Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Herregud så passiv-aggressivt og stusselig! Enten betaler du fordi det er greit for deg å betale, eller så ber du henne betale for sine egne drinker, ikke sånn hinte-piss, og «ga henne en såååå stor sjangse til å betale». Du trives jo helt klart ikke med å være raus.

Anonymkode: f3aae...1ab

Hei AnonymBruker «Hinte-piss Herregud». Jeg oppførte meg overhodet ikke passivt -aggressivt mot henne. Jeg bare registrerte det som skjedde, og det ble notert i min mentale bok. Jeg har ikke interesse av å lære opp en voksen dame i dette.

Jeg trives med å være raus, men jeg trenger at det i det minste anerkjennes. Man kan ikke spille ball med noen som ikke sentrer litt tilbake.

Anonymkode: e4e1d...c37

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kvinner flest forventer å bli spandert på ved første date. 

Anonymkode: 5c266...771

Det er ikke mitt inntrykk, jeg føler de fleste forventer at det splittes ganske fair. TS

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er dame og jeg synes damer som du beskriver- er helt forkastelige. Jeg har aldri på noen måte latt en mann åpne lommeboka si såpass og ikke bli spandert på tilbake. Er sånn jeg fant mannen min, han var drittlei av damer som så det som største selvfølge at de skal spanderes på uten noe takknemlighet. Vi var på byen etter en fest hvor han kjøpte 2 drinker til oss, jeg ble glad og takket masse og senere puttet jeg penger for utlegg rett i lomma. Vi dro hjem til han etter byturen og 15 år senere er vi gift med hus og 2 små barn 😊

Anonymkode: 5311d...1ec

Du er en keeper og det noterte mannen din seg🙋🏻‍♂️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kvinner flest forventer å bli spandert på ved første date. 

Anonymkode: 5c266...771

Dette er en utdatert myte. Nå i 2025 forventer de fleste kvinner at man betaler hver for seg på første date.

Anonymkode: 97cca...986

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hu var fin, så da betaler de ikke. 

Jeg er ikke fullt så fin, så jeg er vandt til å betale for meg selv

Anonymkode: 6c1fd...0df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig sjarmerende og plusspoeng når mannen tilbyr seg å betale på første date, men ville aldri forventet det. Ville da forsøkt å betale for min del eller evnt. insistert på å betale neste runde. 

Anonymkode: dc754...477

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes hun var frekk. Samtidig kunne du ha sagt noe. «skal vi be om å splitte, eller skal en vipse» etc… 

Anonymkode: bacc5...256

Jeg kunne ha gjort det. Men jeg tror jeg ville gjort det samme igjen, så lenge det er snakk om relativt små beløp. All in all får jeg bedre følelse med meg selv å gjøre det slik, og heller droppe relasjonen hvis det vedvarer. De aller fleste, vil jeg gjenta, er ikke slik.

Jeg har en slik dame på jobben. På avdelingen ble det delt ut gratisbilletter til ansatte til en konsert og jeg var blant arrangørene. Det ble tydelig kommunisert at disse var kun for ansatte. Hun prøvde gjennom flere ulike kanaler å snike til seg en ekstra gratisbillett til mannen sin, med rare forklaringer til ulike personer. Billetter til arrangementet var åpent for offentlig kjøp😂. Så det handlet kun om den tusenlappen.  Vi måtte sette foten ned.

Det eneste hun satt igjen med etterpå var et dårlig rykte på seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som om det ble feil på alle måter. Så ikke tenk mer på det og kom deg videre. 

Men jeg leser jo mellom linjene her at du håpet du ville få et ligg utav kvelden, og at det var derfor du spanderte. Og først i ettertid at det ikke ble noe så reagerer du. 

Anonymkode: 93dd4...690

Hvor leser du det??? 

• Liker 2
Skrevet

Så jeg var på date med en dame i går. Det var hyggelig, men hun regelrett slet meg ut med å prate i ett kjør. Vi er åpenbart på to ulike frekvenser, og jeg ser ikke hvordan vi kunne passet sammen.

Men hun var jo fin, 😂så jeg tenkte at jeg kunne spørre henne om snap etter daten. Det takket hun pent nei til «jeg har bare nære venner på snap» fair enough. Ingen av oss følte det da! Selv om jeg alltid kjenner det litt i egoet når noen ikke liker meg, skal innrømme det.

Hun snakket non stop om hvor mye hun jobber for å tjene penger til å reise. Hun fortalte også hvordan hun hadde solgt unna en haug på Finn de siste dagene.

Likevel enset hun ikke en mine da jeg dro kortet ved to ulike barer og endte opp med å betale all drikke. Den siste gangen brukte jeg ekstra lang tid også, bare for å gi henne tid til å skyte inn at hun burde betale. Jeg ønsker jo å være en gentleman.

Kan ikke huske sist at en jente ikke engang tilbød seg å betale. Hun takket heller aldri for at jeg betalte heller. Altså, jeg kan fint betale alt, men da trenger jeg i det minste at det settes pris på.

Det var noe seriøst usjarmerende ved det. 

Noen jenter tar det som en selvfølge at gutten betaler for begge, noe som er ganske uhøflig. En bør i det minste tilby seg å betale for sin del og så får det være opp til motparten å insistere på å betale. Hun hørtes jo egentlig litt selvsentrert ut også som bare snakket om seg og sitt, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du ville ha snap-en hennes, det høres jo ikke akkurat ut som det var full klaff?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er hun veldig pen? Da regner man kanskje å bli påstandert.  Jeg er gjennomsnittlig utseende dame, og har alltid betalt for meg. K 47

Anonymkode: 7ef8e...fc8

Hun har vel heller litt høye tanker om seg selv og setter seg selv på en pidestall og forventer at mannen skal varte henne opp, ta regningen og være den som alltid tar initiativ. Det er flere i den kategorien på KG også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om det ble feil på alle måter. Så ikke tenk mer på det og kom deg videre. 

Men jeg leser jo mellom linjene her at du håpet du ville få et ligg utav kvelden, og at det var derfor du spanderte. Og først i ettertid at det ikke ble noe så reagerer du. 

Anonymkode: 93dd4...690

Dette!

Anonymkode: 8ffe5...5e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg var på date med en dame i går. Det var hyggelig, men hun regelrett slet meg ut med å prate i ett kjør. Vi er åpenbart på to ulike frekvenser, og jeg ser ikke hvordan vi kunne passet sammen.

Men hun var jo fin, 😂så jeg tenkte at jeg kunne spørre henne om snap etter daten. Det takket hun pent nei til «jeg har bare nære venner på snap» fair enough. Ingen av oss følte det da! Selv om jeg alltid kjenner det litt i egoet når noen ikke liker meg, skal innrømme det.

Hun snakket non stop om hvor mye hun jobber for å tjene penger til å reise. Hun fortalte også hvordan hun hadde solgt unna en haug på Finn de siste dagene.

Likevel enset hun ikke en mine da jeg dro kortet ved to ulike barer og endte opp med å betale all drikke. Den siste gangen brukte jeg ekstra lang tid også, bare for å gi henne tid til å skyte inn at hun burde betale. Jeg ønsker jo å være en gentleman.

Kan ikke huske sist at en jente ikke engang tilbød seg å betale. Hun takket heller aldri for at jeg betalte heller. Altså, jeg kan fint betale alt, men da trenger jeg i det minste at det settes pris på.

Det var noe seriøst usjarmerende ved det. 

Du er lowkey gjerrig

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du er en keeper og det noterte mannen din seg🙋🏻‍♂️

Typisk norsk mann kommentar. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilbake i mine tinder dager så var det forventet at man betalte hver for seg på første date. Man vet jo ikke om man kommer til å ha kjemi, man kjenner hverandre ikke helt enda. Skal sies at de fleste menn tilbød å betale, men først etter jeg dro fram kortet mitt. Sånt skal man i det minste takke for, hun her hørtes vel egentlig litt uhøflig ut.

Anonymkode: 9c7be...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er lowkey gjerrig

Du er for kravstor og høres ut som en som bare tenker på seg selv

Anonymkode: c00e6...cfc

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bare å spørre om man skal dele regningen? Istedenfor å forvente at hun skal tilby seg. Hvis det er viktig for en å ikke betale så må man si det. Det er ikke alle som tenker over at de skal det om de er vant til å bli påstandert og det virker som mannen synes det er ok.

For min del så kan jeg gjerne betale og er vant til å gjøre det, men har vel inntrykk av at de som er veldig pene blir påstandert oftere enn vanlig. Mulig jeg tar feil, men tenker at menn tenker at selv om personligheten til en pen dame er kjip så kan man gjerne ligge med henne og da er det helt ok å spandere litt på henne. 

Anonymkode: 0771b...584

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke bare å spørre om man skal dele regningen? Istedenfor å forvente at hun skal tilby seg. Hvis det er viktig for en å ikke betale så må man si det. Det er ikke alle som tenker over at de skal det om de er vant til å bli påstandert og det virker som mannen synes det er ok.

For min del så kan jeg gjerne betale og er vant til å gjøre det, men har vel inntrykk av at de som er veldig pene blir påstandert oftere enn vanlig. Mulig jeg tar feil, men tenker at menn tenker at selv om personligheten til en pen dame er kjip så kan man gjerne ligge med henne og da er det helt ok å spandere litt på henne. 

*Enn vanlige kvinner skulle det stå. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hurra for feminisme og likestilling 😂😂 merkelig hvordan på akkurat dette feltet så er det mange som er stuck på 1970 tallet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hurra for feminisme og likestilling 😂😂 merkelig hvordan på akkurat dette feltet så er det mange som er stuck på 1970 tallet.

Jeg skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med å spørre istedenfor å dra kortet fordi man ikke tør å gjøre det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med å spørre istedenfor å dra kortet fordi man ikke tør å gjøre det. 

La oss snu på det, hvorfor kunne ikke kvinnen dratt frem kortet, hvorfor må mannen være den som tar initiativ? Derav min kommentar...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...