Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I klasse med mine gutter( tvillinger) har de en venn ( hvis jeg kan kalle det venn). Han er meget egoistisk. Ikke særlig grei , skal bestemme alt som skal skje , blir utrulig fort sur , og hvisker og tisker om andre. Også om mine når de ikke hører.  Han leker bestevenn med venner for så gå bort til noen andre venner og si at de er idioter osv. de han nettop har hatt det gøy sammen med faktisk  ! Han smiler og ler og er kompis , like etterpå skuler han stygt på venner .  Han er populær og jeg skjønner ikke hvorfor. Tvillingene mine er kjempe lei den dårlige oppførselen og vil helst ikke leke med han. Men han er overalt og det er ikke mulig for mine å leke uten at han skal være med.  Det virker som om Han får viljen sin hele tiden selv om flertallet ikke er enig . bedriver også psykisk terror  hvis han blir motsagt / motarbeidet.  Skolen ser ikke den dårlige oppførselen da han vet nøyaktig hvordan han skal skjule den! Så Mine spørsmål: hvordan skal vi få skolen til å se problemet? Synes dere denne oppførselen av en 11 åring er spesiell? Jeg synes det er langt Over streken.  Hvorfor er slike populære når de lager så mye problemer? Hvordan skal andre få leke hyggelig sammen uten å få leken ødelagt ?  Skolen gjør ingenting da de ikke ser problemet.  Jeg hørte forresten denne 11 åringen hviske til noen andre en dag  at den beste vennen hans har stygge tenner og er feit . 

Anonymkode: 27dd4...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dette barnet har ganske stor makt. Kan det tenkes at de andre er redd han? Ingen vil vel bli mobbet og hvisket om. Mulig de følger hans pipe for å unngå dette. Det er ikke sikkert alle liker han så godt innerst inne

AnonymBruker
Skrevet

Det er «alltid» noen som ødelegger, blir så oppgitt. Det er trolig ingen god løsning å snakke med foreldrene heller fordi de vil mest sannsynlig bare ta barnet sitt i forsvar. Men hvis dere har en foreldregruppe-dialog, så kan dere kanskje skrive en melding om at dere har sett tendenser til baksnakking blant gjengen og at dette skaper utrygghet blant barna. Det hadde derfor vært fint om alle kunne ta en prat hjemme om hva baksnakking er, hva som er konsekvenser av baksnakking og hva barna kan gjøre hvis A sier til B noe stygt om C. 

Jeg ville alliert meg med en eller to andre foreldre for å høre om de hadde oppdaget samme tendenser først. 

Anonymkode: 1c0e4...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde og en slik en i vår klasse, foreldrene synes han var så fantastisk og sosial for han hadde så mange venner, han var alltid med noen nye. Vel det er jo fordi ALLE gikk lei oppførselen hans, det var så mye toxic oppførsel fra det barnet og hvor det kom fra har jeg ingen aning men foreldrene var clueless til tross for at folk prøvde å kommentere oppførselen men når de tar det at han gikk gikk gjennom vennene på rekordtid som et tegn på at han var karismatisk og utadvendt så...

Uansett, her gikk barna lei gutten selv og innen de begynte på ungdomsskolen så var det kun de med atferdsvansker som var igjen. Alltid lært mine barn at om noen ikke bidrar positivt i livet ditt og bare prøver å forsure det så kutter man de ut. Det har funket fint. 

Anonymkode: 37d23...fbf

AnonymBruker
Skrevet

Dette må han ha fått fra foreldrene. Da blir det vel vanskelig å endre. Det beste er nok å holde seg unna. 

Anonymkode: 51907...cf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 12.24):

I klasse med mine gutter( tvillinger) har de en venn ( hvis jeg kan kalle det venn). Han er meget egoistisk. Ikke særlig grei , skal bestemme alt som skal skje , blir utrulig fort sur , og hvisker og tisker om andre. Også om mine når de ikke hører.  Han leker bestevenn med venner for så gå bort til noen andre venner og si at de er idioter osv. de han nettop har hatt det gøy sammen med faktisk  ! Han smiler og ler og er kompis , like etterpå skuler han stygt på venner .  Han er populær og jeg skjønner ikke hvorfor. Tvillingene mine er kjempe lei den dårlige oppførselen og vil helst ikke leke med han. Men han er overalt og det er ikke mulig for mine å leke uten at han skal være med.  Det virker som om Han får viljen sin hele tiden selv om flertallet ikke er enig . bedriver også psykisk terror  hvis han blir motsagt / motarbeidet.  Skolen ser ikke den dårlige oppførselen da han vet nøyaktig hvordan han skal skjule den! Så Mine spørsmål: hvordan skal vi få skolen til å se problemet? Synes dere denne oppførselen av en 11 åring er spesiell? Jeg synes det er langt Over streken.  Hvorfor er slike populære når de lager så mye problemer? Hvordan skal andre få leke hyggelig sammen uten å få leken ødelagt ?  Skolen gjør ingenting da de ikke ser problemet.  Jeg hørte forresten denne 11 åringen hviske til noen andre en dag  at den beste vennen hans har stygge tenner og er feit . 

Jeg tenker at gutten er "populær" fordi de andre har funnet ut at det er best å holde seg inne med han.. Prisen for å sette ned foten er for høy. Dette er barn, og han kan nok holde på slik et par år til. Når de blir litt eldre vil det være vanskeligere for han å holde på slik. Men, det hjelper ikke i dag, da må nok voksne hjelpe til. Du er oppgitt over at skolen ikke ser/gjør noe, men hva gjør du/dere foreldre?? Elleve år gamle gutter har mye sosialt utenom skolen, så du kan ikke bare klage på at "skolen gjør ingenting". Hvis du med egne ører hørte han hviske stygge ting om en venn, så må du da si fra der og da! 

Anonymkode: 3c861...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...