Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som tenker at hvis det ikke går an å snakke normalt med kolleger, kommentere ting på en hyggelig/nøytral måte, hjelpe når det er noe de har oversett/glemt osv, så er det bare å holde tyst i flere sammenhenger, la dem gjøre feil, stille unødvendige spørsmål til tredjeparter internt som jeg vet svaret på og som de burde visst/sjekket og jeg sitter ved siden av personen osv?

Jeg tenker at det er konsekvensen av å være en vanskelig person. Har snakket med en annen kollega om dette og vi prøver i minst mulig grad å komme med innspill, for vi vet at det ikke blir tatt godt imot, så det er ikke bare meg.

I verste fall kan det slå tilbake på meg om jeg kunne forhindret feil, men jeg har gitt min overordnede beskjed om at det ikke er alle som er mottakelige for innspill, hjelp og at jeg derfor prøver å blande meg minst mulig.

Anonymkode: ca2ce...ac6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du på kennel eller i dyrehage siden de du er med på jobb glefser?

Anonymkode: 091a2...19a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jobber du på kennel eller i dyrehage siden de du er med på jobb glefser?

Anonymkode: 091a2...19a

Akvarie. Håper ikke at noen klarer å snevre det inn til riktig akvarie.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det kan slå tilbake på deg (hvis du f. eks. har en kontrollrolle e.l.), bør du si fra, så får du heller ignorere at folk glefser eller ta det opp med den det gjelder. Hvis vedkommende ikke er villig til å innstille seg, så kan man ta det med nærmeste personalleder.

Men jeg ville ikke giddet å gi noe mer hjelp/innspill på ting som ikke er mitt ansvar lenger. Når folk ikke oppfører seg, så får det konsekvenser fra min side gjennom at da forholder jeg meg kun til det som er mitt ansvar, og så får de heller gjøre feil og spørre andre.

Anonymkode: e709d...1cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kontrollerrolle, og lar ikke være å kommentere hvis jeg finner feil. De fleste syns det er ok at jeg gjør de oppmerksomme på det jeg har funnet, mens enkelte ikke liker det.

Jeg forventer at mine kollegaer og ledere gjør meg oppmerksom på feil jeg gjør. Uten tilbakemelding om det, kan jeg ikke utvikle meg. 

Anonymkode: 1f56f...423

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer med innspill til hvordan de skal gjøre jobben sin? 

Er du veileder/leder? 

Anonymkode: 1ae95...a28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 15.44):

Du kommer med innspill til hvordan de skal gjøre jobben sin? 

Er du veileder/leder? 

Anonymkode: 1ae95...a28

Det er jo slik det bør være, man kommuniserer, kommer med innspill, påminnelser osv. Dette er innad i et lederteam, vi er likestilte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...