Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt på en benk i en park i går, og bortenfor meg satt en mor med to gutter på cirka 5 og 9 år.

5 åringen gikk rundt benken med en ball, og kikket på meg nesten hele tiden med en alvorlig mine.

Da han passerte bak meg, gikk han så tett at han strøk seg inntil ryggen min/benken, og plutselig slo han meg i brystryggen med knyttet neve, og gikk videre bort til moren og broren.

Jeg skvatt til og utbrøt "au", og kjente godt at jeg hadde blitt slått.

Forrige uke satt jeg på flyplassen, og ved siden av meg satt også en mor meg to barn, der den minste var en gutt på 7-8 år.

Han hadde veldig høy stemme og satt og snakket nonstop og bablet i sin egen verden.

Plutselig begynte han å repetere seg selv om og om igjen med den samme setningen, og stemmen ble høyere og høyere, og folk begynte å snu seg mot bordet der gutten satt.

Til slutt sa søsteren at han skulle kutte ut, og det gjorde han, og da nakket han normalt.

"Alle" kan vel ikke ha diagnose?

Anonymkode: e3614...920

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke alle barn, men to. Så hvorfor du får to til å bli alle vet jeg ikke 

Anonymkode: a2854...cf6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Satt på en benk i en park i går, og bortenfor meg satt en mor med to gutter på cirka 5 og 9 år.

5 åringen gikk rundt benken med en ball, og kikket på meg nesten hele tiden med en alvorlig mine.

Da han passerte bak meg, gikk han så tett at han strøk seg inntil ryggen min/benken, og plutselig slo han meg i brystryggen med knyttet neve, og gikk videre bort til moren og broren.

Jeg skvatt til og utbrøt "au", og kjente godt at jeg hadde blitt slått.

Forrige uke satt jeg på flyplassen, og ved siden av meg satt også en mor meg to barn, der den minste var en gutt på 7-8 år.

Han hadde veldig høy stemme og satt og snakket nonstop og bablet i sin egen verden.

Plutselig begynte han å repetere seg selv om og om igjen med den samme setningen, og stemmen ble høyere og høyere, og folk begynte å snu seg mot bordet der gutten satt.

Til slutt sa søsteren at han skulle kutte ut, og det gjorde han, og da nakket han normalt.

"Alle" kan vel ikke ha diagnose?

De der har det ikke bra hjemme....ville meldt bekymring til barnevernet...vanskjøttede barn blir gjerne klengete mot voksne, ser lei seg ut og/eller utagerer.....

Anonymkode: 5eae5...47f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke alle barn, men to. Så hvorfor du får to til å bli alle vet jeg ikke 

Det jeg mente var å spørre om dette er vanlig adferd hos smågutter?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ja barn er merkelige. Noen er bare sånn.  Jeg har 3 gutter. Den ene kan finne på så mye rart men aldri i verden om han ikke hadde fått tilsnakk dersom han gikk bort og slo noen. Jeg klandrer foreldrene for slik oppførsel. Selv om en har diagnose eller er bare rampete så er det foreldres oppgave å oppdra.

Anonymkode: 1944d...75c

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok bare vært "uheldig". 

Gutten som repeterte kan ha autisme. Eller han bare tøyer grenser. 

Har sett mange barn som sannsynligvis har en diagnose, og mange barn som sikkert bare er i en fase / fri oppdragelse opp gjennom. Du treffer jo slike barn overalt. Diagnoser eller ei.

Du kunne sagt i fra til moren da du ble slått. Hun er gjerne intetanende om at gutten hennes gjør slikt med fremmede.

Anonymkode: a09fe...fd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja barn er merkelige. Noen er bare sånn.  Jeg har 3 gutter. Den ene kan finne på så mye rart men aldri i verden om han ikke hadde fått tilsnakk dersom han gikk bort og slo noen. Jeg klandrer foreldrene for slik oppførsel. Selv om en har diagnose eller er bare rampete så er det foreldres oppgave å oppdra.

Anonymkode: 1944d...75c

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Jeg synes at det høres merkelig ut 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har nok bare vært "uheldig". 

Gutten som repeterte kan ha autisme. Eller han bare tøyer grenser. 

Har sett mange barn som sannsynligvis har en diagnose, og mange barn som sikkert bare er i en fase / fri oppdragelse opp gjennom. Du treffer jo slike barn overalt. Diagnoser eller ei.

Du kunne sagt i fra til moren da du ble slått. Hun er gjerne intetanende om at gutten hennes gjør slikt med fremmede.

Anonymkode: a09fe...fd7

Hun så at gutten slo meg og reiste seg og gikk med en gang gutten kom bort til henne og hans bror, så rakk det ikke.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Skremmende mange barn har en diagnose nå, ja…

Anonymkode: 90d10...8a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ts

Det vet du at det ikke er, så det blir for dumt å spørre om. 

Anonymkode: 29a0e...db0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De der har det ikke bra hjemme....ville meldt bekymring til barnevernet...vanskjøttede barn blir gjerne klengete mot voksne, ser lei seg ut og/eller utagerer.....

Anonymkode: 5eae5...47f

Nei….🤦‍♀️

Anonymkode: 791d0...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...