Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Øretelefoner 24/7, så går det bra for alle. Skulle vært påbudt. 

Anonymkode: 7aa32...aa9

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Timesvis hver dag. Aldri fått klage.

Anonymkode: 4a66b...47a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører aldri musikk. Noen ganger kan jeg høre litt tv, men sjeldent. Jeg spiller musikk, men ikke så naboene hører det. Bor man i blokk o.l så man ta normale hensyn. Ikke nødvendig å pumpe opp bass og volum, eller se på tv med surround.

Anonymkode: 3983a...32d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker trådøst headset til tv og musikk. Det burde alle gjøre som bor i blokk

Anonymkode: f3444...990

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min kjære nabo gjennom 6,5 år har flyttet og istedet har det flyttet inn et drog av ei drittkjerring som klager på musikk innenfor vedtektene i sameiet. Var aldri noe problem med forrige nabo. Hva er regnet med normal mengde musikk pr uke, egentlig? Syns regelverket er så vagt og lite spesifikt.

Anonymkode: c9367...047

Hver dag. Bruker gode øretelefoner.

Endret av Supernaut
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ojda, fikk du godt nok tak i perlekjede ditt?

Jeg forstår at man ikke kan gjøre som man vil, men skal de som ønsker å ha det stille som i graven hele tida diktere, altså? Syns det er urimelig. Savner gamle naboen! Da var det lev og la leve. Skulle vært egne blokker for de som ikke tåler en lyd og forventer at et helt sameie skal ta hensyn til det. Utenom droget er nesten alle av oss glad i å ha venner over,  høre på musikk og skravle. Droget sitter der alene og ni-lytter etter alle lyder som er høyere enn en hvisken. 

Høres ut som om du ville trives bedre i enebolig, eller i en øde hytte.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Dette er jo et ikke-eksisterende problem siden vi har headset. 🤦‍♀️

Anonymkode: 6741c...9a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor ikke i blokk, men bygård. Vi hører på musikk hver dag, og sønnen øver på cello hver eneste dag. 

Anonymkode: 623fe...0d5

Skrevet

Du spiller for høyt. Demp volumet eller bruke øreplugger. Forstår godt at hun klager. Selv om du spiller midt på dagen, kan du ikke spille så høyt du vil. Ingen naboer som liker musikken din.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du investerer i dyre, gode hodetelefoner og spiller så høyt du vil. 

Det er mye mer lytt i blokker enn det mange tror. Sist jeg bodde i blokk hørte jeg melodien til nitimen, hva som skjedde på do og på soverommet. Ett ord: ekkelt. Det er dessuten helt uutholdelig å også høre fremmede menneskers musikalske preferanser, siden jeg selv elsker musikk. Helt grusom tortur å høre andre bestemme spillelisten som overdøver alt inne hos meg selv.

Anonymkode: e351c...b65

• Liker 3
Skrevet

Da jeg bodde i blokk, gjorde jeg endel småting mot naboen når han ikke ga seg. Jeg jobbet hjemmefra og han spilte skyhøyt gjennom hele dagen.

• Nyttig 1
Skrevet

FB_IMG_1749835535924.thumb.jpg.b9bc1231cbdaa151588c44f716e60de1.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Daglig, men ikke veldig høyt. Hører vanligvis ikke musikk fra andre leiligheter med mindre noen har fest, og ikke fått noen klager heller. Hører derimot når nabojenta øver på piano, men det syns jeg bare er koselig. 

Anonymkode: edc54...d8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg vet ikke hvor godt det høres inn til naboen. Jeg hører på, på samme lydstyrke og mengde som forrige nabo. Har en liten bluetooth-høyttaler, ikke noe store greier.

Spør om å få høre inne hos naboen da så kan du tilpasse lyden  

Anonymkode: 75968...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde naboen hatt musikk eller radio som var litt dempet så er det helt ok.

Jeg bruker selv headset.

Anonymkode: f3246...5ad

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man har lov eller ikke er vel mindre viktig. Jeg er selv av den generelle oppfatningen av at folks behov for ro og hvile i sitt eget hjem triumfer retten til at jeg skal bråke. Jeg er derfor veldig opptatt av at det bråket jeg ikke trenger å utsette naboene for, det skal de få slippe. Dette innebærer at jeg har musikk på headsettet, ingen souround lyd på tv, barn og hund får ikke leke høylytt inne! Hender en gang eller to i løpet av året at vi har folk på en liten sammenkomst, og da er det ikke så lett å ha musikk rett på øret. Setter da opp nabovarsel og gir oss før klokka 22.

Anonymkode: 4deea...e81

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i blokk spilte jeg selvfølgelig musikk,men på et lavt volum. Men ble litt "gal" da en tidligere nabo på repeat spilte barbie girl av Aqva .

Anonymkode: ec170...76a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da jeg bodde i blokk spilte jeg selvfølgelig musikk,men på et lavt volum. Men ble litt "gal" da en tidligere nabo på repeat spilte barbie girl av Aqva .

Det er jo definisjonen på tortur.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje det var et tilsvar på at du ikke spilte så lav musikk som du trodde.

Anonymkode: 4deea...e81

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig lytt her, så jeg hører bare på musikk med hodetelefoner. Så kan jeg ha på så høyt jeg vil uten å plage naboen. "Innenfor tillatte tider" betyr jo i teorien at man kunne dundre løs mange timer hver dag, men det gjør man jo ikke. Og heldigvis har vi også en regel om at man skal være forsiktig med musikk siden den forplanter seg så lett i betongen. De fleste respekterer det. 

Anonymkode: 7982e...44a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...