Vålull Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Hei. Vurderer unik våtmopp siden den er billigere enn jif, er de like gode som jif? Og eller finnes det et billigere alternativ enn det- er first price like bra? del gjerne erfaringer
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Forsøpler ikke naturen med engangs,opper. En vanlig mikrofiberklut som er fuktet fungerer like bra om ikke bedre. Den er og bedre for gulv og innemiljøet. Å samle opp en bunke mopper og så vaske dem, er en liten sak. Anonymkode: cdf6a...5ef 1 1
Vålull Skrevet 13. juni Forfatter #3 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forsøpler ikke naturen med engangs,opper. En vanlig mikrofiberklut som er fuktet fungerer like bra om ikke bedre. Den er og bedre for gulv og innemiljøet. Å samle opp en bunke mopper og så vaske dem, er en liten sak. Anonymkode: cdf6a...5ef Ikke det jeg spurte om. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Vålull skrev (4 timer siden): Hei. Vurderer unik våtmopp siden den er billigere enn jif, er de like gode som jif? Og eller finnes det et billigere alternativ enn det- er first price like bra? del gjerne erfaringer Jeg bruker europris sine. De er billige og gode. Effekt merke.🙂 Anonymkode: 976b0...f17
Vålull Skrevet 15. juni Forfatter #5 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 23.38): Jeg bruker europris sine. De er billige og gode. Effekt merke.🙂 Anonymkode: 976b0...f17 Takk ☺️
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 20.57): Forsøpler ikke naturen med engangs,opper. En vanlig mikrofiberklut som er fuktet fungerer like bra om ikke bedre. Den er og bedre for gulv og innemiljøet. Å samle opp en bunke mopper og så vaske dem, er en liten sak. Anonymkode: cdf6a...5ef Det er ikke gitt at bare fordi noe brukes en gang, og noe annet flere ganger, at det ene er mer miljøvennlig enn det andre. Noen ulemper med mikrofiber, er at det er laget av plast. Så hver gang du vasker disse, slipper du litt mikroplast ut i naturen. Vasken i seg selv krever energi og vann, begge to kilder som verden sett under ett har begrenset tilgang til. Jeg bruker engangsmopper av og til. Da tar jeg hele leiligheten, og så går moppen riktignok i bosset. Som så går i restavfallet. Jeg har ikke funnet forskning som tilsier at det ene alternativet er bedre enn det andre, men tenker at du ikke automatisk er mer miljøbevisst enn ts, bare fordi du bruker noe flere ganger. Anonymkode: 6ea3f...06b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå