k4ren Skrevet 13. juni #21 Skrevet 13. juni (endret) Pleier å kommentere klær og hår, men det er ei som handler samme plass på meg som bruker så forferdelig god parfyme, tør ikke spørre henne hvilken hun bruker. Er vel noe med at det er creepy å gå og lukte på folk, men hun bruker veldig mye så ikke til å unngå å lukte den, og jeg vil så gjerne kjøpe den jeg og. Endret 13. juni av k4ren Elendig norsk
AnonymBruker Skrevet 13. juni #22 Skrevet 13. juni Jeg synes det er hyggelig og kvinner legger ofte merke til hår, klær, sminke og sko. Det er hyggelig å få kompliment på, synes jeg. Det kan være hyggelig å få kompliment fra menn også, men det kommer an på. Stort sett er menn opptatt av kropp og det kan være litt creepy å få kompliment fra fremmede menn. Men får ikke særlig mye komplimenter fra menn nå lenger. Samboeren min får flere enn meg fra menn, siden de synes at han har så flott skjegg Anonymkode: 1dc37...a4f 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #23 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan hadde/har dere reagert hvis en fremmed dame i 50- årene (f.eks. meg) sier noe pent til dere når dere er i en butikk, går på gaten, venter på bussen eller lignende. Jeg har noen ganger lyst til å gi folk komplimenter, kanskje de har veldig fint hår, fin kåpe, er veldig vakre, har søte barn eller lignende. Ville dere syns det var ubehagelig og upassende? Anonymkode: 2b0bf...5c8 Kan du sosiale koder, siden du spør her inne? Eller spør du for å se hva andre svarer deg? Når og hva man sier til andre mennesker, kjente eller fremmede, er helt avhengig av situasjon og hva man sier. Anonymkode: 9717b...22f 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #24 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gir nå og da komplimenter til fremmede (damer) og er også kort og feit dame i 40-årene. Folk blir glade uansett når de får høre noe fint om seg selv/klesstil/leppestift og lignende. Hvorfor skulle ikke min og din mening være like bra som alle andres? Anonymkode: c886a...989 Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal sette pris på å få et kompliment fra noen som ser ut som et dass, heller det motsatte. Det blir som å bli kalt smart av trumpen... Anonymkode: 387b6...ec3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #25 Skrevet 13. juni Det kommer nok an å hvem som gir kompliment. Kompliment fra samme kjønn går greit, men tror mange damer opplever komplimenter fra menn som litt ekkelt og ubehagelig. Som mann hadde jeg likt godt å få komplimenter fra en dame, men må dessverre innrømme at jeg da sikkert hadde trodd det kunne vært en åpning mot noe mer. Anonymkode: cd2df...89c 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #26 Skrevet 13. juni Jeg er kvinne og synes det er utrolig koselig med komplimenter fra andre kvinner, enten det går på utseendet, evner eller hva som helst. Jeg synes også det er veldig fint å få komplimenter fra mannfolk som IKKE går på utseendet. Men jeg synes det er litt ekkelt å få komplimenter for utseendet fra mannfolk, ekstra ille om de vet jeg har kjæreste… Har dog opplevd en gang at en fremmed mann kom bort til meg på kiwi og sa «den genseren der kledde du utrolig godt» - akkurat det var bare hyggelig, selvom jeg ble litt satt ut. ☺️ Anonymkode: ae04a...e0e 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #27 Skrevet 13. juni Jeg synes det er såå hyggelig! Sto ved Nationaltheatret i går og en dame kom bort til meg og sa jeg hadde en nydelig kjole. Ble veldig glad! Anonymkode: d24fe...717 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #28 Skrevet 13. juni Jeg blir glad for komplimenter fra alle uansett alder. Noen komplimenter er ikke oppriktig ment, men de klarer jeg å takle. Synes egentlig vi er for lite rause med hverandre og da spesielt fremmede. Vi nordmenn er så tilbakeholdne. Må innrømme at jeg ikke sa noe til mannen som hadde en fin bukse som bare passet ham så godt. Ville ikke at det skulle misforstås. Anonymkode: 335c1...725 1 2
Daria Skrevet 13. juni #29 Skrevet 13. juni Ektefølte, spontane komplimenter er stort sett bare hyggelig, uavhengig av hvem de kommer fra og hva de handler om. Mannen som kom bort til meg i en butikk for å fortelle at jeg hadde så fin kropp var litt creepy - kanskje vel så mye fordi det var vinter og jeg hadde på meg en ikke veldig tettsittende kåpe - men ellers tar jeg imot det meste med takk og glede. Med årene har jeg også lært meg å ikke protestere - sier noen at jeg har fin kjole svarer jeg heller Takk, jeg er veldig fornøyd med den (eventuelt Ja, ikke sant?) heller enn Uff, denne gamle filla?... 4 1
Mardina Skrevet 16. juni #31 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 8.19): Hvordan hadde/har dere reagert hvis en fremmed dame i 50- årene (f.eks. meg) sier noe pent til dere når dere er i en butikk, går på gaten, venter på bussen eller lignende. Jeg har noen ganger lyst til å gi folk komplimenter, kanskje de har veldig fint hår, fin kåpe, er veldig vakre, har søte barn eller lignende. Ville dere syns det var ubehagelig og upassende? Anonymkode: 2b0bf...5c8 Hadde synes det var veldig hyggelig 😊 Det er ikke ofte jeg får komplimenter, så jeg setter alltid pris på de jeg får 😊 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #32 Skrevet 16. juni Jeg blir glad når andre kvinner komplimenterer meg. Når menn gjør det blir jeg ukomfortabel. Anonymkode: 0b0cd...a8d 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #33 Skrevet 16. juni makkapakka skrev (10 timer siden): Komplimenter er alltid fint å få. ‘Så pene pupper du har! Er de ekte eller har du tatt silikon?’ ’Digger de buksene på deg - de virkelig fremhever kameltåen din!’ ’Du er ganske pen til å være så tykk!’ Når du står i køen på matbutikken, sitter på venterommet hos legen eller noe. Nei, det er virkelig ikke alle komplimenter som er hyggelige, og det avhenger mye av tid og sted og hva en kommenterer på om det er ok eller ikke. Anonymkode: f433c...54f 1 2
makkapakka Skrevet 16. juni #34 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): ‘Så pene pupper du har! Er de ekte eller har du tatt silikon?’ ’Digger de buksene på deg - de virkelig fremhever kameltåen din!’ ’Du er ganske pen til å være så tykk!’ Når du står i køen på matbutikken, sitter på venterommet hos legen eller noe. Nei, det er virkelig ikke alle komplimenter som er hyggelige, og det avhenger mye av tid og sted og hva en kommenterer på om det er ok eller ikke. Anonymkode: f433c...54f Trodde komplimenter var det som var positivt, kommentarer er en helt annen sak. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #36 Skrevet 16. juni Jeg hadde veldig tykt og langt hår da jeg var yngre, og kunne få komplimenter av fremmede damer på grunn av det. Nå som jeg er eldre og skjønner hvor mye håret betyr for (enkelte av?) oss, har det hendt at jeg har sagt det samme til yngre, fremmede kvinner. Jeg håper virkelig det blir tatt godt imot. Anonymkode: ebd6a...23d 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #37 Skrevet 16. juni Jeg har gitt komplimenter til fremmede, og det ble godt mottatt. Er kvinne på ca 50 selv. Husker særlig for et par år siden en særdeles velkledd dame her i Oslo som jeg så av og til, alltid kledd i full 50-tallsstil med cardigans, skjørt, håndveske og med vippet lugg i håret, katteøyne-briller osv. Helt gjennomført. Kunne ikke ta øynene fra henne, det var så elegant! Har opplevd noen ganger å få komplimenter selv også, fra både kvinner og menn. Fra kvinner gjelder det gjerne sko og klær. En gang på trikken da jeg var mye yngre utbrøt en mann en gang spontant da jeg gikk i midtgangen «oi, jeg vil bare si at du er utrolig flott!». Et ekte kompliment i edru tilstand, fra en helt vanlig mann på vei til jobb, det husker jeg fortsatt veldig godt.😊 Anonymkode: ec519...331 1 4 1
Brunhilde Skrevet 16. juni #38 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): ‘Så pene pupper du har! Er de ekte eller har du tatt silikon?’ ’Digger de buksene på deg - de virkelig fremhever kameltåen din!’ ’Du er ganske pen til å være så tykk!’ Når du står i køen på matbutikken, sitter på venterommet hos legen eller noe. Anonymkode: f433c...54f Dine eksempler er ikke komplimenter, men drittslenging, og bare det at du kommer på å skrive det sier noe om deg som person. 🥺 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #39 Skrevet 16. juni Jeg har en ambisjon om å alltid si høyt de tingene jeg tenker som er hyggelige. Så jeg kommenterer og komplimenterer flere ganger i uka, rett og slett. Det kan være klær, hår, stil, når jeg ser en god forelder som møter barna sine på en god måte, når noen er flinke til noe, hva som helst. Jeg har lært ungene mine det samme, og de gir også ektefølte komplimenter over en lav sko. Det gjør meg stolt og glad. Mitt inntrykk er at alle synes det er hyggelig med positive kommentarer, og jeg skulle ønske flere sa høyt hyggelige ting istedet for å bare tenke de. Jeg blir alltid glad når folk komplimenterer klær eller hår eller personligheten min, når det er hyggelig og ikke creepy. Kvinne 40 år Anonymkode: 00ee5...1a2 2 1 1
Queen19 Skrevet 16. juni #40 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 8.19): Hvordan hadde/har dere reagert hvis en fremmed dame i 50- årene (f.eks. meg) sier noe pent til dere når dere er i en butikk, går på gaten, venter på bussen eller lignende. Jeg har noen ganger lyst til å gi folk komplimenter, kanskje de har veldig fint hår, fin kåpe, er veldig vakre, har søte barn eller lignende. Ville dere syns det var ubehagelig og upassende? Anonymkode: 2b0bf...5c8 Jeg blir kjempe glad! Er det et genuint kompliment uten baktanke, så blir jeg glad uansett kjønn og alder. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå