Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hadde/har dere reagert hvis en fremmed dame i 50- årene (f.eks. meg) sier noe pent til dere når dere er i en butikk, går på gaten, venter på bussen eller lignende. 

Jeg har noen ganger lyst til å gi folk komplimenter, kanskje de har veldig fint hår, fin kåpe, er veldig vakre, har søte barn eller lignende.

Ville dere syns det var ubehagelig og upassende?

Anonymkode: 2b0bf...5c8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et kompliment for litt siden. Da hadde jeg klippet meg i ny frisyre og en dame på butikken kom bort og sa: "Unnskyld, men jeg må bare for si at du var så fin på håret. Du kler virkelig den frisyren. Kan jeg spørre hvilken frisør du bruker?" Jeg synes det var kjempestas. 

Anonymkode: 531a7...b53

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Alaenera
Skrevet (endret)

Jeg hadde bare syntes det var hyggelig. Har flere ganger gitt komplimenter til fremmede (f.eks. sa jeg en gang til en kunde at jeg digget jakken hennes, og at den fargen passet bra til henne - det virker det som at hun ble glad for å høre). Synes bare det er koselig, jeg.

Endret av Alaenera
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt ovenfor en dame på bussen en gang som sa "Jeg har aldri spurt noen om dette før, men den leppestiften din er så utrolig fin. Vil du fortelle meg hvilket merke det er?". Jeg synes det var kjempehyggelig og hun fikk navnet på leppestiften. 

Anonymkode: 6fe5f...42d

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke kommentert direkte på utseendet eller utseendet til barn, men klær, frisyre, at ungene er "herlige" er bare trivelig :)

Anonymkode: 5fa79...975

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har både gitt og fått slike komplimenter, og det er bare hyggelig 😊

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min alder takker og bukker vi for alle komplimenter som kommer vår vei.

Hilsen K64

Anonymkode: 36007...e10

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det bare er hyggelig med komplimenter! Men jeg hadde tenkt meg litt om og formulert komplimentet riktig - hadde jeg fått høre at jeg var «veldig vakker» av en totalt fremmed, hadde jeg nok blitt litt redd. Det har faktisk skjedd, og  da har jeg blitt redd for at personene er psykisk syke og at det neste som skjer er at  de tar fram en kniv.

Anonymkode: cd51c...9bb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne gitt komplimenter til fremmede, men jeg tror ikke noen vil ha det av meg da jeg ikke er attraktiv på noen plan. Jeg er en kort, feit kvinne i midten av 40-årene. 

Anonymkode: 387b6...ec3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skulle gjerne gitt komplimenter til fremmede, men jeg tror ikke noen vil ha det av meg da jeg ikke er attraktiv på noen plan. Jeg er en kort, feit kvinne i midten av 40-årene. 

Anonymkode: 387b6...ec3

Jeg gir nå og da komplimenter til fremmede (damer) og er også kort og feit dame i 40-årene. Folk blir glade uansett når de får høre noe fint om seg selv/klesstil/leppestift og lignende. Hvorfor skulle ikke min og din mening være like bra som alle andres?  

Anonymkode: c886a...989

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får jevnlig komplimenter for kjolene jeg bruker, det er fra damer fra 30 år og oppover. Og synes det er utrolig hyggelig. Skulle ønske jeg selv var flinkere til å gi komplimenter. 

Anonymkode: dfddf...ad6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig hyggelig, vi burde generelt være mer rause.

Anonymkode: 3968a...ad7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det har utrolig nok skjedd meg noen ganger før, og jeg syns alltid det er like hyggelig, selv om jeg kan bli veldig overrasket og av den grunn gjør situasjonen litt klein.

Anonymkode: a6b48...296

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ubehagelig… 

Anonymkode: 7c233...4b9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At kjolen eller leppestiften er fin er jo ikke et kompliment. Har jo ikke noe med meg å gjøre 

Anonymkode: ff341...fb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At kjolen eller leppestiften er fin er jo ikke et kompliment. Har jo ikke noe med meg å gjøre 

Det indikerer at den som komplimenterer deg mener du har god smak, for eksempel. 

Anonymkode: a6b48...296

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har fått kompliment for kjole flere ganger, og de sier da ofte hvor fin den er på meg og. 

Anonymkode: dfddf...ad6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det liker jeg! Har fått kommentarer på klær og parfyme, og det synes jeg er hyggelig.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det forrige komplimentet jeg ga var til en litt yngre kvinne (enn meg) sin sveis. En utrolig fin bob som jeg falt helt pladask for. Hun virket glad for det komplimentet og takket så mye. Selv har jeg fått komplimenter av andre kvinner gjeldende både klær, hår og vesker, og hvert kompliment har jeg tatt positivt. Anser komplimenter fra kvinner langt mer verdifulle enn komplimenter fra menn, siden jeg antar at menn alltid har en agenda. Det finnes også et par kvinner i omgangskretsen min som slenger rundt seg med komplimenter høyt og lavt, vidt og bredt, men sånt smiskete fjas tar jeg ikke seriøst. Når alt er fantastisk og fint og flott så mister komplimentene sin verdi. Komplimenter bør være ekte og ærlige - og gjerne til fremmede😊

K41

Anonymkode: 05ae6...738

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Selvfølgelig er det et kompliment!

Jeg både gir og får komplimenter, syns begge deler er hyggelig og de fleste ser ut til å bli glade for det. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...