Gå til innhold

Hvor mye kontakt har dere med søsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minimal kontakt med mine to søstre. Ga opp å forsøke etter de hadde frosset meg ut i årevis. Har ikke sett en eneste incitasjon på 10 år. Selv har jeg sendt årlig på vegne av barnet mitt. Ingen dukker opp, ingen svarer.

Anonymkode: 97ca9...a39

• Hjerte 2
Skrevet

Har to søsken og et halvt et. Har bortimot daglig kontakt med alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mer kontakt enn det sommer absolutt nødvendig i forbindelse med vår syke mor. Han har flyttet langt vekk og er stort sett bare opptatt av penger. Han ser kun seg selv og hva han kan få ut av relasjoner. Jeg har det bedre når jeg tillater meg selv å ikke jobbe for at vi skal ha et forhold. 

Anonymkode: 92777...182

AnonymBruker
Skrevet

Har litt kontakt, møtes i selskaper og slikt. Men vi er veldig forskjellige, har lite til felles selv om vi er helsøsken. Hun er en person jeg ikke hadde hatt kontakt med om hun ikke var søsteren min.

Anonymkode: 92d3c...9a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en søster, mitt eneste søsken. Vi har relativt lite kontakt, selvom vi bor 30 min unna hverandre. Vi sees 5-6 ganger i året, hovedsakelig i familieselskap der hun også er invitert. Det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har bare veldig ulike liv. Jeg er 5 år eldre enn henne, i midten av 30 årene, med mann og barn. Hun har samboer og er frivillig barnløs, bruker mye av tiden sin på trening, venner og hobbyer. Jeg bruker all min tid på ungene, hus og hjem. 

Jeg synes det er litt sårt at vi sees så lite, hører stadig om søsken som er mye med hverandre. Hvor mye kontakt har du med dine søsken? Hvorfor sees dere så ofte/så sjeldent? 

Anonymkode: b8782...3b1

Har 8, 4 søstere vi har mye kontakt. Besøker hverandre ofte. Så pleier vi alle møttes hos foreldrene annenhver uke å spiser middag sammen der. 

så trist ts ❤️ synes e litt rart at man ikke ser nevøen eller niesen sin på så lenge, selvom hun e barnløs. 

AnonymBruker
Skrevet

Snapper nesten hver dag med alle tre 🙂 vi som bor i samme by sees ganske ofte, kanskje et par ganger i mnd (små barn begge to, og bor 40 min unna hverandre). De to andre bor ganske langt unna, men vi sees ved feiringer og av og til i ferier. Vi er ganske like og nære alle sammen, har aldri vært noe annerledes. Selv om det er 12 år mellom eldste og yngste. 

Anonymkode: e124a...dfc

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Minimal kontakt med mine to søstre. Ga opp å forsøke etter de hadde frosset meg ut i årevis. Har ikke sett en eneste incitasjon på 10 år. Selv har jeg sendt årlig på vegne av barnet mitt. Ingen dukker opp, ingen svarer.

Anonymkode: 97ca9...a39

Så trist😭❤️  

Skrevet

Eldste bror, som bor bare fem minutter unna, veldig sjelden, vi er gode venner, men har bare ikke så mye felles, og det har bare blitt sånn med åra... 

Bror nummer to, bor også nærme, vi treffes ofte og ringes ofte, er veldig gode venner.

Bror nummer tre, etablert med kone og barn, bor i nabobyen, treffes et par ganger i måneden. 

Søster, pendler mye til Oslo og har en supertravel hverdag, ringes og treffes relativt ofte, så ofte som hun har tid! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null kontakt med min tidligere bror etter at han prøvde å ha sex med meg

Anonymkode: ac675...d37

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en eldre bror som bor i et annet land nå, vi videosamtaler ca annenhver uke, ser hverandre live 5-10 ganger i året. Da han bodde i Norge så vi hverandre ca 1-2 ganger i uka, savner veldig det. Vi er utrolig ulike, men ganske nære likevel pga felles hobby og felles oppvekst/traumer.

Anonymkode: 2834d...090

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i daglig kontakt med de to søstrene mine, vi er gode venner. Jeg bor et stykke unna, men besøker de jevnlig, og vi finner på mye og ferierer i lag. Broren min har jeg ikke like mye kontakt med, mest i familieselskaper o.l. Ingen dårlig tone, vi er bare så veldig forskjellige 😊

Anonymkode: 56ced...3cd

AnonymBruker
Skrevet

Min bror som jeg hadde et fint forhold til døde dessverre. 

Har ingen kontakt med eldste bror som er psykopat eller eldre søster som er bitterf*tte. 

Livet er for kort til å bruke energi på dårlige mennesker. 

Anonymkode: 857b2...d37

AnonymBruker
Skrevet

Har en søster og hun er en av mine aller beste venninner. Nå bor vi nær hverandre og det er så trivelig, ses nok en gang i uka, minst, snakkes og chattes nærmest hver dag.

Anonymkode: 19646...a8c

Skrevet

Jeg har to yngre brødre. Vi er veldig nære. Den ene som bor nærmest er jeg regelmessig og ofte sammen med. Den andre bor litt lenger vekk men vi har det storveis når vi er sammen. Jeg er veldig glad i dem begge. 

AnonymBruker
Skrevet

Treffer min bror noen få ganger i året hos foreldrene våre. Sender melding til jul og bursdag. Han bryr seg lite dessverre.. Har god kontakt med nevøen min da.

Anonymkode: fa0df...cbe

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en søster jeg ringer med hver uke, vi er ute og spiser 2-3 ganger i året, feirer jul sammen, treffes i 7-8 bursdager i løpet av året og har også dratt på noen storbyturer sammen. Foreldrene våre er døde, så veldig glad for at vi har så fin kontakt fortsatt.

Anonymkode: 564f9...b61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare to halvsøsken og vi har ingen kontakt. Hadde kontakt med det ene frem til det klikket for hen for et par år siden. Er ikke interessert i å ta opp noe kontakt da jeg ser for meg det blir for ustabilt. Det andre søskenet har vi ikke hatt så mye med, personligheten er veldig lik vår felles forelder og det utelukker egentlig kontakt.

Lever godt uten søsken, har helst vært mer problemer enn glede derfor jeg alltid stusser over disse som skal "gi" sine barn søsken. Man har ingen garanti for at det vil bli et godt forhold, de beste familiene har uvennskap mellom søsken og manglende kontakt æ.

Anonymkode: 629eb...ec9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kontakt utover når vi en sjelden gang møtes via familien.

Anonymkode: 79004...c28

AnonymBruker
Skrevet

Min storesøster og jeg har samme far, men vokste ikke opp sammen (møttes sporadisk). Nå som voksne har vi omtrent daglig kontakt via snap og har blitt ganske nære. 
mine to yngre søsken og jeg har samme mor. Eldste er 10 år yngre enn meg, så vi har ikke hatt noe til felles. Nå som voksne (de har akkurat bikket over til 20 årene) har jeg mer kontakt med søster, men hun er den unge og livlige generasjonen som reiser, studerer og har 100 ting å gjøre. Min bror er tidenes asosiale menneske, så vi snakkes aldri bortsett fra de gangene min mor drar han med på besøk. 

Anonymkode: 703b0...ece

Skrevet

Har en bror og vi møtes vel i snitt en gang i uka, pleier å spise søndagsmiddag enten hos foreldrene våre, hos meg eller han og samboeren:) i tillegg møtes vi ekstra i høytider som jul og påske, sommerferier og kan reise til utlandet på familieturer med barna og foreldrene våre. Så vi møtes jo ofte, vil jeg si, men samtidig er det ikke han jeg ringer om det er noe som plager meg. Da bruker jeg enten mannen eller mamma som hobbypsykolog🤭 han er også 4 år eldre så vi har aldri «leket» sammen i oppveksten, han var alltid et stadie over meg til at vi hadde noe felles men husker han var en beskyttende og snill storebror da vi var mindre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...