Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid februar, og har siden da vært sykemeldt i den den jobben jeg har (20%), og jobbet redusert i den andre jobben jeg har (20%). Jeg har til juni tjent ca 100 000. I juli, august og september forventer jeg å tjene 50 000 før skatt hver måned, fordi jeg er bedre i form og kan jobbe 100% i begge jobber. Jeg har termin i november og tenkte å ta foreldrepenger i oktober. Hvordan vil de månedene med redusert inntekt påvirke foreldrepengene mine? Vil jeg få mindre pga de månendene jeg har jobbet mindre eller vil nav regne ut i fra de 3 siste månendene. Lønner det seg da at jeg jobber ut september måneden og tar først permisjon rett før fødsel

Anonymkode: 14d1d...9cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel de 3 siste mnd før du går ut i permisjon de regner ut ifra, mener jeg

Anonymkode: 7054b...25f

Skrevet

De har ganske grei oversikt på nav sine nettsider. Er de siste 3 kalendermånedene som teller, men hvis det er mer enn 25% avvik fra gjennomsnittet, så tar de en ny vurdering (det er da tenkt for å sikre at de som er sykmeldt rett før de går i permisjon ikke skal tape penger som jeg forstår, så i ditt tilfelle blir det nok de siste 3mnd).

AnonymBruker
Skrevet

§ 14-6 andre ledd – Ytelser som likestilles med yrkesaktivitet i opptjeningsperioden

Etter denne bestemmelsen gir noen livsoppholdsytelser opptjeningsrett. Dette gjelder dagpenger etter kapittel 4, sykepenger etter kapittel 8

Anonymkode: 733d8...01c

AnonymBruker
Skrevet

Sykepengene teller med i permisjonsgrunnlager 

Anonymkode: c77a0...852

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Skal selvfølgelig snakke med nav snart, men jeg tjente mye mindre i perioden jeg var sykemeldt og perioden jeg hadde permisjon uten lønn. I tillegg jobbet jeg redusert(fortalte det til arbeidsgiver) pga bekken plager. Vil dette gå utover den regelen om 25%, er det noen som har vært borti noe lignende og vet hvordan det ble for dem?

Anonymkode: 14d1d...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...