AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Jeg skal ha ene barnet mitt alene i tre uker i sommer. Jeg har skiftet jobb og får derfor ikke feriepenger til sommeren og går en mnd uten lønn (dde feriepengene jeg fikk fra andre jobben ble desverre brukt i en kriseperiode når jeg gikk på AAP.) Har oppspart litt, men vil nødig bruk mer enn jeg må, for dette er fra bufferkontoen. Så jeg trenger tips til noe gøy å finne på, som ikke koster all verdens. Jeg tenkte å gå litt turer i fjellet, men kan ikke gjøre det i 3 uker.. Anonymkode: c2585...1ce
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Har dere en BUA/skattkammer i nærheten? Der kan man låne telt, fiskeutstyr og annet utstyr gratis. Hva med en overnatting ved ett vann? Fiske og bade? Anonymkode: a49f5...190
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Har dere noen venner eller familie dere kan reise til og besøke med overnatting noen dager? Et annet sted enn der dere bor, helst "på landet" hvis dere bor i byen, eller omvendt, i en by, hvis dere bor landlig? Eller til en hytte, et sted dere kan enten dra og besøke noen, eller låne. Anonymkode: 1dc8c...258
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Nå vet jo ikke jeg hvor dere bor. Men er det noe by-tilbud i nærheten? F.eks. så er det mye ting man kan gå på i Oslo, museer, besøksgård og sånt, der mye er gratis. Ofte finnes det også gratis-arrangementer man kan delta på. Og jeg vil tro det er tilsvarende andre steder. BUA er også et godt tips. Der vi bor, ved sjøen, er det mulig å låne SUP-brett og nødvendig tilbehør, og ha dette i inntil en uke gratis. Ellers kan det jo være hyggelig å gjøre ting man ikke gjør til vanlig. Spille brettspill, ha piknik i en park, fiske, spille Frisbe golf eller noe sånt. (Igjen, sjekk BUA for gratis lån av utstyr.) Har dere familie/venner et annet sted i landet dere kan reise og besøke? (Les: Bo gratis hos) Dere kan jo betale for egen mat. Spise måtte dere gjort uansett. Og kanskje det er mulig å oppleve ting der som dere ikke opplever hjemme? Ellers er jo sommeren en typisk tid å plukke bær og sånt. Om ungdommen synes bær er godt, kan det jo være det er motivasjon til å bidra til plukking, siden det da vil kunne gi god (og billig) mat hjemme etterpå. Sjekk også mulighetene nær der du bor. Er det noe dere kan finne på, som kan være en opplevelse, men som ikke koster veldig mye penger? Vi dro på dresin-sykling et år, det var ikke veldig dyrt, men en veldig kul opplevelse. Anonymkode: 9edd8...2e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå