AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Jeg kjøpte tre hipster truser i bomull forrige uke, og brukte de først uten å vaske de, og de passet perfekt. Vasket de så på 60 grader og tok en på meg i dag, og den har krympet minst en halv størrelse 😒 Er kvaliteten såpass dårlig? Anonymkode: 2b3d9...b2f
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Opplevd dette på jentungens truser derfra og kjøper de konsekvent for store. Etter vask og tørketrommel passer de fint Anonymkode: f873b...452 1
uglejenta Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Antakelig står det 40 på vaskelappen, så du kommer ingen vei med å klage når du har brukt 60. Men ja, kvaliteten speiler prisen, klærne derfra endrer fort passform. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Kjøp de på cubus i stedet, de tåler 60 grader bra og varer lenge. Anonymkode: 377a1...df5 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøp de på cubus i stedet, de tåler 60 grader bra og varer lenge. Anonymkode: 377a1...df5 Skulle akkurat til å skrive det samme. Er fornøyd med cubus. Anonymkode: 676d5...fec 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Jeg har funnet ut at første vask er viktig: vask plagget første gang på 30-40 grader (det som står i bruksanvisningen), så virker det som om plagget «setter seg» og neste vask kan være hardere. Har samme erfaring med H&M hipster truser, men vasker du de på 40% grader ved første vask så krymper de ikke om du vasker på 60% grader neste gang og for alltid. Anonymkode: 125ce...3cc 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 22.20): Jeg kjøpte tre hipster truser i bomull forrige uke, og brukte de først uten å vaske de, og de passet perfekt. Vasket de så på 60 grader og tok en på meg i dag, og den har krympet minst en halv størrelse 😒 Er kvaliteten såpass dårlig? Anonymkode: 2b3d9...b2f Står det 60 grader på vaskelappen? Du er jammen vågal som bruker truser uten å vaske dem først. Anonymkode: 39a26...388 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #9 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har funnet ut at første vask er viktig: vask plagget første gang på 30-40 grader (det som står i bruksanvisningen), så virker det som om plagget «setter seg» og neste vask kan være hardere. Har samme erfaring med H&M hipster truser, men vasker du de på 40% grader ved første vask så krymper de ikke om du vasker på 60% grader neste gang og for alltid. Anonymkode: 125ce...3cc Bruksanvisning på truser? 40% grader? 60% grader? Hva skjer her?? Anonymkode: 889c6...a2f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #10 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har funnet ut at første vask er viktig: vask plagget første gang på 30-40 grader (det som står i bruksanvisningen), så virker det som om plagget «setter seg» og neste vask kan være hardere. Har samme erfaring med H&M hipster truser, men vasker du de på 40% grader ved første vask så krymper de ikke om du vasker på 60% grader neste gang og for alltid. Anonymkode: 125ce...3cc Takk for tips👌 Ts Anonymkode: 2b3d9...b2f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #11 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Står det 60 grader på vaskelappen? Du er jammen vågal som bruker truser uten å vaske dem først. Anonymkode: 39a26...388 Vågal? Har alltid gjort det og ikke fått ubehag i underlivet Ts Anonymkode: 2b3d9...b2f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #12 Skrevet 13. juni Ts her Jeg ser nå at det står 40 på vaskeanvisningen, men siden de er av bomull regnet jeg med de tålte 60 grader. Undertøy må vaskes på minst 60 grader Anonymkode: 2b3d9...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #13 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Jeg ser nå at det står 40 på vaskeanvisningen, men siden de er av bomull regnet jeg med de tålte 60 grader. Undertøy må vaskes på minst 60 grader Anonymkode: 2b3d9...b2f Hvorfor må det det? Anonymkode: 889c6...a2f
AnonymBruker Skrevet 13. juni #14 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor må det det? Anonymkode: 889c6...a2f For at de skal bli rene selvfølgelig Det er jo bakterier fra underlivet i trusen Ts Anonymkode: 2b3d9...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni #15 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For at de skal bli rene selvfølgelig Det er jo bakterier fra underlivet i trusen Ts Anonymkode: 2b3d9...b2f Bruker du ikke vaskemiddel? Anonymkode: bee80...5e3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #16 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bruker du ikke vaskemiddel? Anonymkode: bee80...5e3 Man vasker undertøy på 60° for å være sikker på å drepe alle vakterier. Man vasker også truser før førstegangs bruk for å bli kvitt rester av kjemikalier fra produksjonen. Anonymkode: 4ccb9...029 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #17 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man vasker undertøy på 60° for å være sikker på å drepe alle vakterier. Man vasker også truser før førstegangs bruk for å bli kvitt rester av kjemikalier fra produksjonen. Anonymkode: 4ccb9...029 Bakterier drepes med vaskemiddel på både 40 og 30 grader Anonymkode: bee80...5e3
AnonymBruker Skrevet 14. juni #18 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): For at de skal bli rene selvfølgelig Det er jo bakterier fra underlivet i trusen Ts Anonymkode: 2b3d9...b2f Vasker mine på 40. Blir rent Anonymkode: 889c6...a2f
AnonymBruker Skrevet 14. juni #19 Skrevet 14. juni Moderne vaskemiddel vasker rent på både 30 og 40 grader. Når de utvikler vaskemiddel i et miljøperspektiv, er vasketemperatur kjempeviktig, for lavere temperatur betyr mye mindre strøm. Når det står at det blir rent ved 30 grader, så blir det faktisk det. Jeg vasker normalt på 30 og 40 grader. En sjelden gang på 60, men alltid ved sykdom som diaré (noe som skjer omtrent aldri) for sikkerhets skyld. Anonymkode: e74c6...1ae
AnonymBruker Skrevet 14. juni #20 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bakterier drepes med vaskemiddel på både 40 og 30 grader Anonymkode: bee80...5e3 Nei såpe dreper ikke bakterier. Anonymkode: 49aa9...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå