Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du virkelig råd herfra?

Anonymkode: 547f2...645

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger du virkelig råd herfra?

Anonymkode: 547f2...645

Er da lov lufte litt😊

Anonymkode: 6853c...bdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sier bare at et liv med ham hadde vært ganske fritt for sorger og problemer på en måte, da han tar all plass hos seg selv og deg så du ikke en gang har overskudd til å tenke på hva du vil ha til middag... dæven for en fyr 

Anonymkode: 72b14...aaf

Ja slipper ta avgjørelser for de er jo tatt😊sier han er åpen for alt men han er jo lukket for det ene og det andre 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen kan bli sånn av foreldre med tvangstanker eller depresjon. Smitter over uten at personen er klar over det selv en gang. 
Eller så kan det være andre ting som plager han, som kommer ut på såkalte småting i stedet. Vet selv at om jeg er syk for eksempel så er det ikke måte på hva som er irriterende og forferdelig. 

Men enig i at det høres slitsomt ut. 

Anonymkode: 30c05...e1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen kan bli sånn av foreldre med tvangstanker eller depresjon. Smitter over uten at personen er klar over det selv en gang. 
Eller så kan det være andre ting som plager han, som kommer ut på såkalte småting i stedet. Vet selv at om jeg er syk for eksempel så er det ikke måte på hva som er irriterende og forferdelig. 

Jeg tenker og at det ligger ett eller annet og ulmer, så drypper det sånn I stede fordi han kanskje ikke kan sette fingeren på det eller et klar. Men ja som du sier, det sliter ut folk

Anonymkode: 72b14...aaf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja har jo full forståelse for at det kan ligge mer bak her.jeg jobber jo med mennesker som er syke psykisk så jeg klarer jo tenke at det kan være en måte håndtere dårlige følelser på.

problemet er bare at jeg tror ikke jeg klarer leve med dette på min fritid også

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja har jo full forståelse for at det kan ligge mer bak her.jeg jobber jo med mennesker som er syke psykisk så jeg klarer jo tenke at det kan være en måte håndtere dårlige følelser på.

problemet er bare at jeg tror ikke jeg klarer leve med dette på min fritid også

Nei, men da gjør du det slutt. Er ikke mer å fundere på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei 😊

Jeg har data en fyr nå rundt 4 mnd.

han reiste ned til Spania i friperioden sin to uker, siste uka inviterte han meg med ned 😊 han er veldig snill og omsorgsfull med meg og jeg liker han godt men..

på turen var det så mye negativt ..altså ølet var for varmt, for kaldt..drinken hadde for lite smak av ditt og datt.

var vi ute spiste finner han det negative med alt vi spiser.han er i tilegg ganske kresen på mat.

jeg ville en dag på Strand ( vet han ikke liker så godt det) .han hata sand å ville ikke ligge med håndkle.men ville heller ikke betale for solseng🙈 han ville ikke bade .det gjorde han kun i Kreta sa han og ikke i Spania for der er for kaldt 🙈

kjente de ble mye hele veien da jeg er et menneske som er veldig taknemmelig for alt og glad for det jeg får oppleve 😊prøver finne det positive rundt meg.

nå vil han ta meg med på kjøretur til Italia (nedover Europa) han har bygget en sånn bil man kan sove i.

men kjenner det frister lite om alt skal være noe pirke på hele tiden 🙈

Er jeg urimelig ? 
Det funka dårlig ta det opp også da han mener han er åpen og positiv og lite kresen 

Han der har liten selvinnsikt. Og dette er bare begynnelsen, snart vil han pirke og hakke på deg også. Gidder du det?

Anonymkode: 7166a...69c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er utrolig "flink" til å finne noe negativt på alle områder i livet, unntatt på meg, det har han vett til å holde kjeft om. 

Styr unna, etter tretti år er det ikke blitt bedre, det ligger i personligheten. 

Anonymkode: 5ec35...b6f

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutt forresten å stille diagnoser, det er noe som plager ham etc. Noen er bare surpomper, jeg vet, jeg er gift med en.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slutt forresten å stille diagnoser, det er noe som plager ham etc. Noen er bare surpomper, jeg vet, jeg er gift med en.

Ja kan vær han bare er sånn fordi ofte kommer det også frem at han kan og vet best .andre sine forslag og måter gjøre ting på er aldri noe bra 

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen mann å leve på. 

Anonymkode: 15360...5b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bestilte den gode mango mojhitoen til meg så jeg elska å bad han smake så sier han «for lite mango smak og ikke kald nok» 

jeg har før tidligere datet en gourmet kokk som aldri klaga på noe 

Han sliter også med det sosiale, og ser ingen grunn til møte mine venner da vi bor langt fra hverandre ..jeg har et stort nettverk, han har ingen rundt seg.

han ville ikke si hei til min mor i går da vi skulle hente min hund hos henne da han mente han så litt for trett ut etter reis

Vi besøkte også en nydelig by siste dagen men utenfor byen var det et område som ikke så så veldig fint ut , noe de holdt på bygge 🙈 da var det bare påpeke med en gang hvor mye det ødela på vei inn mot byen ..samtidig mye annet på veien som var jævlig.

han hater banan kan ikke være i rom med en som spiser banan.vannmelom lukt spyr han av.kan møte en og en person men ikke flere av gangen .

kan ikke kjenne lukt av snus i et rom ( jeg snuser ) 

kan ikke holde rundt meg eller gi kyss offentlig, det ser teit ut.kun holde hand.

kan bare drikke spesielle merker øl.ølet må ha en perfekt temperatur.

han krever hotell fordi han får ikke til spise på brakke på jobb.maten er vond sier han

Dere er ikke noen match, enkelt og greit. 

Han er kritisk og spesifikk, du er motsatt. Noen ganger utfyller man hverandre, andre ganger blir det fullstendig krasj. Kommer jo litt an på hvordan man tar ting og hva man klarer å svelge unna. 

For øvrig er vi jo mange som har litt krav, ønsker og behov som ikke alltid er like sjarmerende.

- mange er vare på forskjellige lukter (snus, røyk, parfyme, mat...)

- mange har fobier (bakterier, dyr, insekter..)

- mange reagerer dårlig på uvante omgivelser (varme, folkemengder, kultur...)

- mange ønsker litt ekstra luksus på ferie (fint hotellrom, tilgang til basseng, god mat...)

Det med drinken: var den iskald? Kan det hende han syntes det var for lite smak av Mango? Jeg er også mest glad i skikkelig iskald drikke, synes ikke lunken drikke er like tilfredsstillende, særlig ikke i varmen. Jeg var på ferie med min mor og hun bestilte en mojito til oss for det var så godt, mente hun. Hun elsket den, jeg likte den ikke noe særlig. Burde jeg løyet og sagt "mhm! Mmmm! Dritdigg!" for å ikke framstå negativ? Mojito er ikke noe for meg. Liker heller ikke tequila, champagne eller spritzer. Liker det jeg liker, og vil helst ha det sånn jeg liker. Mange av oss er vanedyr. Er det nødvendigvis negativt? 

Anonymkode: 424ef...53a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe gale i være vanedyr , det bare er slitsomt når noen alltid finner det negative med alt og alle situasjoner og ikke får frem de positive rundt.som eks være taknemmelig for en får mulighet reise, smake på god mat, drikke, opplevelser.men alltid grave etter det som er negativt .

jeg er et veldig taknemmelig menneske som ikke tar for gitt de fine jeg får i livet 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han sliter også med det sosiale, og ser ingen grunn til møte mine venner da vi bor langt fra hverandre ..jeg har et stort nettverk, han har ingen rundt seg.

han ville ikke si hei til min mor i går da vi skulle hente min hund hos henne da han mente han så litt for trett ut etter reis

Røde flagg... 

Anonymkode: ac071...49b

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han svarer at han er ikke kresen og er åpen og positiv til det meste 

Men det har han jo bevist at er bullshit. Dropp han. Han eier ikke selvinnsikt og høres utrolig irriterende ut

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (17 minutter siden):

Men det har han jo bevist at er bullshit. Dropp han. Han eier ikke selvinnsikt og høres utrolig irriterende ut

Ja det ble veldig slitende uke..viste ingen glede over situasjoner på ferien vår

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min mann er utrolig "flink" til å finne noe negativt på alle områder i livet, unntatt på meg, det har han vett til å holde kjeft om. 

Styr unna, etter tretti år er det ikke blitt bedre, det ligger i personligheten. 

Takk for du deler 😊er en positiv og optimistisk person selv.utadvendt og stort nettverk så dette vil nok være ødeleggende 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

Ja det er veldig slitende forholde seg til🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei 😊

Jeg har data en fyr nå rundt 4 mnd.

han reiste ned til Spania i friperioden sin to uker, siste uka inviterte han meg med ned 😊 han er veldig snill og omsorgsfull med meg og jeg liker han godt men..

på turen var det så mye negativt ..altså ølet var for varmt, for kaldt..drinken hadde for lite smak av ditt og datt.

var vi ute spiste finner han det negative med alt vi spiser.han er i tilegg ganske kresen på mat.

jeg ville en dag på Strand ( vet han ikke liker så godt det) .han hata sand å ville ikke ligge med håndkle.men ville heller ikke betale for solseng🙈 han ville ikke bade .det gjorde han kun i Kreta sa han og ikke i Spania for der er for kaldt 🙈

kjente de ble mye hele veien da jeg er et menneske som er veldig taknemmelig for alt og glad for det jeg får oppleve 😊prøver finne det positive rundt meg.

nå vil han ta meg med på kjøretur til Italia (nedover Europa) han har bygget en sånn bil man kan sove i.

men kjenner det frister lite om alt skal være noe pirke på hele tiden 🙈

Er jeg urimelig ? 
Det funka dårlig ta det opp også da han mener han er åpen og positiv og lite kresen 

Avslutt. Irriterer du deg nå tenk om noen år. Han er en type som alltid vil finne feil og kritisere. Tror selv han er positiv = null selvinnsikt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...