Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en kommunal etat. Vi har i dag etatleder, mellomleder, driftsleder, noen arbeidsledere og nede på gulvet er det noen arbeidende - ledertetthet på visse team er 1:2 om man ser sånn på det.

Selvsagt er noen født til å bli ledere. Noen har god ansvarsfølelse og er som han snille fotballtreneren. Mens andre er kyniske egoistiske og uempatiske - vi har flest av sistnevnte dessverre.

Jeg har ved et par anledninger de siste ukene overhørt kjeftbruk - i dag så høyt at jeg mista tråden i telefonsamtale med en kunde, mens en annen gang var det lengre unna. Det blir smelt med dører og en drar hjem. Der diskusjonen har begynt med at en på gulvet ikke jobber dagen ut eller  tar for lange pauser eller søker avspasering på feil måte. Men en leder kan dra hjem om han blir sint. Et ekte nazi-regime med utvalgte i et "hoff," store forskjeller innen lønn, avtaler, goder og toleranse.

Skal jeg finne meg i det? Skal jeg sende et varsel - og bli den neste som blir kjefta på? Skal jeg ta øverste leder til siden og si jeg ikke tør sende varsel, men sånn er det?

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 2a50e...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde passet mine egne saker. Ingen grunn til å blande seg bort i andres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke send varsel da blir du arbeidsledig. 

Anonymkode: 626bf...52a

• Liker 1
Skrevet

Synes du skal melde fra 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
bare innom en tur skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde passet mine egne saker. Ingen grunn til å blande seg bort i andres. 

TS her. Det gikk på min egen trivsel på egen arbeidsplass. At man skal være nødt til å gå i et sånt arbeidsmiljø - så det er mine egne saker.. Men skjønner hva du mener.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke send varsel da blir du arbeidsledig. 

Anonymkode: 626bf...52a

Ja, det er det jeg frykter. Fryst ut eller utsatt for hevn og fått mer ubekvemme oppgaver.

AnonymBruker
Skrevet

dette har oppstått nylig altså? De siste ukene? 

Har det skjedd noe spesielt? Kommet nye ansatte? Nye ledere? Noen som er i en personlig krise og lar det gå utover andre? 

Anonymkode: 45739...1cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes sånt er forferdelig vanskelig. Det er ikke greit med tanke på den som blir utsatt for dette. Alle har rett på et trygt arbeidsmiljø. Det kan være lurt å ringe Arbeidstilsynet og rådføre deg med dem ut ifra den enkelte situasjon, det har jeg gjort tidligere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

dette har oppstått nylig altså? De siste ukene? 

Har det skjedd noe spesielt? Kommet nye ansatte? Nye ledere? Noen som er i en personlig krise og lar det gå utover andre? 

Anonymkode: 45739...1cc

TS her. Nå nettopp ja, men også tilfeller tidligere.
Den utagerende fikk tildelt rolle som leder selv etter sånne episoder. Og hens leder igjen legger hånda over hen. Men de siste utblåsningene velsignet av leder får meg til å gremmes over å jobbe på et sånt sted.
En med lederrolle bør stilles høyere krav til enn den som ikke har det, selv om alle har ansvar for eget arbeidsmiljø.

Skrevet

Er det kommunen så nytter det vel ikke å klage til LO/Fagforbundet heller ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Er det kommunen så nytter det vel ikke å klage til LO/Fagforbundet heller ? 

Nei, de blir overkjørt de også på de fleste saker.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, de blir overkjørt de også på de fleste saker.

Åhh glad jeg ikke er medlem der da bortkasta penger 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...