AnonymBruker Skrevet 16. juni #41 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 12.31): Varene skal først og fremst reklameres til butikken, så får de ta det videre med leverandøren. Jeg forventer kun å få pengene tilbake for kjøpet og ikke gavekort, men skjønner at i alvorlige tilfeller kan man også kontakte produsenten. Anonymkode: af670...693 Nettopp. Jeg trodde også det var standard å kontakte butikken der man kjøpte varen? Jeg jobber selv i apotek (blir jo ikke helt det samme som dagligvare, men butikk er butikk..) og er ansvarlig for å håndtere produktreklamasjoner, både på legemidler og andre varer som apoteket selger. Noen varer sender vi kun en "enkel" reklamasjon på via grossisten vår, andre varer krever at vi kontakter produsent/leverandør og innsender diverse dokumentasjon. I de tilfellene en kunde (privatperson eller for eksempel lege/annet helsepersonell) selv har tatt direkte kontakt med produsent, så får de alltid beskjed av produsent om å henvende seg til apoteket der varen ble kjøpt. Tror ikke kvalitetsavdelingen hos produsenter har kapasitet til henvendelser fra andre enn samarbeidspartnere🤷♀️ Og noen annen kompensasjon enn penger tilbake/ny vare får kunden dessverre ikke, uansett om de for eksempel har hatt ekstra reiseutgifter i forbindelse med reklamasjonen. Noen produsenter svarer også sååå tregt..! Og ofte blir svaret sendt fra en utenlandsk avdeling, fordi det ikke eksisterer kundeservice i Norge. Virker som de sparer inn der de kan, ja. Anonymkode: 89d31...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #42 Skrevet 16. juni Reklamerte til Saritas da jeg fant sorte hår oppi ferdigmaten deres. Hørte ikke en dritt. Sluttet å kjøpe deres produkter. Anonymkode: 99b3c...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå