AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Folk som ikke møter på jobb, som vi ikke får tak i på tlf og som ikke svarer når vi sender e-post om ikke møtt. Vi må videreformidle til personalansvarlig som også kan slite med å få tak i dem. Vi får også beskjed om at de ikke kommer på jobb eller flere timer for sent, noen ganger med begrunnelse, andre ganger ikke. De skjønner ikke at de må spørre og evt få innvilget fri med mindre det er sykdom. Når noen vil ha fri, og vi egentlig trenger dem på jobb, prøver vi å spørre om årsaken til at de vil ha fri for å se om grunnen er god nok til å innvilge fri. Nå nylig var det en som svarte at det er pga planer. Jaha? Trenger ikke å gå i detaljer, men er jo vesentlig om det er noe man må få gjort eller om man for eksempel har blitt invitert til en filmkveld med venner etc. Har også en som vil ha fri eller avslutte tidligere for å kjøre folk til/fra flyplassen. Seriøst? Det finnes kollektivtilbud, taxi, kanskje andre å spørre. Anonymkode: 0ee46...8ba
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Jeg endret tittelen litt og ser at jeg glemte å bytte ut et ord. Anonymkode: 0ee46...8ba
Gjest Alaenera Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Det der hørtes ille ut. På min arbeidsplass hadde slik oppførsel endt opp med personalsaker.
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Alaenera skrev (2 minutter siden): Det der hørtes ille ut. På min arbeidsplass hadde slik oppførsel endt opp med personalsaker. Ja, det er ille. For ikke lenge siden var det også en som sendte e-post om at han tar dagen, fordi han måtte, ingenting om årsaken og han spurte overhodet ikke. Dette er en type produksjonsbedrift, ikke en type arbeid der de ansatte kan starte der de slapp forrige dag, men sjeldent kritisk om vi mister noen, men håpløst å vite hvor mange vi vil trenge på jobb. Vi har også en som har under 50 % oppmøte på avtalte vakter og som ikke kan/vil jobbe fulle dager heller. Vedkommende er rett og slett ikke med i beregningen når vi ser på bemanningen. Dette er deltidsarbeid. Sistnevnte har en annen jobb i tillegg og kan gi oss beskjed om at han ikke får jobbet pga den andre jobben. Helt vanvittig. Vi har noen personalsaker, noen vi kjører en prosess på for å få dem ut, men det går for tregt. Blir advarsler overraskende ofte, både muntlige og skriftlige, men det gjelder omtrent alltid gjennomføringen av arbeidet. Vi får også inn klager på de ansatte utenifra, både folk som ringer og sender e-poster om hva de har opplevd med våre ansatte. Anonymkode: 0ee46...8ba
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni er det en typisk aldersgruppe på disse folka eller? Min erfaring er at våre ansatte IKKE faller innunder det du beskriver TS, men jeg vet vi har hatt en yngre nyansatt som trodde at fri var noe man hadde krav på med lønn når man ønsket det 🤦♀️ Anonymkode: d249e...70f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni At disse menneskene for fortsette i jobben, kan bare bety at dette er en elendig jobb på en arbeidsplass som sliter med å få tak i folk. En attraktiv arbeidsgiver hadde iverksatt tiltak for å avslutte ansettelsesforholdet for lengst. Anonymkode: af6e2...7bc
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): er det en typisk aldersgruppe på disse folka eller? Min erfaring er at våre ansatte IKKE faller innunder det du beskriver TS, men jeg vet vi har hatt en yngre nyansatt som trodde at fri var noe man hadde krav på med lønn når man ønsket det 🤦♀️ Anonymkode: d249e...70f Litt varierende alder, men generelt mange unge, noen av de verste er 20-25, men vi har også hatt en del problemer med en på 60+ som har vært aggressiv mot samtlige skiftledere han har vært i kontakt med, kommer for sent jevnt og trutt, har altfor mye pausetid og har skrekkelig dårlig kvalitet på arbeidet. Han var svært nærme skriftlig advarsel nå nylig, både skiftlederen og personalansvarlig mente at det var grunnlag for skriftlig advarsel, men de ble likevel enige om å droppe det. Angående fri med lønn er det noen som har spurt om de får lønn om de avslutter tidligere på skiftet. Føres detaljert timelønn, for eksempel 5 timer og 32 min. Anonymkode: 0ee46...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå