Gå til innhold

Stor seier at man klarer å slutte å røyke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå 15 måneder siden siste røyk, og jeg tør nå å si at jeg har klart det! Har i vertfall ikke noen abstinenser mot nikotin lenger. Eneste litt rastløs i de situasjoner jeg normalt sett hadde tatt en sigg kanskje. Men har litt lyst til å feire en "seier" nå..

Anonymkode: 945b3...eb7

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Gratulerer! Jeg synes du skal feire! Men ikke med en sigg!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det viktigste grepet du noen gang har tatt for egen helse, rett og slett. Det er mange gode ting man kan gjøre for helsen sin, men med mindre du tidligere var avhengig av heroin og/eller russisk rulett er det ingen tvil om at røykeslutt overgår alt positivt du tidligere har gjort for å bedre egen helsemessig fremtid. Tenker det er all grunn til å feire det - med nær sagt hva som helst annet enn røyk. 

Anonymkode: c10e8...8cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok gitt kroppen din mange ekstra år fordi du har sluttet 💪🏼 har selv sluttet å røyke (flere år siden nå) og merker godt at jeg ikke er full av gift. Jeg fikk raskt bedre kondisjon, samboer sier at huden min lukter godt nå (man svetter ut nikotin), jeg har ikke hoste som jeg hadde mens jeg røyket og det finnes ikke EN (!!) god grunn til å fortsette med sånn uvane. Man forpester både seg selv og de rundt seg. Vær stolt! Det er jammen lov. Drit i janteloven (den står sterkt hos nordmenn) 

Anonymkode: 1a2ef...188

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Det er en god følelse når det har gått så lang tid. Det er klart du kan feire det. Ta deg en tur eller noe for alle pengene du har spart feks ;) Dumt å feire med noe annet som er dårlig for kroppen som alkohol eller annet usunt 😛 

Har slutta noen ganger selv og holdt meg i 1-2 år så starta igjen. Slutta sist for 10-12-14 år siden, usikker når. Noterte meg ikke helt når jeg slutta pga tidligere sprekker ;)

Kjenner av og til enda et sug og har lyst på feks å sitte i sola med en kald øl og røyk. Men så kjenner jeg lukta av røyk, da vil jeg ikke ha røyken lenger. Fantasien om røyken overgår virkeligheten nå :D 

Anonymkode: 219c6...4a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange er det vanskelig, men ikke alle.

Anonymkode: c85e1...09b

Skrevet

En stor seier ja! Klart du kan feire deg selv

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet for 2,5 år siden, og har feiret mange små seire siden da 😀 

Når jeg hadde vært røykfri ett år, så bestilte jeg meg tur til Zanzibar 😃 De to ukene med ferie kostet omtrent det samme som ett år med røyk for meg! 

Anonymkode: 41464...147

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (3 timer siden):

Gratulerer! Jeg synes du skal feire! Men ikke med en sigg!

Har hun vært røykfri så lenge, og tar en sigg, så tipper jeg hun ikke får lyst på en til. Har selv tatt meg en i ny og ned, første i underkant av et år etter jeg sluttet. Det smakte helt jævlig. Kunne ikke fatte at jeg syns det var godt tidligere. 

Anonymkode: 03a9f...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...