AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Inspirert av den gode sko som ikke skriker turist tråden. Har hatt med disse sandalene på et par ferieturer med mye vandring. Veldig behagelige, og i følge meg, i et design som fungerer godt til min sommer garderobe uten å se ut som bestemor sko, turist og lignende beskrivelser funnet i den andre tråden. Så da lurer jeg på er disse sandalene er godkjent av KG folket som sightseeing sandaler på storbyferie. Jeg har brukt de til shorts, kjoler eller skjørt? Anonymkode: 98d40...89b
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Capazitet skrev (9 minutter siden): Hvor kommer disse fra? Stockholm design hos Eurosko. Ser ut som at de er utgått i år, men de var ikke så pene heller. Anonymkode: d12bc...eb5 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #4 Skrevet 14. juni Capazitet skrev (1 time siden): Hvor kommer disse fra? Stockholm desig group som selges på Europris. Synes de ofte har veldig stilrene sko i ok kvalitet. Disse er fra ifjor men de pleier å ha et godt utvalg av skinn sandaler i både sort og bruntoner. I år ble det Birkenstock. Det blir nok totalt slaktet her inne😅 Pene sandaler til fest/penkjolen har jeg så mange av det har jeg sluttet å kjøpe inntil jeg blir invitert på betydelig flere festlige anledninger 😊 Anonymkode: 98d40...89b 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #5 Skrevet 14. juni Alle sandaler av den typen skriker turist i storbyer. Folk som bor der bruker ikke sånne sko. Anonymkode: 421f4...a6f 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni #6 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle sandaler av den typen skriker turist i storbyer. Folk som bor der bruker ikke sånne sko. Anonymkode: 421f4...a6f Så, KG, hva slags sko bruker folk "i storbyer"? Nysgjerrig. Da jeg har bodd ute noen år, og sett det meste, også på eget kontor og omgangskrets 😅 Anonymkode: eeb0b...cd8 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #7 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så, KG, hva slags sko bruker folk "i storbyer"? Nysgjerrig. Da jeg har bodd ute noen år, og sett det meste, også på eget kontor og omgangskrets 😅 Anonymkode: eeb0b...cd8 I diverse tråder på Reddit svarer parisere at de ikke går i sandaler pga man blir skitten på føttene og fordi det er hundelort overalt i Paris, og det er ikke noe særlig lekkert å få det på de bare føttene når man i et øyeblikks uoppmerksomhet har planter sandalfoten midt i en lort. Anonymkode: acd27...c97 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #8 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): I diverse tråder på Reddit svarer parisere at de ikke går i sandaler pga man blir skitten på føttene og fordi det er hundelort overalt i Paris, og det er ikke noe særlig lekkert å få det på de bare føttene når man i et øyeblikks uoppmerksomhet har planter sandalfoten midt i en lort. Anonymkode: acd27...c97 Flott at du henter din kunnskap om ulike kulturer fra Reddit 😂 Jeg har gått i sandaler i Paris mange ganger, i likhet med mine franske venner når gradestokken nærmer seg 30. Anonymkode: eeb0b...cd8 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Flott at du henter din kunnskap om ulike kulturer fra Reddit 😂 Jeg har gått i sandaler i Paris mange ganger, i likhet med mine franske venner når gradestokken nærmer seg 30. Anonymkode: eeb0b...cd8 Det er vel ikke noe mer merkelig å hente kunnskap på Reddit enn på KG? Jeg har aldri gått i Paris med sandaler (kanskje med unntak av i sommeren 1982 da jeg var fem år), rett og slett fordi jeg har besøkt byen i årstider der sandaler ikke er passende fottøy temperaturmessig. Anonymkode: acd27...c97 3
Capazitet Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni Har vært i Paris på sommerstid to gongar og der er ikkje mykje hundelort der i gatene. Går gjerne med sandalar utan problem 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #11 Skrevet 14. juni Drit i KG-folket. Det er en broket forsamling med ulike mennesker som mener veldig mye forskjellig. Dessuten er det mange surmagede troll som liker å spy ut negative kommentarer og rakke ned på alt mulig. Det fineste er når folk kler seg i klær og sko som de liker og trives i. Skal man trø rundt i en storby i mange timer om dagen, synes jeg man må få lov til å gå for komfort fremfor trend. Og so what om man skriker turist eller skoene er litt kjerring? Jeg foretrekker helt klart å gå i behagelige sko og få en fin ferie uten gnagsår og vonde føtter, fremfor å lide meg gjennom smerter og ubehag for å glede trangsynte trendforståsegpåere. De som sier seg å ha peiling på trender klarer jo ikke å bli enige de heller, så egentlig er det bare å kjøre på. Turist er man jo uansett når man reiser, det nytter ikke å prøve å kle seg ut som de innfødte. Man blir gjerne gjennomskuet uansett, og det er da heller ikke noe negativt å være turist. Det virker som det er typisk norsk å være livredd for å stikke seg ut. Ikke bare trykker folk seg selv ned, men de trykker andre ned også. Egentlig ganske tragisk. Anonymkode: a449a...5c3 1 6
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni Kjempefine sandaler til mange typer antrekk, også fint i storby når det er særdeles varmt. Som regel liker jeg sneakers eller andre dekkende sko i by, men jeg er mye i Paris og det er verken mer hundelort eller skitnere der enn en hvilken som helst annen by. Sandalene likner for øvrig på noen fine jeg har, de er fra Duck Feet (dansk merke) og er helt utrolig gode å gå i. Mener de heter Ringkøbing. Anonymkode: 3ef54...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Grusomme er alle sånne type 🤮sandaler uansett Anonymkode: 51ed3...909
Kvalitet Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 15.18): Inspirert av den gode sko som ikke skriker turist tråden. Har hatt med disse sandalene på et par ferieturer med mye vandring. Veldig behagelige, og i følge meg, i et design som fungerer godt til min sommer garderobe uten å se ut som bestemor sko, turist og lignende beskrivelser funnet i den andre tråden. Så da lurer jeg på er disse sandalene er godkjent av KG folket som sightseeing sandaler på storbyferie. Jeg har brukt de til shorts, kjoler eller skjørt? Anonymkode: 98d40...89b Grusomme sandaler. De kan funke på unge, tynne, trendy jenter som klarer å kombinere disse kule. Ellers ser jeg skoene for meg på en litt udatert dame over 45 som setter funksjonalitet over fashion. Jeans shorts eller liknende, med en ukurant overdel/singlet. Gjerne litt bleke legger. 🙏🙈🙈🙈 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni Kvalitet skrev (1 minutt siden): Grusomme sandaler. De kan funke på unge, tynne, trendy jenter som klarer å kombinere disse kule. Ellers ser jeg skoene for meg på en litt udatert dame over 45 som setter funksjonalitet over fashion. Jeans shorts eller liknende, med en ukurant overdel/singlet. Gjerne litt bleke legger. 🙏🙈🙈🙈 Kan du ikke vise noen sandaler som er fine, og som man trygt kan gå 15.000 - 20.000 skritt i per dag? Dør av spenning! Anonymkode: c6843...236 3
Kvalitet Skrevet 14. juni #16 Skrevet 14. juni (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du ikke vise noen sandaler som er fine, og som man trygt kan gå 15.000 - 20.000 skritt i per dag? Dør av spenning! Anonymkode: c6843...236 Dessverre ikke. Jeg har en tendens til å sette estetikk over funksjonalitet. Til irritasjon for mannen min, som på den andre siden elsket at jeg kler meg feminint og gjerne med litt heler. Holder meg til enkle sneakers eller ballerina sko. Endret 14. juni av Kvalitet
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni Kvalitet skrev (6 minutter siden): Dessverre ikke. Jeg har en tendens til å sette estetikk over funksjonalitet. Til irritasjon for mannen min, som på den andre siden elsket at jeg kler meg feminint og gjerne med litt heler. Holder meg til enkle sneakers eller ballerina sko. Du motsier deg selv... Anonymkode: 88230...355 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel ikke noe mer merkelig å hente kunnskap på Reddit enn på KG? Jeg har aldri gått i Paris med sandaler (kanskje med unntak av i sommeren 1982 da jeg var fem år), rett og slett fordi jeg har besøkt byen i årstider der sandaler ikke er passende fottøy temperaturmessig. Anonymkode: acd27...c97 Ingen har da sagt at de bruker sandaler når det er kaldt. Verken besøkende, eller fastboende 😅 Anonymkode: eeb0b...cd8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni Kvalitet skrev (43 minutter siden): Grusomme sandaler. De kan funke på unge, tynne, trendy jenter som klarer å kombinere disse kule. Ellers ser jeg skoene for meg på en litt udatert dame over 45 som setter funksjonalitet over fashion. Jeans shorts eller liknende, med en ukurant overdel/singlet. Gjerne litt bleke legger. 🙏🙈🙈🙈 Hva synes du er akseptabelt skotøy en varm dag med mye gåing for en dame over 45? Anonymkode: 3ef54...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan du ikke vise noen sandaler som er fine, og som man trygt kan gå 15.000 - 20.000 skritt i per dag? Dør av spenning! Anonymkode: c6843...236 Ikke meg du spør. "Fine" er jo relativt, og personlig. Jeg liker birkenstock veldig godt. De har mange fine design. Og på mine føtter er de like behagelige som joggesko, selv om jeg sliter med plantar facitt. Har blant annet brukt Gizeh big buckle i Petra, i 5 timer, 20 000 skritt. Var akkurat noen dager i Roma, og da brukte jeg stort sett Madrid Bib Buckle. Anonymkode: eeb0b...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå