AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Jeg har en søster, mitt eneste søsken. Vi har relativt lite kontakt, selvom vi bor 30 min unna hverandre. Vi sees 5-6 ganger i året, hovedsakelig i familieselskap der hun også er invitert. Det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har bare veldig ulike liv. Jeg er 5 år eldre enn henne, i midten av 30 årene, med mann og barn. Hun har samboer og er frivillig barnløs, bruker mye av tiden sin på trening, venner og hobbyer. Jeg bruker all min tid på ungene, hus og hjem. Jeg synes det er litt sårt at vi sees så lite, hører stadig om søsken som er mye med hverandre. Hvor mye kontakt har du med dine søsken? Hvorfor sees dere så ofte/så sjeldent? Anonymkode: b8782...3b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Har tre søsken. Bror bosatt i samme by: Sees 1-2 ganger i måneden, samt et par ferier "hjem" årlig. Søster bosatt på hjemsted: Sees når vi besøker mine foreldre 4-5 ganger i året. Søster bosatt i annet land: Sees stort sett en gang i året. Hun er den jeg har minst kjemi med, vil tro kontakten bortimot forsvinner når foreldre faller fra og det ikke lenger er naturlig å møtes der. Stort sett kontakt daglig på snap og slikt med minst en av dem. Ofte i felles familiechatter. Anonymkode: 0c417...f56 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Null kontakt med bror, ga opp da det kun var jeg som tok kontakt. Ukentlig kontakt med to søstre. Anonymkode: ccd30...269 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Jeg har mye kontakt med mine søsken. Sees sjeldent nå, for vi bor langt unna hverandre. Jeg er eldst. Har alltid følt jeg må passe på dem. Min litt yngre også, med de to yngste. Så det ble sånn. Tett og veldig bra. Er takknemlig for det. Anonymkode: 317a5...d9f
Anciol Skrevet 12. juni #6 Skrevet 12. juni Har mye kontakt med storebror min, vi tekster hverandre morsomme meme's og vitser hver dag 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #7 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har en søster, mitt eneste søsken. Vi har relativt lite kontakt, selvom vi bor 30 min unna hverandre. Vi sees 5-6 ganger i året, hovedsakelig i familieselskap der hun også er invitert. Det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har bare veldig ulike liv. Jeg er 5 år eldre enn henne, i midten av 30 årene, med mann og barn. Hun har samboer og er frivillig barnløs, bruker mye av tiden sin på trening, venner og hobbyer. Jeg bruker all min tid på ungene, hus og hjem. Jeg synes det er litt sårt at vi sees så lite, hører stadig om søsken som er mye med hverandre. Hvor mye kontakt har du med dine søsken? Hvorfor sees dere så ofte/så sjeldent? Anonymkode: b8782...3b1 Har to søsken. En narkoman og en alkoholiker. Dette året var det nok for meg, har brutt all kontakt. Har forsøkt i alle år med de, men med diagnosene deres så blir jeg helt oppbrukt. Anonymkode: 11ba3...e7f 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #8 Skrevet 12. juni Har nesten daglig kontakt med min søster. Stort sett via snap eller Messenger. Vi møtes ikke så ofte, bor langt fra hverandre. Vi er også veldig ulike, men sender noen daglige meldinger allikevel Anonymkode: bfa22...c6a
AnonymBruker Skrevet 12. juni #9 Skrevet 12. juni Så og si aldri. To av de bor rett borti gata her, men det føles alltid tvungent og rart når vi treffes, så det blir svært sjeldent. Anonymkode: 2e5a0...c39 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Nesten daglig i form av snapper og telefon. Møtes noen ganger i måneden. 3 år og 8 år yngre enn meg. Vi lever veldig like liv. Anonymkode: 7d2d0...f68
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni Har 2 søsken. En søster som er 13 måneder eldre enn meg. Har ikke hatt kontakt med henne på over 10 år. Broren min, som er 5 år yngre, har jeg mye kontakt med. Vi snakker sammen ukentlig og vi er gode venner Anonymkode: 4b319...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni Ser vanligvis søster hver eneste dag. Vi er naboer og barna er våre er nære venner. Enten sees vi hos meg, hos henne, på lekeplassen eller hos våre foreldre som også er nabo. Vi har alltid vært nære, er ganske like som mennesker og forstår hverandre godt. Vi har aldri hatt den usunne konkurransen det virker som noen søsken har. Vi vil hverandre vel og unner hverandre lykke og fremgang. Anonymkode: f439d...70b 1
