Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal studere litteratur og skriving til høsten og vurderer å droppe laptop.  Har en IPad Pro m4 med 1T lagring, har også et sånt magic Keyboard til den.

Vil det funke, eller trenger jeg laptop også? Har stasjonær hjemme.

Anonymkode: 63242...8e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke krever noe spesiell programvare så vil jeg si det burde fungere. Jeg brukte ipad selv til notater og skriving. Studerte historie :)

Anonymkode: c20c3...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Den vil ikke kunne brukes på skoleeksamen, dersom institusjonen du studerer ved har BYOD. 

Anonymkode: d53ed...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si nei, mtp manglende programvare til iOS.

Anonymkode: ce217...a77

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte ha laptop for å kjøre eksamener gjennom wiseflow, enten Windows eller Mac. 
Du burde sjekke hva universitetet ditt råder om laptop og operativsystem. 

Men så mange hadde iPad som «notatblokk» i mange fag

Anonymkode: 0276a...717

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 20.43):

Den vil ikke kunne brukes på skoleeksamen, dersom institusjonen du studerer ved har BYOD. 

Hvis institusjonen har en policy for å kunne ta med egen enhet, så kan den ikke brukes på skoleeksamen?

Det ikke akkurat logisk.

Jeg klarer uansett ikke å se at enhetstype skulle være en særlig utfordring her.

-Nettverksingeniør på 27 året

Anonymkode: 1e666...ec4

Skrevet (endret)

Viss det er snakk om bruk på universitetet, så greier du deg ypperleg med ein smarttelefon, ein penn og ein god, gamaldags notatbok. 

Endret av Mandagsunge
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis institusjonen har en policy for å kunne ta med egen enhet, så kan den ikke brukes på skoleeksamen?

Det ikke akkurat logisk.

Jeg klarer uansett ikke å se at enhetstype skulle være en særlig utfordring her.

det er ikke alle program som kjører på en ipad.. Som netverksingeniør regner jeg med du visste dette? 

Anonymkode: 757e0...15c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det er ikke alle program som kjører på en ipad.. Som netverksingeniør regner jeg med du visste dette? 

Anonymkode: 757e0...15c

Hva har programstøtte med at institusjonen tillater BYOD å gjøre? Som var det jeg kommenterte.

Og ja, selvfølgelig vet jeg at ikke alle programmer kjører på en iPad. Det er også allerede nevnt i tråden, jeg kommenterte det jeg siterte.

AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (2 timer siden):

Viss det er snakk om bruk på universitetet, så greier du deg ypperleg med ein smarttelefon, ein penn og ein god, gamaldags notatbok. 

Virkelig ikke. Hvis man vil skrive oppgaver på noen tusen ord på mobil så kan man det, selvom det høres unødvendig tungt ut. Men eksamen må man ha en enhet som støtter programmet som brukes. Hos oss er det Wiseflow. Jeg er ganske sikker på at vi på Usn ikke kan bruke nettbrett, men det bør være enkelt å søke opp. 

Anonymkode: 1a3bf...e36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettbrett, Chromebook, pc'er med Linux eller Windows 10s/11s-mode fungerer ikke på digital eksamen på Usn. Så da er man avhengig av at alle emner har muntlig eksamen hvis man skal klare seg med nettbrett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Virkelig ikke. Hvis man vil skrive oppgaver på noen tusen ord på mobil så kan man det, selvom det høres unødvendig tungt ut. Men eksamen må man ha en enhet som støtter programmet som brukes. Hos oss er det Wiseflow. Jeg er ganske sikker på at vi på Usn ikke kan bruke nettbrett, men det bør være enkelt å søke opp. 

Når hen har stasjonær PC heime så vil ein bærbar kun vore naudsynt til skuleeksamen, som for dei fleste vil vere kanskje to eller tre dagar av terminen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er journalist og bruker nesten utelukkende Ipad. Selv om denne er helt genial så drar jeg likevel frem Macen innimellom. Ville iallefall hatt en tilgjengelig.

Anonymkode: ecefc...483

AnonymBruker
Skrevet
Mandagsunge skrev (23 minutter siden):

Når hen har stasjonær PC heime så vil ein bærbar kun vore naudsynt til skuleeksamen, som for dei fleste vil vere kanskje to eller tre dagar av terminen. 

Jeg svarte kun på det du skrev, i tilfelle noen kommer senere og tror at man klarer seg med de tingene. 

Jo, så lenge ts har et alternativ som innebærer laptop, uten at hen har laptop så er det jo ikke noe problem 😅 bortsett fra at man også skal være admin på pc man har med på eksamen. 

AnonymBruker
Skrevet

På universitetet jeg jobber på har vi lånepcer å tilby på eksamen. Lurt å søke om i god tid på forhånd før eksamen. Så lenge stedet du skal studere tilbyr lånepc på eksamen så går det nok helt fint med ipad ellers

Anonymkode: 0ae18...22b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2025 den 7.44):

Det ikke akkurat logisk.

Nei, hverken Wiseflow eller Inspera er mulig å bruke under skoleeksamen. Så vidt meg bekjent er disse de to eneste eksamenssystemleverandørene i sektoren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...