Gå til innhold

PTSD behandling i det offentlige / DPS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått behandling for dette i det offentlige etter traumatisk hendelse?

Hvordan var det, og hjalp det? Hvor lenge varte det? Noen oppfølging i ettertid? Dette er jo ikke akkurat Quick fix.... ?

Anonymkode: 894a7...27c

Skrevet

Vil bare anbefale private behandlere. Det er ikke nok tid til god traumebehandling ved DPS. Dette gjelder Oslo/Østlandet.

Anonymkode: 3c03c...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som har fått behandling for dette i det offentlige etter traumatisk hendelse?

Hvordan var det, og hjalp det? Hvor lenge varte det? Noen oppfølging i ettertid? Dette er jo ikke akkurat Quick fix.... ?

Etter en enkelthendelse? Nei, det er nesten umulig å få, selv for den med kompleks variant som har blitt utsatt hundre eller tusenvis av ganger...

Har gått privat i ti år jeg og skal fortsette med det..

Anonymkode: a1f98...ea5

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Etter en enkelthendelse? Nei, det er nesten umulig å få, selv for den med kompleks variant som har blitt utsatt hundre eller tusenvis av ganger...

Har gått privat i ti år jeg og skal fortsette med det..

Ok... takk for svar. Så henvisning til avtalespesialist er også sjansespill? Om du vet noe om det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ok... takk for svar. Så henvisning til avtalespesialist er også sjansespill? Om du vet noe om det? 

De færreste avtalespesialister har tilstrekkelig traumekompetanse. Min erfaring er at i min region (Agder) finnes det ikke. Har hørt det er lignende tilstander i andre regioner også.

Anonymkode: 3a195...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...