skreppamedleppa Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni Har 3 biologiske søsken. Han ene ser jeg hver desember. De to andre har det vel gått kanskje 4-5 år siden jeg har sett. Så har jeg en fantastisk reservefamilie med to søsken (ikke biologisk men familie er de i alle høyeste grad). Og de ser jeg kanskje to ganger i måneden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni Har en eldre bror og en yngre søster. Jeg og broren min bor på samme plass. Vi ses daglig da vi jobber ved siden av hverandre, snakker kanskje 2 ganger i uka i snitt på tlf. Ellers møtes vi i totalt 6 bursdager i året, jeg har tre barn og han har tre barn. Ellers møtes vi også om vi er på hytta samtidig, vi er hyttenaboer. I feriene møtes vi også. Ukedagene er så fulle med absolutt alt at tiden strekker ikke til. Lillesøsteren vår bor 200 mil unna oss. Vi snapper og snakkes på telefonen daglig. Hun er ikke her så ofte pga avstanden, men jeg og mine, reiser alltid til henne i løpet av sommerferien. Så ses kun en gang i året ca. Men vi er veldig nærme og hun er min aller beste venninne. Anonymkode: 5aa36...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har en søster, mitt eneste søsken. Vi har relativt lite kontakt, selvom vi bor 30 min unna hverandre. Vi sees 5-6 ganger i året, hovedsakelig i familieselskap der hun også er invitert. Det er ikke noe usagt i mellom oss, men vi har bare veldig ulike liv. Jeg er 5 år eldre enn henne, i midten av 30 årene, med mann og barn. Hun har samboer og er frivillig barnløs, bruker mye av tiden sin på trening, venner og hobbyer. Jeg bruker all min tid på ungene, hus og hjem. Jeg synes det er litt sårt at vi sees så lite, hører stadig om søsken som er mye med hverandre. Hvor mye kontakt har du med dine søsken? Hvorfor sees dere så ofte/så sjeldent? Anonymkode: b8782...3b1 Søsteren min og jeg hadde det sånn i mange år. Bodde 30 min unna hverandre og så hverandre 4-5 ganger i året. Da foreldrene våre ble syke mobiliserte familien og søsteren min og jeg vokste mer sammen. Nå som foreldrene våre ikke lever lenger er vi veldig knyttet til hverandre, selv med mann og barn på hver vår kant. Så det kan endre seg Anonymkode: 0fe00...92f
AnonymBruker Skrevet 12. juni #17 Skrevet 12. juni I gjennomsnitt 2 ganger i året. Litt mer kontakt i fjor fordi pappaen vår døde. Anonymkode: d229d...c57 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #18 Skrevet 12. juni Jeg hadde daglig kontakt med broren min og vi møttes gjerne flere ganger i uka. Vi hadde hund sammen og bodde 2 min unna hverandre. Han gikk bort for ikke så lenge siden så nå er det bare et hull der han mangler. Ellers har jeg to halvsøsken som er mye yngre enn meg, disse har jeg mer sporadisk kontakt med, ene bor i samme by men det går måneder mellom hver gang vi møtes selv om vi har ukentlig overfladisk kontakt online. Det siste søskenet har jeg skjeldnere kontakt med, stort sett bare når det er noe med vår felles forelder, større anledninger og når jeg reiser «hjem» 1-2 ganger i året. Anonymkode: 6faca...652 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #19 Skrevet 12. juni Jeg har en bror som er 7 år yngre enn meg, da jeg blir 45 i år og han 38 år. Etter at vi mistet mammaen vår i kreft for 11 år siden, så ble vi nærere. Mamma og pappa var skilt. Han er singel uten barn, men har en hund. Jeg har en datter på snart 19 med ulike diagnoser. Han har stilt opp skikkelig for henne og meg. Vi passer hunden hans og han har hjulpet meg med barnevakt når jeg har trengt det🙂 Anonymkode: bd8d6...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni Minimalt. Vi er tre søsken, de andre to har kontakt. Ikke eksisterende kontakt, er mitt valg. Anonymkode: 3498d...d64 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå