Gå til innhold

Når våkner hundene deres for dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter tre små barn er vi lei av å våkne klokken 6-7 og kan endelig sove utpå (les. sover sjeldent lengre enn 9). Ønsker oss en hund men husker fra barndommen (og hører fra bekjente som har hund) at de står opp ekstremt tidlig om morgenen og dette er litt deal breaker for oss🤭 hvordan er døgnrytmen til hundene deres? Står de opp før fuglene fiser??

Anonymkode: 3f2bb...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke hund lenger, men min fulgte min døgnrytme. Han stod gjerne opp lenge etter meg og, selv om jeg er veldig B-menneske😆😆😂

Jeg tror man kan forme de fleste hunder selv. Men de må jo ut for å tisse, så skal man sove veldig lenge utpå må de selvfølgelig luftes senere på kvelden da. 

Anonymkode: cda95...800

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Våre Whippeter sover like lenge som oss. En sjelden gang må de på do tidligere, men da bare slippes de ut dør og tisser rett utenfor før de kryper tilbake i senga. Å kose er dems første prioritet.

Anonymkode: 75618...939

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår hund står opp når vi står opp. Sover vi veldig lenge, står jeg eller mannen opp og lar henne gå ut og tisse, så går vi inn igjen. Dette er hunden vant til, og forventer ingen tur så tidlig når vi har fri. Det viktigste for hunden, er å få være med eierne :) 

Anonymkode: 07068...fe5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Står opp når jeg står opp

Anonymkode: 1df44...b9e

• Liker 3
Skrevet

Vår hund står opp og legger seg med oss voksne, men sover gjerne utpå eller legger seg før om den ønsker det. Eneste unntaket er dersom han må veldig på do av en eller annen grunn. Da blir han urolig og vekker oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt mange hunder og alle våkner etter 7-8 timer ca som voksne veldig klare for å starte dagen.

Tidligere før fylte 1 år og litt mer B-hunder etter fylte 8 ca.

Anonymkode: 3cdc6...f18

AnonymBruker
Skrevet

Gamle hunden står vanligvis opp med oss, men må ikke ut med en gang. Kan fint gå å finne ligge plassen i stua å ligge i 2 timer til å se oss svirre rundt.

Valpen vi har hatt i 14 dager nå. Blir med å legger seg når jeg legger meg alt fra 21 til 23. Er da rolig frem til 6, da ofte ut for å tisse og kan finne plassen i stua å ligge rolig til 7.30, da ønsker den å lek, mat og så ut å gå

Anonymkode: 55869...e36

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min sover til kl 14.00 uten problemer 

Anonymkode: b9902...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Min våkner mellom 7 og halv 9 som regel. I ukedagene er jeg oppe og går tur rett over seks, så skjønner jo at hun tror det er morgen i syvtiden i helgene også :) 

Anonymkode: 44924...405

Skrevet

Han følger min døgnrytme. Som kan variere utifra min dagsform. Han er 15 år og sover mye mer nå, enn tidligere. 

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke når min hund pleide å våkne. Hun gjorde ikke noe nummer av det, var helt stille, så hun ble vel liggende og slappe av, flyttet seg litt eller sov videre helt til jeg rørte på meg og svingte beina over sengekanten. Først da spratt hun også opp og var klar for å starte dagen, og ivrig på å få frokosten sin.

Hunden sov på mitt soverom (på gulvet, ikke i senga mi!).

Hunden min sov aldri lenger enn meg, selv ikke på sine eldre dager.

Kan aldri huske hunden min vekket meg noengang annet enn når hun var syk. 

PS! Jeg våkner veldig tidlig for jeg legger meg tidlig, så hunden fikk frokost og første tur ut ganske tidlig. Men som regel ventet jeg til kl 07 med å gå ut med hunden (for jeg våkner ofte tidligere enn det)

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Han står opp når jeg står opp, uansett hvordan døgnrytmen er. Det hjelper å lufte hunden rett før du legger deg så den ikke må ut å tisse gry tidlig.

Endret av Disney Adult
  • Liker 1
Skrevet

Vår våkner når vi våkner. Får ut i sju tiden på hverdagene, men i helgene så er det ofte den ikke går ut før i 10-11 tiden. Mannen står ofte opp i sjutiden i helgene også, da han jobber mye fra hjemmekontor, men da legger hunden seg bare ved beina hans og snorker videre. Når 11-åringen står opp i 11-tiden våkner hunden og vil ut. Hans rutiner går ikke på klokkeslett men hva som skjer rundt han, og hendelser. 

Skrevet
Disney Adult skrev (13 minutter siden):

Han står opp når jeg står opp, uansett hvordan døgnrytmen er. Det hjelper å lufte hunden rett før du legger deg så den ikke må ut å tisse gry tidlig.

Alltid siste vi gjør, er å gi hunden vår en liten tisserunde, før vi selv pusser tenna og legger oss. Som du sier, det hjelper veldig på, da må han ikke ut grytidlig 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etter tre små barn er vi lei av å våkne klokken 6-7 og kan endelig sove utpå (les. sover sjeldent lengre enn 9). Ønsker oss en hund men husker fra barndommen (og hører fra bekjente som har hund) at de står opp ekstremt tidlig om morgenen og dette er litt deal breaker for oss🤭 hvordan er døgnrytmen til hundene deres? Står de opp før fuglene fiser??

Anonymkode: 3f2bb...1ce

Med litt opptrening så tilpasset hunden seg min døgnrytme.

Det går an å ikke la ALT være på hundens premisser 😂

Anonymkode: c7e95...91b

• Liker 2
Skrevet

Da jeg hadde hund stod den opp når jeg stod opp. 
Gikk tur med den før jeg la meg. 
Men hunder er vel forskjellige. 

Skrevet

Vår gamle hund sov så lenge vi sov og det kunne gå langt utover formiddagen før hun ville ut å tisse. Nå har vi valp å han blir urolig i 5-6 tida og må ut på do. Regner med det endrer seg når han blir eldre.

Skrevet

Mannen står opp 6, jeg står opp 7, hunden sover gjerne til 9-10 hvis hun kan. 

Skrevet

Hunden tilpasser seg min rytme. Jeg har enda ikke blitt liggende så lenge at hunden har blitt urolig ved mindre det handlet om dårlig mage. Hun kan være klar for 2 timers tur kl 06, men da vil hun trekke seg tilbake og sove noen timer etterpå. Tar jeg samme turen i 11-12 tiden tar hun seg bare en liten strekk stort sett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...