Gå til innhold

Hvor raskt ser man resultater med enkle øvelser uten vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks rygghev, armhevinger, planke, knebøy, situps? Hvis man trener i ca 40min 2-3 ganger i uken.

Anonymkode: 86216...e8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bulgarsk utfall er gull. 

Men det hjelper en del med noen vekter eller strikker.

Jeg har en strikk og har kjøpt meg et sånt sett: Justerbar Flex manual 24kg

Anonymkode: 2c803...243

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at du vil se store endringer, men du vil merke resultatet, at du blir sterkere, relativt raskt.

Anonymkode: 600c9...5b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags resultater tenker du på? At kroppen blir tonet?

Anonymkode: ab5d0...789

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drev aldri med sport da jeg var barn og tenåring. Et år tok jeg på meg en avisrute som avisbud om sommeren. Dette var i et område med blokker uten heis, og jeg måtte opp fem etasjer for å levere på toppen i blokkene. Det var blytungt i starten og jeg halte meg opp trappene.

Men på slutten av tre ukers vikariatet mitt, den siste uka, kunne jeg løpe opp alle fem etasjene for å slenge avisen på dørmatten i øverste etasje. Det tok altså bare et par uker før jeg ble trent nok til å kunne løpe lett opp alle trappene uten å bli gørrsliten og senke tempoet.

Men jeg var ung da. Det blir jo seigere og seigere å komme i form jo eldre man er, har jeg lest.

Anonymkode: 84ef5...5e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at det blir særlig synlige forandringer med mindre det er skikkelig pilates eller calisthenics.

Men øvelsene du beskriver bør absolutt gjøres for å styrke skjelettet og støttemusklaturen! I tillegg til litt cardio for hjertet :)

Anonymkode: 12c26...ccf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør begynne se noen resultater etter en uke eller to, i form av progresjon. 

Synlig i form av hva du ser i speilet kommer an på utgangspunktet ditt. 

Anonymkode: f840b...f4b

Skrevet

Til å begynne med så har du nok ganske fin progresjon i form av at du kan gjøre flere repetisjoner. Ønsker du mer muskelmasse, så må du legge til belastning/vekter. Muskelvekst er i jo veldig forenklet sagt arrvev, så du må bryte ned muskelen, så den kan vokse tilbake større.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 13.45):

Tviler på at det blir særlig synlige forandringer med mindre det er skikkelig pilates eller calisthenics.

Men øvelsene du beskriver bør absolutt gjøres for å styrke skjelettet og støttemusklaturen! I tillegg til litt cardio for hjertet :)

Hva mener du med skikkelig pilates?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med skikkelig pilates?

Mange gjør hjemmeøvelser som er ca null verdt, fordi det er så lett og bare såvidt man bruker kroppen engang. Og så sier de seg fornøyd og forventer resultater... 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo veldig an på. Gikk du fra null aktivitet til å gjøre disse øvelsene? Gjør du dem korrekt, så det er skikkelig tungt? Hvor atletisk er du i utgangspunktet? Dersom du ikke har alt for høy fettprosent vil du nok se musklene begynne å vise litt etter noen måneder. Dersom du har mye polstring vil du nok kjenne endringen mer enn du ser den.

AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 13.45):

Tja, en venninne av meg begynte å ta 100 pushups hver dag (ikke 100 i strekk, gjerne 10 her og 5 der og 3 der der i løpet av dagen). Skikkelig pushups, ikke med knærne nedi eller med slarkete core. På få måneder fikk hun superdefinerte armer og skuldre. 

Anonymkode: b424a...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...