AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Har begynt i ny jobb og føler meg veldig godt tatt imot. Har også fått et veldig godt inntrykk av min sjef, kolleger, arbeidet og butikken osv. Det er ofte rom for tøys og tull, men når vi går rundt i butikken er det veldig formelt. Dette er en slags high end butikk, hvis dere skjønner. Og jeg kjenner jeg får litt tvangstanker haha. Ikke at jeg har det (så vidt jeg vet), men det er det som beskriver det på best måte hvordan jeg føler det. Fra før er jeg litt nervøs i ny jobb og kan være jeg ikke føler meg helt komfortabel enda. Når vi går rundt rolig i butikken med stoneface og sier rolig hei til kunder (beste måten å beskrive det på, sånn kort), kjenner jeg at jeg får lyst til å tulle. Tulle med hvordan jeg sier hei og trenger du noe hjelp i dag. Altså når det blir så anstrengt og stivt, føler jeg for å gjøre det motsatte. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men håper noen skjønner hva jeg mener?? Det kan være tidligere jobberfaringer hvor det har vært økt stress, at det kanskje klør i fingrene på en måte. De andre ser ut som de fikser dette helt ypperlig. Når jeg gjør dette, tenker jeg inni meg, «hva ser det ut som jeg gjør, mens jeg går rolig i butikken? Ser jeg like avslappet, chill og kul ut som mine kolleger?». Jeg blir litt klein på en måte og vet ikke hvorfor. Hvordan kan jeg sortere egne tanker og bare gjøre som de andre? Og er det noen som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 831e0...0ef
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Dette er det klassiske "Ikke trykk på den røde knappen" dilemmaet. Men ting vil uansett føles mer naturlig etterhvert. Uansett er det beste dere kan gjøre å legge bort Stoneface og heller være seriøse, men jordnære. Stoneface butikker orker jeg bare ikke, de føles så ugjestmilde når en kommer inn i. Lær deg heller å les kunden, du får mange ganger mer salg ved å være tilgjengelig på kundens premisser. Anonymkode: 27b4c...7a7
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Ville ikke tatt sjansen på å spøke med noen som kanskje ikke synes det var morsomt, men som faktisk hadde tenkt å legge igjen 40K. Å miste en slik kunde pga en dårlig spøk eller fjollete opptreden er ikke bra for businessen. Hvis du der i mot får kontakt med en kunde som selv er uhøytidelig, kan du slippe deg mer løs. Anonymkode: a5c64...447 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er det klassiske "Ikke trykk på den røde knappen" dilemmaet. Men ting vil uansett føles mer naturlig etterhvert. Uansett er det beste dere kan gjøre å legge bort Stoneface og heller være seriøse, men jordnære. Stoneface butikker orker jeg bare ikke, de føles så ugjestmilde når en kommer inn i. Lær deg heller å les kunden, du får mange ganger mer salg ved å være tilgjengelig på kundens premisser. Anonymkode: 27b4c...7a7 Ja, det er akkurat det. Regner med det blir naturlig etter hvert og når man har kommet mer inn i det. Ble kanskje litt feil å si stoneface, vil si de er ganske seriøs og jordnær. Var nok mer seriøs jeg refererte til. Men ellers er de veldig hjelpsom, hyggelig, jordnær og seriøs. Men jeg liker det og opplever det også som at man tar jobben seriøst og vil yte service gjennom en god opplevelse og ikke bare vil selge gode produkter. Anonymkode: 831e0...0ef
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville ikke tatt sjansen på å spøke med noen som kanskje ikke synes det var morsomt, men som faktisk hadde tenkt å legge igjen 40K. Å miste en slik kunde pga en dårlig spøk eller fjollete opptreden er ikke bra for businessen. Hvis du der i mot får kontakt med en kunde som selv er uhøytidelig, kan du slippe deg mer løs. Anonymkode: a5c64...447 Som sagt, er dette «tvangstanker», kommer absolutt ikke til å gjøre det, da jeg vet at dette ikke er plassen å gjøre det på. Jeg er nok bare ny og ikke helt kommet inn i min nye rolle. Men det blir jeg nok å vende meg til Anonymkode: 831e0...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå