AnonymBruker Skrevet 13. juni #61 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg registrering både min egen og andres aldring, som en uavvendelig og irreversibel prosess. Jeg har ennå ikke sett eller møtt noen som er untatt fra denne naturloven. For meg ledsages denne erkjennelsen av det poeten Yeates kalte «the agony of aging». Og som sagt, ja, mange eldre lever i fornektelse, og trøster seg til selvbedrag og ønsketenkning. Hvis en person på over 60 sier at han er i sitt livs beste form, sier det mest om den elendige tilstanden vedkommende var i da han var 20, 30, 40 og 50. Anonymkode: c2a8e...55b Ingen konkrete eksempler altså, du bare antar at alle andre kjenner på akkurat det samme som deg selv. Du er akkurat like navlebeskuende som min mor (som tilfeldigvis også er i 60-årene), dere tror at alle andre lever i samme virkelighet som dere selv. Anonymkode: e052b...814
AnonymBruker Skrevet 13. juni #62 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Foreløpig har den utelukkende gått oppover fra bunnpunkt rundt femten. Nærmer meg femti. Anonymkode: 5d9d5...d7a Enig. Og det går fortsatt opp 🥰 50+ AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har vært pensjonert i et halvt år nå (65 år) og livskvaliteten er på topp. Jeg er frisk og sprek, og nyter livet. Jeg gjør akkurat som jeg vil, og synes det er så godt slippe det tidligere hverdags-stresset. Anonymkode: 8cadb...58f Jeg håper jeg også kan være der om 12-14 år AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg har tatt gynekologiske tester og alle blodprøver som må taes i forbindelse med overgangsalder men alt var normalt. Har noen år på meg før jeg kommer i menopause sa gynekologen . Anonymkode: 0bffb...51b Periomenopausen vises sjelden på prøver. Mange kommer dit 10 år før de mister mensen (menopausen) Dessverre er det alt for mange leger og gynekologer som kan alt for lite om denne perioden, noe som dessverre fører til at noen faktisk bli uføretrygdet for utfordringer som kan skyldes periomenopausen. Hormonbehandling av periomenopausen utføres etter symptomer, ikke prøvesvar. Søk på volvat og overgangsalder og les om alle punktene som kan være symptomer, og tenk gjennom om du har flere av dem? Anonymkode: ba7cf...2d3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #63 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg registrering både min egen og andres aldring, som en uavvendelig og irreversibel prosess. Jeg har ennå ikke sett eller møtt noen som er untatt fra denne naturloven. For meg ledsages denne erkjennelsen av det poeten Yeates kalte «the agony of aging». Og som sagt, ja, mange eldre lever i fornektelse, og trøster seg til selvbedrag og ønsketenkning. Hvis en person på over 60 sier at han er i sitt livs beste form, sier det mest om den elendige tilstanden vedkommende var i da han var 20, 30, 40 og 50. Anonymkode: c2a8e...55b Jeg registrerer også både min og andres aldring, men livskvaliteten min er ikke avhengig av at jeg må være ung. Mulig jeg lever i fornektelse, eller kanskje det er du som burde revurdert din oppfattelse av verden. For livskvalitet for meg, er ikke avhengig av at jeg må være ung(dommelig), men heller at jeg er på et godt i livet, har gode relasjoner, og ikke minst, trives med de valgene jeg har tatt. Jeg har har vært heldig med helsen så langt, voksne barn, god økonomi, en fantastisk samboer, og nyter hverdagene nesten like mye som feriene. Jeg finner glede i de små tingene, som f.eks at det er finvær i dag, og at jeg pga reise akkurat nå kan sitte på en stasjon i 26 grader og nyte at jeg må vente en halvtime på toget. Jeg hadde nok ikke satt pris på det for 5 eller 10 år siden, for da var jeg mer rastløs, og stressa. Og som barn/ungdom, så usikker på meg selv at jeg ikke pratet med folk jeg ikke kjente. Heldigvis utvikler vi oss som mennesker. Anonymkode: ba7cf...2d3 1 1
Honey Dew Skrevet 14. juni #64 Skrevet 14. juni (endret) Jeg er 63, og har enda ikke mistet livskvaliteten. Jeg er på hesteryggen daglig og steller med dyrene. Storkoser meg jeg. Endret 14. juni av Honey Dew 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #65 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 22.10): Trodde jo at folk skulle få det bedre med barn Anonymkode: 59ef8...b0d Ikke rart det blir sånn hvis man venter til man blir halvgammel dame før man får barn. Anonymkode: a952e...123
Snok1 Skrevet 14. juni #66 Skrevet 14. juni Nærmer meg 60. Venter på vendepunktet, men planlegger ikke for det. Selvsagt har liver vært en berg- og dalbane, men det har aldri fått lov til å definere meg. Jeg trener styrker og noe kondisjon, spiser variert og stort sett sunt, har gode relasjoner og holder meg oppdatert på jobb. Jeg er ikke rik, men har en solid og komfortabel økonomi og er rigget for en fin alderdom. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #67 Skrevet 14. juni Jeg er 50 og livskvaliteten har ikke sunket ennå. Jeg opplevde mye vanskelig tidligere i livet, mange dødsfall bl.a, og så har det bare gått oppover senere. Koser meg mer med alt i livet nå. Anonymkode: 783c2...9b5
AnonymBruker Skrevet 14. juni #68 Skrevet 14. juni Honey Dew skrev (4 timer siden): Jeg er 6, og har enda ikke mistet livskvaliteten. Jeg er på hesteryggen daglig og steller med dyrene. Storkoser meg jeg. Imponerende språk og ansvar for alderen! Anonymkode: 52aa0...14c 2
Honey Dew Skrevet 14. juni #69 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Imponerende språk og ansvar for alderen! Anonymkode: 52aa0...14c Jeg glemte 3-tallet 😂
Gjest Måne69 Skrevet 15. juni #70 Skrevet 15. juni Jeg er en godt voksen og livskvaliteten og tankesett vokser med erfaring .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå