AnonymBruker Skrevet 13. juni #1 Skrevet 13. juni Har et par sko jeg vil ta tilbake til XXL. Men hvis de er på randen av konkurs, kan jeg da risikere at det ikke er penger å tilbakebetale meg? Anonymkode: 36aeb...7a2
Snublefot62 Skrevet 13. juni #4 Skrevet 13. juni MarianneE skrev (2 minutter siden): Hvorfor tenker du at de er på randen av å gå konkurs? https://e24.no/naeringsliv/i/eMnMe9/ekspert-om-xxl-overhengende-fare-for-konkurs 2 1
MarianneE Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni Snublefot62 skrev (1 minutt siden): https://e24.no/naeringsliv/i/eMnMe9/ekspert-om-xxl-overhengende-fare-for-konkurs Oj, se der ja. Takk for at du gadd å finne frem saken. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Iiiik jeg har masse bonus til gode hos dem, som blir aktiv om et par uker 😱 Anonymkode: b6660...4aa
Snublefot62 Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Iiiik jeg har masse bonus til gode hos dem, som blir aktiv om et par uker 😱 Anonymkode: b6660...4aa Jeg ville nok prøvd å brukt den snart om jeg var deg. For om et par uker vil varelageret deres være ganske så skralt om de ikke betaler leverandørene sine. Vi er og på innspurten av sommerferien hvor folk får feriepenger og kjøper sportsutstyr/treningsutstyr for milliarder. Så dårlig timing for de, og stor sannsynlighet for at det blir tomme hyller hos de fort. Noe som ikke har vært så uvanlig de siste årene her lokalt i det minste.
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Da drar du idag og leverer de inn. Når transaksjonen er gjort kan de ikke stoppe den. Ev. kan du bytte til noe annet. Å drøye det er iallfall bare dumt. Anonymkode: 6eb5e...907 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni Ja. Hvis det er noe galt med skoene kan du fortsatt fremsette en reklamasjon overfor tidligere salgsledd, altså produsent eller andre på veien fra produsent til XXL, men f.eks. åpent kjøp-ordningen til XXL kan du kun gjøre gjeldende overfor XXL. Og denne typen "ekstraservicer" som åpent kjøp for kunder er ikke øverst på listen over hva eventuelle penger skal gå til ved en konkurs, akkurat. Da er det lønn til de ansatte som har førsteprioritet. Anonymkode: 9cd4d...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni Xxl har vært på randen av konkurs i mange år. De har ALDRI drevet bra… butikkene har jo vært tomme for varer i mange år. Anonymkode: 6f1d3...087 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni Inntil videre går driften som normalt for oss som kunder. Men hvis du har noe som skal returneres fordi du ikke vil ha det lengre, åpent kjøp, så ville jeg gjort det uten å vente for lenge. Samme med eventuelle bytte, eller reklamasjon av xxl sine egne produkter. Hvis det er reklamasjon på f.eks nike sko, så vil du uansett være dekket via produsent. Jeg tror XXL blir reddet da. Ikke nødvendigvis alle butikker, og ikke nødvendigvis helt med samme type drift som i dag, men jeg tror ikke at de slås konkurs og legger ned alle butikker. Jeg tror de enten blir reddet og legger om driften til noe som er mer bærekraftig, eller at de blir kjøpt opp. Anonymkode: 734d8...0d3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Xxl har vært på randen av konkurs i mange år. De har ALDRI drevet bra… butikkene har jo vært tomme for varer i mange år. Anonymkode: 6f1d3...087 Stemmer, men nå har de sluttet å betale kreditorer så nå er faren for konkurs svært reell. Den nye eieren har også sagt at de er villige til å la selskapet gå konkurs om ikke kreditorer, utleiere, osv er villige til å reforhandle avtalene slike at XXL får lavere utgifter og mindre gjeld. Men helt utrolig hvor elendig XXL har vært drevet de siste 10 årene. Så nettopp på nyhetene at de nye eierne stemte mot at det forrige styret som nå har fått sparken skulle få en ekstra bonus som de var forespeilet. Det sier jo sitt om hvordan selskapet har vært drevet når styrelederen var blitt forespeilet 250 000 i bonus som takk for jobben når denne jobben bestod i gjøre et dårlig selskap enda dårligere. Aksjekursen hadde falt med 95 prosent siden han ble styreleder. Bra at de nye eierne skjønte at denne styrelederen både burde sparkes og ikke få noe bonus for jobbe. Anonymkode: e31ee...86e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni Ser frem til konkurssalget. Kan gjøre noen kupp i butikkene deres da. 👍 Anonymkode: 2fd92...328 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har et par sko jeg vil ta tilbake til XXL. Men hvis de er på randen av konkurs, kan jeg da risikere at det ikke er penger å tilbakebetale meg? Anonymkode: 36aeb...7a2 Sender du pr. post så kan du ved konkurs, regne både skoa og pengene som tapt. Anonymkode: ffe2e...147 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #15 Skrevet 14. juni Går de konkurs så er nok alt av bonuspoeng, gavekort, tilgodelapper og sånt tapt. Reklamasjon kan man fortsatt gjøre, må gjøres til neste ledd - importør / produsent Anonymkode: 21a81...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #16 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ser frem til konkurssalget. Kan gjøre noen kupp i butikkene deres da. 👍 Anonymkode: 2fd92...328 Hadde ikke regnet med noe konkurs salg. Går XXL konkurs så kjøper nok bare Fraser opp konkursboet og selger det i de nye butikkene de kommer til å starte opp Anonymkode: 21a81...7f2 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni Jeg hadde glemt at XXL eksisterte. Ikke rart de går konkurs. Anonymkode: 4c7fa...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni Fornøyd med xxl jeg. Problemet er økonomien generelt. Mange bedrifter sliter nå og sparker folk. Anonymkode: 51bcc...90d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Xxl har vært på randen av konkurs i mange år. De har ALDRI drevet bra… butikkene har jo vært tomme for varer i mange år. Anonymkode: 6f1d3...087 I tillegg et varelager med varemerker ingen helt forstår seg på.. Flere år siden jeg handlet på XXL. Handler i snitt fritidsutstyr for 15-20 tusen kroner hvert år Anonymkode: ac874...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fornøyd med xxl jeg. Problemet er økonomien generelt. Mange bedrifter sliter nå og sparker folk. Anonymkode: 51bcc...90d Nå har jo andre sportsbutikker gått svært bra i samme tid som XXL har gått elendig. Så det handler ikke om at markedet er dårlig, det handler om at XXL har blitt drevet elendig. Anonymkode: e31ee...86e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå