AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Det er en ting jeg har tenkt en del på etter at jeg opplevde en forjævlig periode for ikke så kjempelenge siden på min arbeidsplass, med dårlig ledelse og en kollega som prøvde å ødelegge navnet mitt på jobben. Nå er alt dette over og forbi, men jeg har tidvis hatt stort behov for å uttrykke meg og da har forumet vært til stor hjelp - det er deilig å «rope ut» noe i det offentlige rom, som de kan komme til å lese, men som ingen kan si at er deg. Og jeg ser at mange andre gjør det samme. Jeg har for det meste skrevet ganske generelle ting som kunne skjedd på de fleste arbeidsplasser, mens noen innlegg kanskje har hatt mer gjenkjennbare elementer. Og jeg tenker - det er vel ikke mulig å bruke noe slikt mot noen med mindre man opplyser om hvor dette er eller andre klart identifiserende ting? Jeg har ihvertfall tenkt at hvis de skulle komme og påstå at jeg har skrevet noe her, så nekter jeg bare. Kan nevne at jeg vet ett og annet om arbeidsrett og bevisbyrde generelt. Men man vet aldri hva sprø ledelse og sprø kolleger kan finne på. Tanker? Anonymkode: 23798...fa8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #3 Skrevet 13. juni Hadde ikke vært redd for å ta opp ting som er anonymisert og kanskje "pyntet" litt på. Anonymkode: 3c383...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde ikke vært redd for å ta opp ting som er anonymisert og kanskje "pyntet" litt på. Anonymkode: 3c383...a8e Men hvis det er anonymisert, men så blir sammensetningen av historien gjenkjennelig? Selvom ingen kan si at det ER deg som har skrevet det, fordi det jo faktisk kan ha skjedd det samme på andre arbeidsplasser. Anonymkode: 23798...fa8
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Jeg hadde ikke bekymret meg så mye over dette, vi er ikke så unike som vi tror. Flere ganger her inne har jeg lest innlegg jeg selv kunne ha skrevet hadde det ikke vært for at jeg aldri har opprettet en tråd selv her inne så kunne jeg lett trodd det var min tråd og situasjon. Har venner som har hatt veldig spesielle opplevelser og plutselig så står det om tilsvarende her inne men de skriver ikke her inne. Det jeg vil frem til er jo at vi alle lever ganske så likt og har mange like situasjoner. Anonymkode: 06228...d6c 2 1
Macro Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Men det er jo ikke ulovlig å diskutere noe på et diskusjonsforum. Så lenge ingen er navngitt så er det jo rimelig kleint å komme til arbeidsgiver og si " Jeg tror Kari klager over meg på Kvinneguiden".
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Om noen hadde trodd at de kjente noe igjen så hadde jeg blånekta og Inge kunne straffe meg for noe uten bevis. Anonymkode: 2b8c1...790 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni jeg ville i så fall lent meg tilbake og bare ventet og latt dem grave sin egen grav.. Arbeidsgiver har en hårfin balansegang foran seg i en slik setting som TS beskriver og det er lett å falle om TS beholder roen.. Anonymkode: 90503...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå