AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Håper på svar fra gjerne noen som selv jobber i barnevernet eller har tilsvarende erfaring. Om det er en sak der barnevernet er involvert pågrunn av vold mot barn og mor, klarer barnevernet å gjennomskue det? Faren ringer opp mor og er sint og sier at barnevernet provoserer han, og han er veldig verbal mot ansatte at de har bedt advokaten være med på hvert møte, nekter sinnesmestringskurs og legger all skylden på moren. Barna har sagt at de er redd for far og han har begrenset samvær. I sånne tilfeller hva hjelper barnevernet med mor og barna med da? Anonymkode: 9fc88...16a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Nei. Barnevernet består stort sett av veldig naive kvinner og selvopptatte menn med dårlig utdannelse som lar seg smigre av menn. De skaper narrativene selv. Anonymkode: 094ea...268 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Hva barnevernet gjennomskuer og ikke har ikke alltid direkte sammenheng med hva de får gjort og ikke. For å kunne foreta inngripende tiltak som f.eks. fjerne samvær eller foreldrerett og far motsier seg dette så må det prøves i retten. Da kan saksbehandlere og sakkyndige uttale seg og gi sine subjektive beskrivelser, men til syvende og sist så er det samlet bevisbyrde som gjelder. Anonymkode: 3b34d...6ef 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Nei, ikke når får det fortalt og bildebeviser legges frem. For far han er så snill og omtenksom. Empatisk og likandes. Hilsen en mamma som prøvde. Anonymkode: 63318...c32 2
NiceOrNothing Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Håper på svar fra gjerne noen som selv jobber i barnevernet eller har tilsvarende erfaring. Om det er en sak der barnevernet er involvert pågrunn av vold mot barn og mor, klarer barnevernet å gjennomskue det? Faren ringer opp mor og er sint og sier at barnevernet provoserer han, og han er veldig verbal mot ansatte at de har bedt advokaten være med på hvert møte, nekter sinnesmestringskurs og legger all skylden på moren. Barna har sagt at de er redd for far og han har begrenset samvær. I sånne tilfeller hva hjelper barnevernet med mor og barna med da? Anonymkode: 9fc88...16a De skjønner nok at han er en aggressiv mann, tatt i betraktning at han oppfører seg ufint mot dem og tar med seg advokat i møter. Men de kan nok ikke gjøre så mye , annet enn å anbefale . Anbefaler mor i denne case’n til å gå til sak, vertfall snakke med en advokat . 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Det du beskriver er det som kalles en "konflikt" mellom foreldrene og som dessverre ikke er noe BV kan gripe inn i pr i dag da de er tvunget til å følge en rekke retningslinjer og lover i sitt arbeid. Det du som mor kan gjøre er å dokumentere, dele informasjon med dem, samarbeide med dem, og så ta saken til retten og håpe du får hjelp der. Ellers er det dessverre slik at en mann som beskrevet i HI finnes det hundrevis av og det er svært lite man kan gjøre så lenge de ikke bryter loven i stor nok grad til at loven kan ta seg av det. Anonymkode: 978a2...ed8 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Bv behandler alltid fedre veldig pent, mor må gjennomgå. Min erfaring. Anonymkode: 152b7...285 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni Har ingen erfaring med barnevernet selv som forelder men som barn så hadde jeg en mor som var spik spenna gæren og ALLE visste det men lite som kunne bli gjort. Er vel fortsatt slik i dag at man kan gjøre lite så fremt de ikke slår barnet halvt i hjel foran barnevernsvakten, politi og lærer. Anonymkode: e8a94...4b3 1
Maskinfører Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Barnevernet består stort sett av veldig naive kvinner og selvopptatte menn med dårlig utdannelse som lar seg smigre av menn. De skaper narrativene selv. Anonymkode: 094ea...268 Egentlig svært få menn som jobber i barnevernet 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Maskinfører skrev (2 minutter siden): Egentlig svært få menn som jobber i barnevernet Dessverre så er det jo lite menn i alle slike yrker, håper vi får inn mer for vi trenger begge kjønn sine perspektiv på ting. Anonymkode: e8a94...4b3 3
Maskinfører Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre så er det jo lite menn i alle slike yrker, håper vi får inn mer for vi trenger begge kjønn sine perspektiv på ting. Anonymkode: e8a94...4b3 Ja det er det har har 15 år bak meg som barnevernsbarn og i de 15 årene hadde jeg kun 2 menn nr 1 var tidligere ambulansesjåfør og kjørte seg ihjel i 1996 noen uker før var mor og far med i bilen og pappa sa roer du ikke ned på gasspedalen går det galt en dag og det gjorde det også mann Nr 2 ble flyttet over til en annen offentlig etat og ble erstattet av en kvinne totalt hadde jeg 10 kvinner innom min sak ja jeg tror det trengs flere menn i den sektoren
AnonymBruker Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni – Mødrene slår de minste oftest – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Tabubelagt å snakke om kvinner som slår menn – nå skal det forskes på menn som blir utsatt for vold – NRK Buskerud – Lokale nyheter, TV og radio Viktig ny rapport om menn utsatt for vold - Reform Det mest interessante om partnervold er at det ikke har blitt forsket særlig på vold mot menn - og det lille som har kommet frem til nå er ganske alarmerende. Jeg personlig, som offer for en voldelig kvinne over ti år tror NULL-0-NIKS på en kvinner generelt lenger. Anonymkode: 2ccba...5ef
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni Det korte svaret er: Det varierer. Både hvordan saken forstås og hvilke tiltak som kan være aktuelle. Ved bekymring for fysisk vold mot barna, vil det vanligvis politianmeldes. Anonymkode: e198e...1e7 1
Fighter83 Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni Har selv erfaring med at kvinner kan være vel så voldelige om ikke verre enn menn. Forskning sier at det er 50/50 om barn utsettes for vold av mor eller far i tilfeller der man utsettes for vold. Eneste barnevernet med sikkerhet kan gå etter er når barna selv sier i fra om hva de blir utsatt for til barnevernet. Men da må barnevernet tørre å være konsekvente ang å ha flere samtaler alene med barna det gjelder og jobbe tillitsskapende. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håper på svar fra gjerne noen som selv jobber i barnevernet eller har tilsvarende erfaring. Om det er en sak der barnevernet er involvert pågrunn av vold mot barn og mor, klarer barnevernet å gjennomskue det? Faren ringer opp mor og er sint og sier at barnevernet provoserer han, og han er veldig verbal mot ansatte at de har bedt advokaten være med på hvert møte, nekter sinnesmestringskurs og legger all skylden på moren. Barna har sagt at de er redd for far og han har begrenset samvær. I sånne tilfeller hva hjelper barnevernet med mor og barna med da? Anonymkode: 9fc88...16a Om det er mistanke om vold så er barna gjerne på avhør med politiet på barnehuset, mens foreldrene avhøres av politiet ett annet sted. Om ikke barna nødvendigvis innrømmer vold så kan man lese av kroppsspråk osv at barna mest sannsynlig har opplevd noe de ikke vil snakke om. Ville trodd at OM det skulle være samvær så ville det vært med tilsyn av noen som bv tj har leid inn til å overvære samværene om det er slik at barna er redd far . Omfang av samvær reguleres igjennom Fylkesnemda eller domstol. Bv tj kan støtte mor i en slik sak. Men for å svare mer riktig så må man vite hvem som har omsorg og foreldreansvar osv. for disse barna pr i dag. Var litt lite info i HI til å svare mer presist. Anonymkode: e30a5...389
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni Det kommer nok an på. Selv er jeg mann og har en eks som sannsynligvis er psykopat. Barnevernet så tvers gjennom henne, men det kan jo være helt annerledes basert på hvilke ansatte man møter og hvor godt skuespill en person klarer å formidle. Anonymkode: 8c024...f89 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Skrevet 13. juni Maskinfører skrev (1 time siden): Ja det er det har har 15 år bak meg som barnevernsbarn og i de 15 årene hadde jeg kun 2 menn nr 1 var tidligere ambulansesjåfør og kjørte seg ihjel i 1996 noen uker før var mor og far med i bilen og pappa sa roer du ikke ned på gasspedalen går det galt en dag og det gjorde det også mann Nr 2 ble flyttet over til en annen offentlig etat og ble erstattet av en kvinne totalt hadde jeg 10 kvinner innom min sak ja jeg tror det trengs flere menn i den sektoren Det var kanskje saksbehandlere for der er det lite menn. Mye mer menn som jobber i institusjoner og slikt. Kan jeg spør hva du var under, oppveksthjem eller fosterhjem? Har sett du har kommentert rundt i lignende tråder men har aldri helt fått med meg hva du var inn under. Anonymkode: e8a94...4b3 1
Maskinfører Skrevet 13. juni #19 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det var kanskje saksbehandlere for der er det lite menn. Mye mer menn som jobber i institusjoner og slikt. Kan jeg spør hva du var under, oppveksthjem eller fosterhjem? Har sett du har kommentert rundt i lignende tråder men har aldri helt fått med meg hva du var inn under. Anonymkode: e8a94...4b3 Ja der er det lite menn på institusjonene var det mye menn men de hadde lite de skulle ha sagt det var barnevernskontoret som feks bestemte at jeg ikke skulle bli tømrer og ved institusjonen Jobbet det 2 tidligere tømrere med kontakter som kunne skaffe meg lærlingplass men de fikk ikke lov jeg var under Barnevern en søskenfeide mellom mor og hennes søsken ville det sånn søsteren hadde selv problemer med barnevernet derfor skulle mamma ha det også
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Maskinfører skrev (13 minutter siden): Ja der er det lite menn på institusjonene var det mye menn men de hadde lite de skulle ha sagt det var barnevernskontoret som feks bestemte at jeg ikke skulle bli tømrer og ved institusjonen Jobbet det 2 tidligere tømrere med kontakter som kunne skaffe meg lærlingplass men de fikk ikke lov jeg var under Barnevern en søskenfeide mellom mor og hennes søsken ville det sånn søsteren hadde selv problemer med barnevernet derfor skulle mamma ha det også Høres merkelig ut, er det veldig lenge siden dette? Selv husker jeg at de fleste barnehjemmene/oppveksthjem i vår kommune på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000 hadde mannlige ledere, bortsett fra 2 av de private. Ellers så var bemanningen jevnt over ganske delt mellom kjønnene. Det er det for såvidt fortsatt etter hva jeg hører fra bekjente som jobber innen dette. Når det kommer til saksbehandlere og hvordan de opererer tror jeg de gjør en bedre jobb i store kommuner som min da de har et bedre fagmiljø enn hvordan det er på mindre steder, de har ikke like mange å spille på der. En annen ting er at hvis det er et sted der alle kjenner alle og ryktene går så vil det påvirke, sånn er det med mennesker. Men nå tuller jeg til tråden med mye digresjon, beklager ts. Anonymkode: e8a94...4b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå