte time hos privatpraktiserende gynekolog, og fikk både diagnose og medisiner. Håper du finner ut av det! Anonymkode: d6ad2...3c1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:33 #45 Skrevet lørdag kl 08:33 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Datteren min ble diagnostisert med pcos, og dette med å bli sulten igjen veldig kort tid etter et mettende måltid var et av de sterkeste symptomene. Hun var på vei til å bli ordentlig overvektig, og var virkelig dypt fortvilet. Nyttet ikke for henne å få svar hos fastlegen, så hun bestilte time hos privatpraktiserende gynekolog, og fikk både diagnose og medisiner. Håper du finner ut av det! Anonymkode: d6ad2...3c1 Takk! Jeg har vært hos gynekolog flere runder, tror ikke det er PCOS jeg har. Men noe er det, så håper også jeg finner ut av det! Ts Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:34 #46 Skrevet lørdag kl 08:34 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det finnes ikke noe "normalt kaloriinntak", det varierer etter hvor mye man forbrenner. På samme måte er det heller ingen fasit på hva man skal spise for å bli mett, gå ned i vekt eller få mer overskudd. Noen holder seg mett lengre på lavkarbo, andre holder seg mett lengre på karbo. Det eneste man kan si veldig sikkert er at såkalte tomme kalorier er bortkastet. Anonymkode: 363f0...2f6 Tror du er inne på noe, godt å få en påminnelse Ts Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:44 #47 Skrevet lørdag kl 08:44 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Mandler er min go-to også de inneholder også mye magnesium! Men det var litt det som var poenget mitt. Da spiser du en neve mandler og utsetter måltidet en time. Så lærer du kroppen at det går lengre tid mellom måltidene. Hvis det funker vente en time med neste måltid, så holder du ut halvannen time også. Eventuelt juster ned mengden pr måltid. Ikke så mye, men litt. Spiser du vanligvis 120g pasta til ett måltid, gå ned til 110g. Gradvise endringer, for å lære kroppen til ett mer normalt måltidsmønster. Anonymkode: 363f0...2f6 Jeg har alltid spist mye mandler. Problemet er at det inneholder så mye stoffer som svekker opptaket av magnesium, så tilskudd har vært en absolutt nødvendighet. Anonymkode: 0c5c1...de4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:56 #48 Skrevet lørdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror du er inne på noe, godt å få en påminnelse Ts Anonymkode: e1067...82a Man kan se rundt på ulike kostholdsplaner. Jeg begynte se på det når jeg begynte trene mer. Jeg har alltid hatt en del kunnskap om kosthold, uten å praktisere noe særlig sunt. Men i 30 årene kom noen kilo snikende, mest fordi jeg ble stillesittende en periode. Så begynte jeg trene, og ble bitt av løpebasillen. Så jeg begynte følge mange ulike folk på sosiale medier, det som går igjen på samtlige som driver med utholdenhetstrening, er karbo. Ikke raske og tomme karbohydrater, men grove og trege. Det er fullkornspasta, havregrøt, grovt brød og slikt som går igjen, både dagen før løp og harde økter, og samme dag. Fordi det gir langvarig metthetsfølelse og gjør at man har energi til å løpe/trene 2-3 timer i strekk. Og hvis folk holder seg mett under 2-3 timer med trening hvis de spiser karbo, så bør stillesittende også klare holde seg mett... (Men mengden bør selvsagt justeres etter aktivitetsnivå) https://olympiatoppen.no/fagomrader/idrettspsernaering/faktaark/fakta-om-mat-og-drikke-for-trening/ Anonymkode: 363f0...2f6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:10 #49 Skrevet lørdag kl 21:10 refluks? jeg har mellomgulvs brokk og ved veldig lette symptomer synes jeg det føles ut som sult kort tid etter jeg har spist. Anonymkode: 4f174...3dd 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:16 #50 Skrevet lørdag kl 21:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): refluks? jeg har mellomgulvs brokk og ved veldig lette symptomer synes jeg det føles ut som sult kort tid etter jeg har spist. Anonymkode: 4f174...3dd Har ikke refluks, nei. Ts Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #51 Skrevet i går, 10:41 Jeg har det på samme måte. Hos meg begynte dette for ikke så lenge siden. Ekstremt sultfølelse nesten hele tiden. Utrolig plagsomt. Jeg har visst lave B12 nivåer, så vet ikke om det kan være en grunn. I tillegg har jeg lagt på meg 5 kg de siste mnd, selv om jeg ikke har gjort noen endringer i kosthold eller lignende. Forstår ingenting. 😕 Anonymkode: df88f...2c4
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 #52 Skrevet i går, 10:42 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det på samme måte. Hos meg begynte dette for ikke så lenge siden. Ekstremt sultfølelse nesten hele tiden. Utrolig plagsomt. Jeg har visst lave B12 nivåer, så vet ikke om det kan være en grunn. I tillegg har jeg lagt på meg 5 kg de siste mnd, selv om jeg ikke har gjort noen endringer i kosthold eller lignende. Forstår ingenting. 😕 Anonymkode: df88f...2c4 Jeg føler med deg!! Er altoppslukende. Alt jeg tenker på er mat, og nå har jeg jo også begynt å tenke på kalorier, sånn at jeg ikke skal legge på meg unødig. Er skikkelig slitsomt å jobbe mot kroppen konstant Ts Anonymkode: e1067...82a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #53 Skrevet i går, 13:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har det på samme måte. Hos meg begynte dette for ikke så lenge siden. Ekstremt sultfølelse nesten hele tiden. Utrolig plagsomt. Jeg har visst lave B12 nivåer, så vet ikke om det kan være en grunn. I tillegg har jeg lagt på meg 5 kg de siste mnd, selv om jeg ikke har gjort noen endringer i kosthold eller lignende. Forstår ingenting. 😕 Anonymkode: df88f...2c4 Lavt b12 kan i hvert fall bidra til å gi økt sultfølelse. Vektøkning kan være hormonelt, kan du være i perimenopause evnt overgangsalder? Kan ikke alltid påvises med blodprøver. Anonymkode: 0c5c1...de4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:26 #54 Skrevet i går, 15:26 Rødt kjøtt gir metthetsfølelse, Gir også vitamin B12 som nevnt over her. Melkefett kan kanskje også bidra positivt (melk inneholder også B12). Ei professor i ernæring mente helmelk kunne virke slankede enn så utrolig det høres ut - fordi en vart mett, og spiste derfor mindre Jeg har erfaring med at egg metter mye Kanskje du burde prøve en ordentlig biff med helmelk til? Og et par egg til forrett eller dessert? Anonymkode: 035bd...4a3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #55 Skrevet i går, 15:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rødt kjøtt gir metthetsfølelse, Gir også vitamin B12 som nevnt over her. Melkefett kan kanskje også bidra positivt (melk inneholder også B12). Ei professor i ernæring mente helmelk kunne virke slankede enn så utrolig det høres ut - fordi en vart mett, og spiste derfor mindre Jeg har erfaring med at egg metter mye Kanskje du burde prøve en ordentlig biff med helmelk til? Og et par egg til forrett eller dessert? Anonymkode: 035bd...4a3 Helmelk ja. Kanskje? Er glad i rødt kjøtt da, så mer av det! Ts Anonymkode: e1067...82a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:31 #56 Skrevet i går, 15:31 du feiltolker uro med sult. vanlig Anonymkode: 63407...ef5
AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #57 Skrevet i går, 15:36 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): du feiltolker uro med sult. vanlig Anonymkode: 63407...ef5 Hvordan regulerer jeg det da? 😭 Føler meg ikke spesielt urolig. Ts Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet i går, 15:42 #58 Skrevet i går, 15:42 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan regulerer jeg det da? 😭 Føler meg ikke spesielt urolig. Ts Anonymkode: e1067...82a Prøv som sagt en stund med tilskudd av magnesium. Magnesium påvirker angst og uro. Å føle seg sulten hele tiden blir ofte avfeiet som noe psykisk, det er ikke alltid det. Anonymkode: 0c5c1...de4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #59 Skrevet i går, 15:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøv som sagt en stund med tilskudd av magnesium. Magnesium påvirker angst og uro. Å føle seg sulten hele tiden blir ofte avfeiet som noe psykisk, det er ikke alltid det. Anonymkode: 0c5c1...de4 Har kjøpt magnesium, venter på å få det i posten! Ts Anonymkode: e1067...82a
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #60 Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har kjøpt magnesium, venter på å få det i posten! Ts Anonymkode: e1067...82a Så bra! Hvilken bestilte du? Anonymkode: 0c5c1...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå