martzz Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Jeg har vært sammen med kona mi i 15 år, og jeg kjenner mer og mer på at vi har for lite sex. Det har i lengre tid ligget på omtrent én gang i måneden, og for meg føles det for sjeldent. Jeg har prøvd å ta det opp flere ganger, men svaret jeg får er at venninnene hennes har det kanskje bare annenhver måned – som om det skal roe meg. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Er det jeg føler urimelig? Er dette vanlig i langvarige forhold? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Ufattelig talentløst av henne å blande inn venninnene sine. De har ingenting med noe å gjøre. Vi har vært sammen i 12 år og har sex hver eller annenhver dag. Vi var enige på starten av forholdet at sexlivet måtte prioriteres og holdes ved like. Det du føler er aldri urimelig, men i likhet med mange andre har du trolig feil partner. Hun er urimelig i måten hun møter deg og dine bekymringer på. Jeg hadde gitt opp temmelig fort, Ikke nødvendigvis pga mangel på sex, men måten hun møter partners problem på. Spør henne hvorfor hun tror sexlivet har blitt slik og samtidig gjør opp noen tanker selv. Drøfting er bedre enn avhør. Du kommer til å få haugevis med svar om at alt er din feil og at du ikke gjør nok for henne. Ikke sluk alt bindt. It takes two to tango men her på KG er vi kvinner blottet for ansvar når det kommer til sex og samliv. Anonymkode: 834b7...1e8 9 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni martzz skrev (24 minutter siden): Jeg har vært sammen med kona mi i 15 år, og jeg kjenner mer og mer på at vi har for lite sex. Det har i lengre tid ligget på omtrent én gang i måneden, og for meg føles det for sjeldent. Jeg har prøvd å ta det opp flere ganger, men svaret jeg får er at venninnene hennes har det kanskje bare annenhver måned – som om det skal roe meg. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Er det jeg føler urimelig? Er dette vanlig i langvarige forhold? Jeg vil hver dag, mannen max 1 gang i uken. Så ja, blir en gang i uken desverre.. Anonymkode: b175c...029 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Vi har vært sammen i 18 år og har sex en gang i uka i snitt. Det vil si at noen måneder blir det 2 ganger og noen måneder ble det 5-6. Det blir såpass sjelden fordi mannen min har mye planer sent på kveld, jeg er trøtt når ungene er i seng, og så tror jeg ikke mannen min har noe større sexlyst enn det heller (han er 50). Men at det er "vanlig" å bare ha sex en gang annenhver måned, det tviler jeg på. Anonymkode: 2b8b4...43f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Rundt 15 år her også og 1-3 ganger ukentlig vanligvis. Veldig fornøyd med det. For at spesielt kvinner skal ha lyst er det vanlig at hun må ha det godt i forholdet generelt. Viser du ofte at du setter pris på henne og varter henne opp litt? Anonymkode: 533fb...b47 1 4
martzz Skrevet 13. juni Forfatter #6 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Rundt 15 år her også og 1-3 ganger ukentlig vanligvis. Veldig fornøyd med det. For at spesielt kvinner skal ha lyst er det vanlig at hun må ha det godt i forholdet generelt. Viser du ofte at du setter pris på henne og varter henne opp litt? Anonymkode: 533fb...b47 Ho jobber 3 delt turnus. Vi har 2 barn jeg gjør alt med barna kjører dem på trening, fotball kamper, lager middag. Kjøper blomster ca 2 ganger i måneden hender jeg også lager middager i helgen etter barna har lagt seg. Vet ikke helt hva kvinner mener er å sette pris på og opp vartning jeg;) 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni martzz skrev (18 minutter siden): Ho jobber 3 delt turnus. Vi har 2 barn jeg gjør alt med barna kjører dem på trening, fotball kamper, lager middag. Kjøper blomster ca 2 ganger i måneden hender jeg også lager middager i helgen etter barna har lagt seg. Vet ikke helt hva kvinner mener er å sette pris på og opp vartning jeg;) Jeg er også en mann som gjør laaaangt mer en kvinnen i husholdningen. LIkevel er sexlivet en stor vits og jeg nekter å tro på noen særlig form for korrelasjon her. Det eneste det fører med seg er at hun kan gjøre karriere og tjene grovt med penger. Jeg hadde byttet rikdom med et godt sexliv anyday.... Anonymkode: 3e387...e44 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Vi er på 6. året, og har ca 1-2 ganger i måneden. Men vi har små (og store) barn, og vi er slitne, samt har få muligheter til å ha sex. Ingen av oss savner mer sex akkurat nå da, så det er greit. Forventer mer aktivitet når ungene blir litt større og vi får ektesenga for oss selv igjen. Anonymkode: 61a97...d59
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni Vi har vært sammen i 15 år, og har to små barn. Vi har sex ca 2 ganger i uken. Anonymkode: 99015...b99
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er på 6. året, og har ca 1-2 ganger i måneden. Men vi har små (og store) barn, og vi er slitne, samt har få muligheter til å ha sex. Ingen av oss savner mer sex akkurat nå da, så det er greit. Forventer mer aktivitet når ungene blir litt større og vi får ektesenga for oss selv igjen. Anonymkode: 61a97...d59 Likt som dere. Sammen i 6 år med små barn. Vil tipper et sted mellom 8-10 ganger i året Anonymkode: 2ef78...70d
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Null ganger i året og trives helt greit med det. Anonymkode: 7f000...791 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Han vil ikke, så det er kun et par ganger på nå rundt femten år. (Jeg troller ikke.) Anonymkode: feea3...ca5
Langline Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni 30 års samliv. Sexhyppigheten har naturligvis variert gjennom disse årene, mest fordi vi har jobbet på ulike steder og har to barn sammen. Har imidlertid investert bevisst på alenetid vi to og selv i perioder med stress og mas har vi hatt sex ukentlig. Nå er ungene ute av huset og vi har sex 2-4 ganger i uka. Oftere i ferier da😊 Takknemlig 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni Vært sammen i 21 år. Har sex alt fra 1 til 2 ganger daglig 😊 Anonymkode: e3ad5...68f 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni martzz skrev (3 timer siden): Jeg har vært sammen med kona mi i 15 år, og jeg kjenner mer og mer på at vi har for lite sex. Det har i lengre tid ligget på omtrent én gang i måneden, og for meg føles det for sjeldent. Jeg har prøvd å ta det opp flere ganger, men svaret jeg får er at venninnene hennes har det kanskje bare annenhver måned – som om det skal roe meg. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Er det jeg føler urimelig? Er dette vanlig i langvarige forhold? Hva som er vanlig aner jeg ikke. Sikkert store individuelle forskjeller. Selv har vi sex 1-3 ganger i året, som dekker det vi har av ønsker og behov. Vi har hatt perioder med alt fra hver dag, til over et år uten og har følgelig ingen fast frekvens. Anonymkode: aa313...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni Har vært sammen i 25 år, er i 50-årene, og har sex 2-3 ganger i uka. Det har tatt seg opp litt etter at vi ble ferdig med småbarnsstadiet, så fra 40-45 og opp har det bare blitt bedre og bedre. Anonymkode: 92947...f51 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni Kommer og går litt. Periodevis har vi det hver dag flere ganger om dagen, så kan det gå 2 mnd uten noe, men som regel blir det 3-4 ganger i uka vil jeg si. Anonymkode: 6450d...771 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Skrevet 13. juni sammen snart 10 år, vi er to damer da. sex varierer fra 0-5 ganger i uken, kommer litt an på hva som står på i ukene. Ser mange skriver at det henger sammen med hvor mye mannen gjør i heimen. dette tror jeg ikke mye på om mannen allerede gjør en del. Hva med intimitet ellers? Klemmer og kysser du henne uten at det er forventing om sex? Er sexen faktisk bra for henne? Nyter hun, kommer hun? Vår sex er så bra at vi ofte trenger noen dager for å bygge opp igjen - og det gjøres med mye berøring og kyssing selv om det ikke fører til sex. Om sexen hadde vært dårlig og jeg hadde fått 0 kos og kyss/klem utenom hadde jeg heller ikke orket å hatt det ofte.. Anonymkode: f323f...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Jeg og eksen sammen i 26 år. Jeg ville ofte, men han tok ikke hintet: kysset ham, lagde god mat, tok på ham, inviterte til kos i sofaen, han skjønte det fortsatt ikke. Ble 1 gang i året til slutt. Likevel klagde han på på for lite sex(?) men gjorde ikke noe for å få mer sex. Tro meg, han fikk plenty muligheter, men mobilen og gaming var viktigere. Jeg ga opp og tilfredstilte meg selv. Vi var ikke seksuelt kompatible. Dere er nok ikke seksuelt kompatible heller, ivertfall ikke nå. Anonymkode: 3e34a...5cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå