AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Så, rar problemstilling, kanskje. Jeg har vært i lag med min drømmekvinne i et kvart århundre. Det allermeste funker greit, men det er én ting som er absolutt balle: Hun klarer ikke å stable i oppvaskmaskinen. Hvis jeg ikke er først - og jeg tar vel 90% av stablinga allerede - kommer jeg til en maskin hun mener er "full", men det er stablet så...mongo? at jeg må ta alt ut igjen og stable på nytt. Etterpå er den halvfull. Enda verre er at hun stabler slik at ting umulig kan bli rene. Så den som har fulgt med så langt har skjønt at hennes halvfulle maskiner må ofte kjøres to ganger med reorganisering innimellom. Én runde i oppvaskmaskinen koster vel 2,5 kWt. Jeg har prøvd alt. Vist hvordan vann distribueres i maskinen for at hun ikke skal legge ting slik at de umulig kan bli rene. Jeg har prøvd å vise hvordan man utnytter høyden, slik at man kan stable effektivt. Jeg har utallige ganger pekt på hvor rad 1 er (hun stabler tallerken fra rad 2 eller 3). Jeg har vist at om vi skal vaske store gryter og boller, kan man bare ta ut bestikkskuffen. Jeg har så, så mange ganger forklart at små plastlokk ikke kan stables med fat, da de faller halvveis ned og stopper vannviften. Ingenting av det sitter. Det ser ut som om hun hadde armene fulle og bare dumpet alt i maskinen når hun har "stablet". Hva gjør jeg med dette? Med ungene gir jeg jo ikke opp når jeg prøver å lære dem å leve smart. Men en fullvoksen kone type sta? /frustrert mann Anonymkode: 1d181...c92 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni #2 Skrevet 13. juni Let it go, let it go ... Både du og hun vil leve lykkeligere om du klarer å bare leve med det. Og hun har sikkert også en kjepphest eller to som hun må leve med. Slik er det i alle parforhold, og hvis stabling i oppvaskmaskin er det som irriterer deg mest, ville jeg priset meg lykkelig over det Anonymkode: c8c4b...e4c 24 2 22
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni Hva med å rett ut si at det irriterer deg, og om dere kan leve med at oppvasken settes i kommen til du stabler så gjør dere det. Det er garantert ting hun irriterer seg over også. Anonymkode: 03628...5c5 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Mannen min klarer ikke å legge noe rett når han tar ut av maskinen. Jeg leiter hver gang hvor ting er. Men jeg er så glad for at han tar ut at jeg synes det er en filleting. Så når jeg ser ting ligger feil så legger jeg det bare hvor det hører til. Så jeg tenker man velger sine kamper. Det der hadde ikke jeg brydd meg om. Så får du bare legge det slik du vil selv da. Jeg ser han får over når jeg legger inn i maskinen jeg å. For han har sin måte det skal stå inni der. Han har aldri sagt til meg. Ikke gjør sånn og sånn. Vi bare godtar hverandre. Vi har vært sammen i 25 år vi. Anonymkode: 04ec0...609 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Dette er en av de tingene man ikke bruker energi på. Det har gått 25 år, på tide å akseptere at det er sånn hun gjør og alltid vil gjøre. Min mann stabler også som en løk, jeg bare stabler om og bruker ikke en kalori på å irritere meg. Ingenting han gjør irriterer meg lenger, for jeg har valgt å akseptere hele mannen. Anonymkode: 46032...a6d 8 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Skulle tro du var mannen min som skrev innlegget🤭 Nå er det kun noen spesielle kniver han irriterer seg over da, men det hender han må flytte litt på ting for å få plass til mer. Det med knivene har blitt en sånn «gjør det med vilje» for min del, men mest fordi han ikke klarer å si ifra på on ordentlig måte. Da blir jeg sur og barnslig. Også gjør han absolutt ingenting ellers i huset, så jeg bryr meg rett og slett ikke. Du er sikker på hun ikke gjør det med vilje da? Anonymkode: 94a72...527 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Be henne sette det i vaksen så tar du stablingen hvis hun ikke klarer bedre. Anonymkode: 46698...b11 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skulle tro du var mannen min som skrev innlegget🤭 Nå er det kun noen spesielle kniver han irriterer seg over da, men det hender han må flytte litt på ting for å få plass til mer. Det med knivene har blitt en sånn «gjør det med vilje» for min del, men mest fordi han ikke klarer å si ifra på on ordentlig måte. Da blir jeg sur og barnslig. Også gjør han absolutt ingenting ellers i huset, så jeg bryr meg rett og slett ikke. Du er sikker på hun ikke gjør det med vilje da? Anonymkode: 94a72...527 jeg tror garantert du blir sur og barnslig uten athan sier det på noen spesiell måte basert på totalen i innlegget ditt.. Og jeg tror den dagen han ikke er der at du innser alt han faktisk gjør.. Anonymkode: 46698...b11 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni Tipper hun gir blaffen pga mas for det hun anser er en bagatell. Hvordan er arbeidsfordelingen ellers? Anonymkode: e8184...8f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Det må da være ufattelig avtennende at hun er så kort..? Anonymkode: fb1a7...7a9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Jeg forstår deg godt! Det blir så mye ekstraarbeid om en må gjøre opp igjen det samme som partner har gjort. Her er det samme situasjon, han sorterer ikke oppvasken, så vi får mye mindre inn i maskinen. Etter å ha sagt ifra tusen ganger, holder jeg nå på med et prosjekt der jeg følger hans måte, bare slenger alt inn som det passer seg, uten noe system overhodet. Vet ikke helt hvilken effekt det vil ha enda, men kanskje han tar poenget Anonymkode: 12d6f...907 1 1
Bimbo Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni At partner skal drive å plukke på detaljer i måten jeg, et voksent menneske, gjør ting på er skikkelig irriterende. Med mindre man er fullstendig slask på flere områder eller uvanen skaper problemer for den andre så settes det på kontoen for uviktigheter. Om hun plukker på ting tilbake kan jeg bedre forstå irritasjonen, men dere har isåfall et klima i forholdet med forbedringspotensiale. 4 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni Ah. Sånn en mann var jeg gift med også. Altså en som deg. Herrefred så barnslig. Snakk om å lete etter ting å irritere seg over. Og det var flaut når han også gjorde et nummer ut av det når vi hadde gjester, eller han pratet om dette blant folk. Jeg skulle ønske at nåværende mann var flinkere til å re opp senga når han står opp sist. Men når DET er eneste forbedringspotensiale så lever jeg lykkelig med en perfekt mann uten en eneste kommentar. Å så det koster 2,5 kw? Sånn gjerrighet er jammen sjarmerende du. Anonymkode: c7954...028 9 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni Det klarer ikke samboer heller, så jeg går alltid over når han har stablet inn, så slipper vi å vaske dobbelt så mye som når han setter inn. Han gjør så mye annet i huset at denne klarer jeg lett å se forbi. Anonymkode: fbc90...f92 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah. Sånn en mann var jeg gift med også. Altså en som deg. Herrefred så barnslig. Snakk om å lete etter ting å irritere seg over. Og det var flaut når han også gjorde et nummer ut av det når vi hadde gjester, eller han pratet om dette blant folk. Jeg skulle ønske at nåværende mann var flinkere til å re opp senga når han står opp sist. Men når DET er eneste forbedringspotensiale så lever jeg lykkelig med en perfekt mann uten en eneste kommentar. Å så det koster 2,5 kw? Sånn gjerrighet er jammen sjarmerende du. Anonymkode: c7954...028 Å ikke re opp senga gjør jo ingenting, men å fylle og sette på en oppvaskmaskin der ting ikke blir rent blir jo som å støvsuge med støvsugeren avslått. Dama til TS er jo rett og slett dum og bidrar mer ved å la være å gjøre noe som helst med oppvasken. Anonymkode: fb1a7...7a9 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): jeg tror garantert du blir sur og barnslig uten athan sier det på noen spesiell måte basert på totalen i innlegget ditt.. Og jeg tror den dagen han ikke er der at du innser alt han faktisk gjør.. Anonymkode: 46698...b11 Faktisk har vi vært fra hverandre og det var han som merka hvor mye jeg gjør. Jeg gjør 99% i huset her, så det stemmer ikke det du sier. Men nice try. Anonymkode: 94a72...527 2 2
Uanonym bruker Skrevet 13. juni #18 Skrevet 13. juni Si at du påtar deg ansvaret for den oppgaven, så kan hun ta noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ikke re opp senga gjør jo ingenting, men å fylle og sette på en oppvaskmaskin der ting ikke blir rent blir jo som å støvsuge med støvsugeren avslått. Dama til TS er jo rett og slett dum og bidrar mer ved å la være å gjøre noe som helst med oppvasken. Anonymkode: fb1a7...7a9 Da er det mange menn som er dumme også da, åpenbart. Klarer ikke sortere hvitt og farget tøy. Vasker alt på 60 grader. Støvsuger bare midt på gulvet. Tar ikke sine egne bremsespor i doen osv. Anonymkode: 26890...701 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Beklager, men jeg hadde ikke giddet å lære noe av en som brukte ordet «mongo».. Jeg er veldig flink til å stable i oppvaskmaskin og skjønner ts litt, men man må velge sine kamper - prøv å sette inn i oppvaskmaskinen selv de fleste ganger- gi slipp på resten. Hils at det helt sikkert er andre ting din kone mener du ikke klarer, og som hun har prøvd å lære deg. Anonymkode: 2976a...0d9 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå