AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Leide ut en leilighet for 4-5 år siden. Nesten ingen interesse og kun to interesserte etter en hel måned. Samme leilighet ble lagt ut i går og bare på den første halvtimen var det ti interesserte. Ikke i en by. Rolig forstad uten de store tilbudene. Anonymkode: 0e727...af5
Supernaut Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Leide ut en leilighet for 4-5 år siden. Nesten ingen interesse og kun to interesserte etter en hel måned. Samme leilighet ble lagt ut i går og bare på den første halvtimen var det ti interesserte. Ikke i en by. Rolig forstad uten de store tilbudene. Anonymkode: 0e727...af5 Mange har ikke råd til å kjøpe i disse tider. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Det er så mye som kan spille inn, så uten nærmere lokasjon blir det vanskelig å si noe særlig om grunn. Studenter påvirker markedet i stor grad. Dyrtid har sannsynlig sitt å si, med mange som ikke kan kjøpe som planlagt, og mange som revurderer leiesituasjonen. Tidligere var det kanskje akseptabel pris for et leieobjekt i byen. Nå tror jeg mange trekker mot utkantstrøk for å leie billigere/få mer for pengene. Anonymkode: 5a97e...d9d 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Hvor jeg bor svinger det veldig. Det er knyttet til mange ting, bygging av studentboliger, rente, Airbnb, etc. etterspørselen kan svinge mens leieprisene svinger lite Men de siste par årene har prisene steget veldig. Leiligheten jeg leide ut for 12 k for gikk opp til 26 k på under 5 år. Veldig mange flere interessenter til 26 k også. Anonymkode: ee766...912 1
Daisy-love Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor jeg bor svinger det veldig. Det er knyttet til mange ting, bygging av studentboliger, rente, Airbnb, etc. etterspørselen kan svinge mens leieprisene svinger lite Men de siste par årene har prisene steget veldig. Leiligheten jeg leide ut for 12 k for gikk opp til 26 k på under 5 år. Veldig mange flere interessenter til 26 k også. Anonymkode: ee766...912 Leilighet gikk opp fra 12 000 til 26 000kr på under fem år? 😱 Jeg regner med god beliggenhet og hett marked, men om jeg kan spørre: hvor stor er den, og er det gjort oppgraderinger? Gode penger for dere da 😊 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Daisy-love skrev (4 minutter siden): Leilighet gikk opp fra 12 000 til 26 000kr på under fem år? 😱 Jeg regner med god beliggenhet og hett marked, men om jeg kan spørre: hvor stor er den, og er det gjort oppgraderinger? Gode penger for dere da 😊 95 kvm. En del oppgraderinger ja, les nye gulv, ildsted, pipe, rør, malte vegger, ikke noe som skulle gjøre så store forskjeller på pris. Det er mangel på boliger og høy rente som utgjør den store forskjellen. Anonymkode: ee766...912 1
Daisy-love Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 95 kvm. En del oppgraderinger ja, les nye gulv, ildsted, pipe, rør, malte vegger, ikke noe som skulle gjøre så store forskjeller på pris. Det er mangel på boliger og høy rente som utgjør den store forskjellen. Anonymkode: ee766...912 Ok, takk for svar. Da er den både av en god størrelse, er oppgradert en del, og det er også ytre ting som påvirker mye som du sier. Er mange utleieboliger som har steget veldig på grunn av presset og mange om beinet. Jeg kjenner folk som leier billig, hvor utleier ikke setter opp husleien i det hele tatt, mens andre har hatt jevn stigning. Når en skal leie ut til nye folk kan en jo også mer legge seg etter markedet uten å måtte ta hensyn, så skjønner dere har benyttet anledningen når det har vært sånn 😊
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Leide ut en leilighet for 4-5 år siden. Nesten ingen interesse og kun to interesserte etter en hel måned. Samme leilighet ble lagt ut i går og bare på den første halvtimen var det ti interesserte. Ikke i en by. Rolig forstad uten de store tilbudene. Anonymkode: 0e727...af5 For 4-5 år siden sto vi i en pandemi, med nedstengning og isolering, permiteringer, hjemmeskole, etc. Selvsagt er det flere som jakter på boliger når verden er mer normal... Anonymkode: 1cfe4...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): For 4-5 år siden sto vi i en pandemi, med nedstengning og isolering, permiteringer, hjemmeskole, etc. Selvsagt er det flere som jakter på boliger når verden er mer normal... Anonymkode: 1cfe4...dc2 Mulig det var utydelig hva jeg skrev, men det var ikke under pandemien men 2019, samt 2024, som gjorde at det var under 5 år mellom leiekontraktene, som var poenget. Da altså før, og lenge etter nedstengningen. Anonymkode: ee766...912
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor jeg bor svinger det veldig. Det er knyttet til mange ting, bygging av studentboliger, rente, Airbnb, etc. etterspørselen kan svinge mens leieprisene svinger lite Men de siste par årene har prisene steget veldig. Leiligheten jeg leide ut for 12 k for gikk opp til 26 k på under 5 år. Veldig mange flere interessenter til 26 k også. Anonymkode: ee766...912 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 95 kvm. En del oppgraderinger ja, les nye gulv, ildsted, pipe, rør, malte vegger, ikke noe som skulle gjøre så store forskjeller på pris. Det er mangel på boliger og høy rente som utgjør den store forskjellen. Anonymkode: ee766...912 Sykt! Er du stolt over å være en bolighai som utnytter markedet til det fulle i dårlige tider? Folk som deg gjør meg kvalm 🤮 Du er som en slumlord å regne. Anonymkode: 4a6e0...367 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sykt! Er du stolt over å være en bolighai som utnytter markedet til det fulle i dårlige tider? Folk som deg gjør meg kvalm 🤮 Du er som en slumlord å regne. Anonymkode: 4a6e0...367 Utgiftene på lånet har samtidig steget tilsvarende. Så min margin har ikke endret seg fra 19-24. Alternativet ville vært å selge eller satset på Airbnb, og jeg ønsker ikke å miste boligen min, noe som heller ikke hadde vært hensiktsmessig for min livssituasjon pr i dag. De som leier nå utrykker de er veldig fornøyde og tilbydde høyere leie etter visning for å få den, noe jeg avslo. Anonymkode: ee766...912
frivis Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni Man kan melke det meste i dag. Spesielt de som sitter med eiendom, leier ut kortidsutleie fremfor langtids. Prisene og etterspørselen blir høyere og tilgjengeligheten lavere. Enda ser vi at veldig mange har god betalingsevne, og alt i alt så er resulatetet høyere priser år for år. De fleste nordmenn er så dypt investert i bolig at politikerne ikke tørr røre noe som skader inntjeningen der. Pluss skattefordeler. Det vil alltid lønne seg å eie bolig i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå