AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni For alt jeg vet får jeg 500 000 i arv eller ingenting, men er det vanlig å bare forvente at man skal få? Jeg tar det ikke i beregning. Ikke fordi jeg har kjipe foreldre, men jeg har bare tenkt at jeg skal klare meg med det jeg tjener? Er jeg dum som ikke er mer egoistisk? Anonymkode: b1944...d10 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Jeg forventer at min mor bruker opp alle pengene på seg selv slik hun har fortalt meg hun skulle. Jeg regner med at en av tre ting skjer ang farsarven: 1) samboeren hans overtar alt. Bruker alt aom sitt eget og/eller gir det av verdi til hennes barn. 2) min halvsøster stikker avgårde med verdiene og utelater meg fra min del da jeg ikke har innsyn (annet land). 3) han etterlater seg bare gjeld. Anonymkode: 07c9e...c9d 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Det kommer an på hva du mener med "regner med". De fleste av oss overlever våre foreldre og arver dem. Så det regner jeg også med å gjøre en gang i framtiden. Det betyr ikke at jeg innkalkulerer en slik arv. Jeg lever av hva jeg/vi tjener, og når jeg passerer 70 får jeg nok en slant fra mine foreldre. Anonymkode: 11859...246 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Nei, det er ikke noe jeg forventer. Det er ikke mine penger. Syns det er litt sært at min far har skrevet alt over på kona for å være helt sikker på at vi ikke får noe, men han om det. På den andre siden, håper jeg de nyter livet og alderdommen og bruker opp pengene sine på ting de ønsker selv. Svigermor sa alltid, blir det mer enn 50 øre etter meg når jeg dør, har jeg regnet feil Anonymkode: b8646...a57 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Interessant spørsmål. Personlig regner jeg ikke med arv som del av min «wealth building», selv om jeg jo sannsynligvis vil arve noe en dag. Jeg regner allikevel med at til den tid vil jeg være godt etablert med et nedbetalt hus osv., så det som eventuelt kommer inn av arv kan muligens gå til å hjelpe mine barn. Anonymkode: eda93...159 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Nei, jeg regner med at de bruker sine egne penger på seg selv. Anonymkode: 9be1b...c6a
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Ja mange går nok å regner med det (desverre) Anonymkode: 6bab8...9e3 1
Fighter83 Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni (endret) Regner ikke med at jeg får noe, aldri gjort det. Håper jo selvfølgelig en dag å få noe men folk blir jo fort 80-90 år og det blir jo først om ca 20 år for min del. Har også fortalt alle at det bare er å kose seg og bruke opp alle pengene sine da ingen av oss regner med å få noe og vi har skapt vårt eget noe som betyr at vi egentlig ikke trenger noe fra dem annet enn oppmerksomhet og tid. Endret 12. juni av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Jeg har aldri basert min økonomi på arv, men når man vet at foreldre eier bolig, har sparepenger og ingen gjeld, så vil man jo arve. Anonymkode: 8ae7d...82a 13 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Foreldrene mine har hus og hytte, hvordan skal de kunne bruke opp det mens de lever? Så selvfølgelig havner dette hos oss barna. Det er ganske logisk og null "å regne med", når jeg arver det er jeg også såpass gammel at det får lite å si, kan kanskje hjelpe litt åp min pensjon. Så jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Har man eiendom i familien er det helt naturlig at det går til neste ledd, det sier seg jo litt selv. Anonymkode: 120b4...8a3 10 5
Daria Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Jeg har jo en viss oversikt over mine foreldres økonomi og eiendom og hvordan de forvalter det, sånn sett kan man vel si at jeg "regner med" en viss arv uten at jeg forventer at det er noe de tar hensyn til eller sparer for. 8 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni Ja, om man bruker begrepet "regner med" så er jo det et ørliten usikkerhet i det. Man antar/regner med - sammtidig så er det ikke slik at man tar det med i et helt sikkert regnestykke for fremtiden. Det kan jo oppstå ting. Om man f.eks. selv har lav inntekt og er temmelig sikker på arv innen en viss periode, det være seg fra besteforeldre, foreldre eller andre slektninger, så kan man jo i alle fall tillate seg til å la være å spinke og spare. I tillegg er jo det svært mange som får forskudd på arv f.eks. i forbindelse med boligkjøp. Anonymkode: c902c...798
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni Jeg "regner med" at foreldrene mine (som er skilt - en gift på ny, en singel) bruker opp pengene sine som de vil. De fikk oss unge, og vil sannsynlig leve til jeg selv er pensjonist. Så arven etter foreldre er det siste jeg tenker på. Anonymkode: 05e49...2c3 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni Regner og regner… Jeg er enebarn hos mamma og moren min er ikke gift på nytt. Hun har en kjæreste, men økonomien er separat (de eier hvert sitt). Jeg vet hva hun har og hva hun bruker fordi jeg disponerer banken hennes (Alzheimer), så noe blir det. Jeg skulle ønske hun hadde brukt mye mer mens hun fremdeles var frisk. Mer usikker på pappa, der er det også søsken, men litt blir det nok. Det meste går til ungene uansett, regner med de trenger det mer enn meg. Anonymkode: 12e4f...ce0
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Ikke regnet med, men ble en realitet. Har arvet og har fått forskudd på arv. Forskudd på arv; ikke fordi jeg hadde behov, men fordi søsken fikk likt. Anonymkode: a89cf...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): For alt jeg vet får jeg 500 000 i arv eller ingenting, men er det vanlig å bare forvente at man skal få? Jeg tar det ikke i beregning. Ikke fordi jeg har kjipe foreldre, men jeg har bare tenkt at jeg skal klare meg med det jeg tjener? Er jeg dum som ikke er mer egoistisk? Anonymkode: b1944...d10 Det er smart å planlegge livet sitt som du gjør. Det som er dumt er å regne med man får arv og satse livet på det. Jeg for min del kunne trengt arven for å komme meg ut av pengeproblemene jeg har skapt meg, men er nå forberedt på å si den fra meg. Ingen penger i verden er verdt enda mer konflikter med søsknene mine. Jeg gjør det ikke for å få fred og ro i familieforholdet, men for å slippe familieforholdet. Anonymkode: d7532...edd 1
Irja Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni Jeg tar ikke økonomiske valg ut i fra det, men jeg vet jo f.eks at når pappa dør så arver jeg og broren min 50/50. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni Der er nok mange som kan forvente og kan regne med arv ja. Jeg tviler på at jeg får noe særlig om det blir noe i det hele tatt. Far vet jeg har alt på kona og deres felles (voksne) barn. De planlegger så godt de kan slik at jeg skal få så lite som mulig. Han var der ikke i min oppvekst og døden blir det samme. Mor tror jeg gjør det samme. Anonymkode: 2c265...e5c
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni Ikke noe arv her. Min mor satt i uskiftet bo og var minstepensjonist. Vi barna fikk 50.000 hver mens hun levde; ut over det var det nok penger til å dekke begravelsen, minnestund + gravstein da hun døde. Anonymkode: 0b725...5bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå