AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Hun har valgt å ungå kontakt med min mor utenom familieselskap osv. Dette pga at hun opplever svigermor som kritisk til henne. Mener moren min overser henne og kommer med stikk og kritikk rundt henne som mor og egentlig henne som person. Det stemmer at moren min ikke sikker samboer og kan være litt ufin. Hun prøvde å bryte oss opp og har vært åpen om dette til flere i min familie og meg. Samboer har barn fra før og vi venter vår første nå snart. Samboer ønsker ikke at barna, inkludert felles skal ha kontakt med min mor utover disse familiesamenkomstene. Vi snakket om dette, men trodde ikke hun kom til å gjennomføre. Det er viktig for meg at moren min får være bestemor for barnet. Noen råd? Anonymkode: d5075...d81 3
Kålrota Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Hun kan ikke bestemme det alene når det gjelder deres felles barn. Du bestemmer også. Uansett hvor vanskelig det er, må jo din samboer og mor snakke sammen. Du kommer til å bli helt utslitt av å stå i skvis mellom de to. De må oppføre seg som voksne og godta hverandre, om ikke annet for ungenes skyld. 9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Kålrota skrev (Akkurat nå): Hun kan ikke bestemme det alene når det gjelder deres felles barn. Du bestemmer også. Uansett hvor vanskelig det er, må jo din samboer og mor snakke sammen. Du kommer til å bli helt utslitt av å stå i skvis mellom de to. De må oppføre seg som voksne og godta hverandre, om ikke annet for ungenes skyld. Samboer sier hun har prøvd flere år og at når jeg ikke har satt grenser så er hun helt ferdig med svigermor. Hun kaller henne svigermor fra helvete og at jeg må klippe navlestrengen. Anonymkode: d5075...d81 1 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #4 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har valgt å ungå kontakt med min mor utenom familieselskap osv. Dette pga at hun opplever svigermor som kritisk til henne. Mener moren min overser henne og kommer med stikk og kritikk rundt henne som mor og egentlig henne som person. Det stemmer at moren min ikke sikker samboer og kan være litt ufin. Hun prøvde å bryte oss opp og har vært åpen om dette til flere i min familie og meg. Samboer har barn fra før og vi venter vår første nå snart. Samboer ønsker ikke at barna, inkludert felles skal ha kontakt med min mor utover disse familiesamenkomstene. Vi snakket om dette, men trodde ikke hun kom til å gjennomføre. Det er viktig for meg at moren min får være bestemor for barnet. Noen råd? Anonymkode: d5075...d81 Typisk mann. "Vi snakket om dette, men trodde ikke hun kom til å gjonnomføre". Kvinner sier rett ut hordan de vil ha det og menn blir like overrasket hver gang når det skjer🙄 Selvfølgelig vil hun ikke at din mor skal passe barnet når hun tydelig ikke liker barnets mor og har forsøkt å bryte dere opp. Anonymkode: 4a024...071 84 3 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #5 Skrevet 13. juni Om du ønsker et godt ekteskap og ikke bli 50/50 pappa så setter du moren din på plass. Jeg hadde aldri tolerert om mine foreldre snakket ned til forloveden min. Anonymkode: 4220c...c20 94 43
Populært innlegg Hannabanna Skrevet 13. juni Populært innlegg #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboer sier hun har prøvd flere år og at når jeg ikke har satt grenser så er hun helt ferdig med svigermor. Hun kaller henne svigermor fra helvete og at jeg må klippe navlestrengen. Anonymkode: d5075...d81 Har du prøvd å sette grenser? Snakket med din mor? Har du stått opp for din samboer når din mor har vært usaklig kritisk til henne? 42 23
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Du får mannen deg opp. Barnet har like mye rett på kontakt med din familie som hennes. Du får si det samme til ho. At deres felles barn får kun ha kontakt med mormor ved bursdag og familie selskap. Og hold på ditt Anonymkode: 3cdc9...c0c 5 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Hannabanna skrev (Akkurat nå): Har du prøvd å sette grenser? Snakket med din mor? Har du stått opp for din samboer når din mor har vært usaklig kritisk til henne? Jeg har det, men samboer sier det ikke hjelper når jeg forhandler og snakket om problemene hun har som jeg mener kan bidra. Hun mener jeg gir henne en del av skylden av problemet når hun er høffelig og grei og mim mor sliter med situasjonen og misliker henne. Jeg ser jo samboer sin side, men moren min er jo sån da, altid vært sånn. Jeg har to søsken som har minimal kontakt med mor, og det bruker samboer. Anonymkode: d5075...d81 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun har valgt å ungå kontakt med min mor utenom familieselskap osv. Dette pga at hun opplever svigermor som kritisk til henne. Mener moren min overser henne og kommer med stikk og kritikk rundt henne som mor og egentlig henne som person. Det stemmer at moren min ikke sikker samboer og kan være litt ufin. Hun prøvde å bryte oss opp og har vært åpen om dette til flere i min familie og meg. Samboer har barn fra før og vi venter vår første nå snart. Samboer ønsker ikke at barna, inkludert felles skal ha kontakt med min mor utover disse familiesamenkomstene. Vi snakket om dette, men trodde ikke hun kom til å gjennomføre. Det er viktig for meg at moren min får være bestemor for barnet. Noen råd? Anonymkode: d5075...d81 Da får du være den voksne mannen du åpenbart er og be din mor om å skjerpe seg! Egentlig burde du kutte kontakten med henne siden hun har vært så fæl mot samboeren din som det hun har vært! Anonymkode: d5a1f...1e0 37 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #10 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har det, men samboer sier det ikke hjelper når jeg forhandler og snakket om problemene hun har som jeg mener kan bidra. Hun mener jeg gir henne en del av skylden av problemet når hun er høffelig og grei og mim mor sliter med situasjonen og misliker henne. Jeg ser jo samboer sin side, men moren min er jo sån da, altid vært sånn. Jeg har to søsken som har minimal kontakt med mor, og det bruker samboer. Anonymkode: d5075...d81 Det er jo åpenbart noe i det når dine søsken ikke vil ha kontakt med moren deres! Anonymkode: d5a1f...1e0 58 24
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får mannen deg opp. Barnet har like mye rett på kontakt med din familie som hennes. Du får si det samme til ho. At deres felles barn får kun ha kontakt med mormor ved bursdag og familie selskap. Og hold på ditt Anonymkode: 3cdc9...c0c Samboer sier at selskapet og sånt er alt, men jeg ønsker jo at hun skal kunne ha overnattinger og sånt av barnebarnet sitt Anonymkode: d5075...d81 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #12 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samboer sier hun har prøvd flere år og at når jeg ikke har satt grenser så er hun helt ferdig med svigermor. Hun kaller henne svigermor fra helvete og at jeg må klippe navlestrengen. Anonymkode: d5075...d81 I himmelens navn.. du bare står der og lar moren din være ufin og kritisere din samboer? Sett ned foten og oppfør deg som en mann! Du skal beskytte kvinnen i ditt liv og ikke la moren din drive på sånn! Herregud. Hadde jeg vært i din samboers sko, hadde jeg seriøst vurdert å bryte forholder når samboeren min var så likegyldig til hvordan jeg ble behandlet av hans mor. Du er direkte ufin, og beskytter ikke samboeren din fra vonde ting. Er du ikke mann og har beskytterinstinkt??? Anonymkode: 33ffb...5a6 46 20
Hannabanna Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har det, men samboer sier det ikke hjelper når jeg forhandler og snakket om problemene hun har som jeg mener kan bidra. Hun mener jeg gir henne en del av skylden av problemet når hun er høffelig og grei og mim mor sliter med situasjonen og misliker henne. Jeg ser jo samboer sin side, men moren min er jo sån da, altid vært sånn. Jeg har to søsken som har minimal kontakt med mor, og det bruker samboer. Anonymkode: d5075...d81 Bare det at du formulerer det som at samboer "bruker" det at dine to søsken ikke har kontakt med din mor sier sitt. Hun vil det beste for sitt barn og det at dine to søsken har gjort ett slikt valg ovenfor din mor sier sitt og din samboer ønsker ikke at barnet skal vokse opp i ett giftig miljø. Du burde ikke bare se samboeren din sin side, men ditt barn sin side. 28 21
Hannabanna Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samboer sier at selskapet og sånt er alt, men jeg ønsker jo at hun skal kunne ha overnattinger og sånt av barnebarnet sitt Anonymkode: d5075...d81 Så det er viktigere for deg at din mor får det som hun vil enn at barnet ditt skal ha det bra? 30 17
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni Helt enig med samboeren din her, hun skal selvfølgelig ikke måtte forholde seg til en svigermor som kritiserer og prøver å bryte opp forholdet deres. Det at to av hennes andre barn har brutt kontakten sier i grunnen alt. Vil din mor leke farmor må hun lære å oppføre seg rett og slett. Og du må lære at lojaliteten din skal ligge hos samboer og ikke mor, hvorfor aksepterer du at din samboer blir behandlet dårlig? Anonymkode: 97555...79b 25 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juni Populært innlegg #16 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har det, men samboer sier det ikke hjelper når jeg forhandler og snakket om problemene hun har som jeg mener kan bidra. Hun mener jeg gir henne en del av skylden av problemet når hun er høffelig og grei og mim mor sliter med situasjonen og misliker henne. Jeg ser jo samboer sin side, men moren min er jo sån da, altid vært sånn. Jeg har to søsken som har minimal kontakt med mor, og det bruker samboer. Anonymkode: d5075...d81 Men du skal jo ikke FORHANDLE. Du skal si til din mor at hun må skjerpe seg, vise respekt for samboeren din og gjøre seg fortjent til respekt fra din samboer. KUN DA kan dere snakke om noe mer kontakt enn din samboer legger opp til. Anonymkode: 4a024...071 36 15
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni Du høres ut som en skikkelig sokk. Tror du bør bekymre deg for om du vil ha en plass i livet til barnet slik du holder på. Anonymkode: d1251...8d1 23 10
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Skrevet 13. juni Høres veldig ut som moren til min eks. Hun kritiserte meg for alt jeg gjorde, kom med stikk, ufine kommentarer og baksnakket meg til andre. Prøvde å ta det opp med min eks, men det var nesten umulig. Han gikk som regel i forsvar og tok hennes parti og sa at det var jeg som måtte endre meg for at hun skulle like meg bedre. Jeg gjorde som samboeren din, kuttet kontakten til helt minimum. Hun ødela forholdet vårt. Om samboeren min hadde stått opp for meg og satt henne på plass, så hadde vi kanskje vært sammen i dag. Pass på at moren din ikke ødelegger deres forhold. Anonymkode: a633c...7d6 15 4 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Skrevet 13. juni Hannabanna skrev (15 minutter siden): Bare det at du formulerer det som at samboer "bruker" det at dine to søsken ikke har kontakt med din mor sier sitt. Hun vil det beste for sitt barn og det at dine to søsken har gjort ett slikt valg ovenfor din mor sier sitt og din samboer ønsker ikke at barnet skal vokse opp i ett giftig miljø. Du burde ikke bare se samboeren din sin side, men ditt barn sin side. Har kontakt men ikke mye... Anonymkode: d5075...d81
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Hannabanna skrev (15 minutter siden): Så det er viktigere for deg at din mor får det som hun vil enn at barnet ditt skal ha det bra? Jeg synes det er viktig for barnet å ha kontakt med bestemor også da. Anonymkode: d5075...d81 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå